Rsv 1000 slaat af bij terugschakelen naar 1

Wouter038

Rookie
17 feb 2019
8
0
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn aprilia rsv 1000 uit 2004.
Als ik terugschakelen naar 1e versnelling slaat de motor af. Starten lukt dan alleen als ik gas bijgeef. Vervolgens moet ik het gas open houden om te zorgen dat de motor niet weer afslaat. (ook in neutraal) het voelt alsof er niet genoeg lucht of brandstof wordt ingespoten, zeker ook gezien het feit dat ik 't gas moet vasthouden. Overigens heb ik bij het vertragen al het gevoel dat ie gaat afslaan omdat de toeren vrij hard zakken als ik de koppeling inknijp om van 4 naar 3 etc te gaan. Als ik het contact eraf haal en herstart gaat het een paar minuten goed maar daarna begint het weer.
Opzich kan ik er wel mee rijden maar 't is best lastig om met het gas open je voorrem te gebruiken,😅

Vandaag ben ik bij roke geweest om map2 te installeren en opnieuw af te stellen. Hoewel de motor aanzienlijk beter aanvoelt qua response en afgifte kwam ik er halverwege de terugrit achter dat ie nog steeds afslaat.

Hebben jullie een idee?
Ik zag in een andere forum iets over vacuüm tank, kan dit het geval zijn?
 
Voor deze problemen nog iets aan de motor gedaan?

Als je hem start loopt hij normaal stationair? Pas als je gereden hebt en afremt valt hij uit?

Wat zei Roké dan? Want bij het afstellen zou hij dat gemerkt moeten hebben?
 
Laatst bewerkt:
Haal de stationairregelaar eens los van de airbox en maak het schoon met een spuitbus remmenreiniger.

Check daarnaast of er misschien valse lucht wordt getrokken tussen de regelaar en de gasklephuizen.
 
Zie opmerking van Master Tommy,
deze regelaar zit linksonder in het luchtfilterhuis, die met de 2 (harde)kunststof slangen eraan.
Deze dingen willen nog wel eens vervuilen, het is een stappenmotortje die het stationaire toerental regelt,
kijk wel uit, ik had het asje wat heen en weer gehaald daardoor draaide hij bij aanslaan versneld stationair.
Na paar keer contact aan/uit komt dat vanzelf weer goed, maar er zit wel gelijk een melding in je boorcomputer.
 
Voor deze problemen nog iets aan de motor gedaan?

Als je hem start loopt hij normaal stationair? Pas als je gereden hebt en afremt valt hij uit?

Wat zij Roké dan? Want bij het afstellen zou hij dat gemerkt moeten hebben?

Nee, voor de problemen heb ik niets aan de motor gedaan.

Als ik koud start, is eerste sec 3000rpm en dan zakt ie naar 2000 tot ie warm is en dan +/-1500 stationair. Pas als ik ga rijden merk ik het. Meestal bij 't inknijpen van de koppeling of terugschakelen naar 1.

Bij Roké had ie (helaas) nergens last van, dus konden ze het niet vinden. Hij vond het wel vreemd dat het na herstarten (even) verholpen was.
 
Zie opmerking van Master Tommy,
deze regelaar zit linksonder in het luchtfilterhuis, die met de 2 (harde)kunststof slangen eraan.
Deze dingen willen nog wel eens vervuilen, het is een stappenmotortje die het stationaire toerental regelt,
kijk wel uit, ik had het asje wat heen en weer gehaald daardoor draaide hij bij aanslaan versneld stationair.
Na paar keer contact aan/uit komt dat vanzelf weer goed, maar er zit wel gelijk een melding in je boorcomputer.

Ik heb de regelaar gevonden. Is deze makkelijk los te maken? Ik kan er vrij lastig bij en kan dus niet zien wat voor een schroef erin zit.
 
Je tank moet omhoog.
Voorkant loshalen en omhoog trekken, achter zit een scharnierpunt

Ja dat heb/had ik, en ik heb ook al in de luchtfilterbehuizing gekeken. Er zat wat aanslag op het deel dat naar beneden gaat als je op 't contact zet. Maar die regelaar zit opzelfde plek als waar de schroef bij de mille tot 03 zit toch?

Ik heb met name problemen om de regelaar zelf lost te maken. Kan deze los doormiddel van de schroeven waarmee deze aan de airbox is bevestigd? (deze hangen op de kop, zie foto)
 

Bijlagen

  • IMG_20190407_134510.jpg
    IMG_20190407_134510.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan