Rsv koelfan werkt niet

vtr1000fire

Die hard MF'er
12 nov 2004
549
98
Pijnacker
Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.

Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?

Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.
 
Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.

Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?

Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.

Koelsysteem wel volledig vrij van lucht (kan bijna niet anders, het is een nogal simpel systeem).
Ik woon niet in de buurt van Den Haag, maar heb wel nog een switch op de plank. PB maar even bij interesse.
 
[Q
Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.

Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?

Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.
 
bij mijn appie 95 a96 graden slaat deze aan dat is volgens specs.

Tijdens de rit snelweg staat de thermometer vaak op 76 graden.
Bij stilstand loopt deze snel op richting het schakelpunt .
Heb voor de zekerheid een stuur schakelaar gemonteerd bij het dashboard en over het thermocontact aangesloten zodat ik deze mocht dat ding haperen de fans manual kan bedienen.
 
Het is een echte italiaan, vandaag doet die het weer. Nu bij 88 graden maar al rijdende bereik je dat toch niet, voorlopig maar eens aankijken. Bedankt voor het meedenken!

Niet slim om terwijl je weet dat het niet goed functioneert door te blijven rijden.
Er komt een moment dat hij weer niet aan gaat op een moment dat het wel nodig is terwijl je het op dat moment niet door hebt.
Bijvoorbeeld als je je aandacht bij het file rijden hebt. De schade die je dan mogelijk toebrengt is dat echt niet waard...
 
Koelsysteem wel volledig vrij van lucht (kan bijna niet anders, het is een nogal simpel systeem).
Ik woon niet in de buurt van Den Haag, maar heb wel nog een switch op de plank. PB maar even bij interesse.

Voor zover ik weet zitten er minimaal 2 ontluchtingsschroefjes op een oude RSV. Genoeg kans op fouten met alle ‘hij ontlucht zelf’ roepers de laatste tijd.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet zitten er minimaal 2 ontluchtingsschroefjes op een oude RSV. Genoeg kans op fouten met alle ‘hij ontlucht zelf’ roepers de laatste tijd.
De truuk bij het model 2001 tm 2003 is dat je hem op de zijstandaard moet zetten. Dan ontlucht hij vanzelf. Ik wissel voor circuit wedstrijden altijd verplicht naar gedestileerd water met een beetje rest koelvloeistof voor smering van de waterpomp en alucorrosie. Vorig weekeinde weer g12+ ingegooid. Ff wachten tot ongeveer 80 graden. Dan gaat de thermostaat open. Werkt perfect;)
Groeten Alexander
 
Voor zover ik weet zitten er minimaal 2 ontluchtingsschroefjes op een oude RSV. Genoeg kans op fouten met alle ‘hij ontlucht zelf’ roepers de laatste tijd.

Zeker weten? Ik heb een Falco ('00), maar gebruik een RSV mille WPH, en de manual zegt niks over ontluchtingsschroefjes.
Overigens gebruik ik meestal de tips van deze meneer: Aprilia Falco Coolant Change

Kan uiteraard best zijn dat er verschillen zijn tussen de jaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan