rsv electrodes?

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Aangezien ik een rvs tic heb gebruik ik dat vaak bij het bouwen aan den brommer maar moet er altijd mee naar een goede lasser en dan aangeven hoe het aan elkaar moet daarom zou ik de delen eerst zelf vast willen hechten. Nu heb ik wel een electrisch lasapperaat en hoorde dat daar speciale laselectrodes voor bestaan? Wie weet daar wat van waar zijn ze te krijgen? Liefst een beetje in de buurt van Rotjeknor...al kom ik daar dus niet vandaan als boertje van bute...

Groeten,
Peter
 
Waar ze te krijgen zijn kan ik je niet opbichten.

Maar ik doe dat met onderstaande

Hier de gegevens (ik heb ze van een lasbedrijf uit Zwijndrecht) is bij je in de buurt te krijgen dus.

Ichroma 2,5 x 350 mm
AWS A5.4-92:E308MoL-16*
EN 1600-97 :E20 10 3 L R 32

En dan in vertaalbaar nederlands;

De samenstelling is;

C = 0,025%
Mn = 0,80%
Si = 0,90%
Cr = 20,0%
Ni = 9,50%
Mo = 2,3%

Als je dit op de kop weet te tikken, daar las je RVS mee, echter hoe hoger het % Chroom hoe beter het last (Chroom = Cr)

Het is van Shielded metal arc

LDPE
 
Je woont niet naast de deur, maar als je morgen nog naar de motormarkt in Hardenberg gaat zou ik wat voor je mee kunnen nemen, kost niks

Thanx, ben jammergenoeg bang dat dat niet lukt....wel jofel van je!
Voor de rest: wil dus alleen maar hechten zodat het afgelast kan worden door een echte lasser.
Kreeg van een kennis de tip om eens naar een zaak in Oud Beyerland te bellen: hebben we meneer...een hele doos voor slechts 140 euro..dat wordt het dus niet! Als ik genoeg te lassen had ala...maar of even wat te hechten...nee...heb wel meer gaten om geld in te gooien. Iedereen vast bedant voor het meedenken :}

Groeten,
Peter
 
Om alleen maar aan te hechten middels electrode ben je geen beschermgas nodig.
Bij TIG lassen wordt meestal Argon gebruikt, is goed en goedkoop, of Helium, maar dan moet je vaker flessen wisselen, gebruik ligt hoger

Ik kan wel 5 electroden in een kokertje ofzo doen en je toesturen? a.d.h.v. die electroden kun je losse halen, ik woon zelf in staphorst dan, maar hier bij de traktorboer die verkoopt eventueel alle electrode's los, en daar bij oud beierland, ook veel bagger en boeren , zie ik als ik naar scharendijke ga tenminste, dus ook boerenbedrijven, vast wel los te krijgen, anders die grote traktor zaak waar ze ook gassen verkopen in Goes, heb ik goede ervaringen mee.
 
De electrodes juist op de post gedaan
Mogelijk heb je ze morgen al
Eff laten weten als ze goed over gekomen zijn.
Met die elec. las je alle zware metalen m.u.v. gietijzer

a.d.h.v. de gegevens die OP de electrode staan kun je losse bijbestellen of wat bedrijven afzoeken totdat je de juiste hebt.

Voor het aanpikken, even met een flex erover om de oxide huid te verwijderen, dan last het beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan