RSV Mile of toch een VTR SP 1

Wat is jouw keuze RSV Mile of VTR SP1

  • VTR SP1

    Stemmen: 33 41,8%
  • RSV Mile

    Stemmen: 46 58,2%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Ja ook erg mooi :} (en dat van een mille rijder hè :9 )

yep makkie is wel een beetje vreemd ....stilletjes toch een honda, maar ik vind dat je gewoon moet kopen wat je mooi vind.... hi hi hi hi hi en ik zou dan voor de mille kiezen :} :} :}

trasos
 
Op maandag 29 september 2003 14:27 schreef JochenVC het volgende:Heeft nu meer dan een jaar terugkerend overheating probleem dat maar niet opgelost geraakt.
Gelezen in interview over de nieuwe mille.
"Het gat door het balhoofd stond al van in het begin van ons design centraal omdat we motorkoeling prioriteit willen geven"
Toeval? :X

Jochen

Totaal onbekend probleem in de mille wereld , sterker de 1999 en 2000 blijft zelfs iets te koel, zodat ze door enkele aanpassingen op de 02,enz modellen
wat warmer worden.

Wil je meer info?? kijk dan eens op de rsv mille club site in het topic techniek daar vind je een aardig samen raapsel wat er zoal voorvalt met de mille.
(www.rsvmille.nl)
 
Maar ik vind Honda maar zo Honda... Mijn smaak dan he, heb zelf een soes dus heb ook geen recht van spreken eigenlijk :X .
 
Ik zweer het je, ik heb hierop proefgereden bij motor2000 en dat rijd zoooooooo lekker :9

43022
 
Op maandag 29 september 2003 19:12 schreef jaccobird het volgende:Totaal onbekend probleem in de mille wereld , sterker de 1999 en 2000 blijft zelfs iets te koel, zodat ze door enkele aanpassingen op de 02,enz modellen
wat warmer worden.

Ok interessant om weten.
Zal dan waarschijnlijk om een uitzondering gaan.
Je weet dan toevallig geen RSV Edwards aan een zacht prijsje? ;)

Jochen
 
Wat me het meest opviel gelijk bij het wegrijden is het sturen. Ik vond mijn mille al heerlijk sturen maar deze doet daar nog een schep bovenop.
Iets later in de rit viel me het vermogen boven de 6000 rpm op,is echt kickuh :9
Vermogen onderin is mijns inziens wat minder en de radiale rempomp is ook een grote verbetering.
O ja en het standaard geluid is :r

Wat ik zelf rij?

Deze (check m'n icoon)

43327
 
Mille is een "korte" fiets, de Honda een verrekte lange.
Voor de stuurcapaciteiten: De Mille.
Voor de Wheelies: De Mille.
Voor de Looks: De Mille.

Waarom eigenlijk een Honda? (Betrouwbaar, stabiel, massaproduct :+ )
kortom: Ik ga voor de Mille!!
 
SP1 is in de minderheid geloof ik... :+ Ook hier weer een Mille-stemmer.

Buiten dat ik de Mille er veel mooier vind uitzien (is persoonlijk dus daar heb je niets aan) ook wat objectieve punten voor de Mille/"tegen" de SP1:

- De SP1 en SP2 hebben tandwielen als primaire tandwielaandrijving en die giert enorm als je rijdt. Ik vond dat erg irritant.

- De SPx schijnt echt enorm te zuipen. Met veel moeite 1:10 halen is mij verteld. Al rijdt er hier op dit forum iemand met een PC rond waardoor de motor nu veel minder verbruikt.
- Ze schijnen ook nogal last te hebben van afslaan in stadsverkeer, vooral 's zomers. Heb zelf nooit problemen met afslaan van mijn Mille, hooguit als het koud is en hij na 100m alweer voor het stoplicht staat. Kwestie van toerentalverhoger ietsje langer aanhouden.

- Mille heeft een heel goede reputatie, niet alleen op het gebied van sturen maar ook op het gebied van betrouwbaarheid. Geen problemen mee, gaan haast nooit kapot. Kan ik van de SP1 niet zeggen omdat ik me daar niet in verdiept heb ;) maar omdat er Honda op staat denk ik dat hij ook niet na 100km uit elkaar getrild is.
Rij zelf nu pakweg 2 jaar op een SP-1, en heb niet zoveel problemen met "zuipen" bij normaal gebruik loopt hij ongeveer 1 op 15, en alleen bij een avondje flink knallen, of op het circuit loopt hij ongeveer 1 op 10.

Dat fluiten van de tandwielen komt van de nokkenas aandrijving en ik ben er persoonlijk wel van gecharmeerd, niet echt van het geluid, maar wel van de degelijkheid, nooit een ratelende nokkenasketting, en onderhoudsvrij.

Voor wat betreft het afslaan bij stadsverkeer, dat wordt volgens mij veroorzaakt door de hydraulische koppeling, als je daar last van krijgt moet je gewoon even de koppeling ontluchten.

En de keuze tussen een SP of een Mille, vindt het persoonlijk allebei prachtige fietsen, en ik denk dat je moet kiezen op basis van wat je zelf het mooist vind, en voor wat betreft rijcapaciteiten, daarvan liggen de grenzen van allebei de machine's toch veel verder dan dat 98% van de rijders halen kan.De mooiste oplossing is natuurlijk van allebei 1.
 
Laatst bewerkt:
Wat me het meest opviel gelijk bij het wegrijden is het sturen. Ik vond mijn mille al heerlijk sturen maar deze doet daar nog een schep bovenop.
Iets later in de rit viel me het vermogen boven de 6000 rpm op,is echt kickuh :9
Vermogen onderin is mijns inziens wat minder en de radiale rempomp is ook een grote verbetering.
O ja en het standaard geluid is :r

Wat ik zelf rij?

Deze (check m'n icoon)

(Afbeelding)
Oki, voelt dus heel licht aan.
Wat betreft je motor, een van de mooiste RSVs die ik al gezien heb :9
Kon hem niet herkennen als icoon wegens te weinig stickers ;)

Jochen
 
Laat ik nu toch het zelfde luxe probleem hebben, ik kan ook niet kiezen tussen en SP2 of een Mille R (Factory ben ik aan het overwegen) maar ben zelf tot een conclusie gekomen.
Alletwee de fietsen rijden heel goed maar hebben ook beide zijn voor en tegens en die zet ik ff op een rij.

Mille +
* Stuurt als een mes
* Zeer goede vermogens afgifte
* Remt zeer goed en neutraal (duikt niet)
* Vering is standaard al uitstekend
* Uitvoering is up to date 2004
* Zuiniger dan de SP
* Diverse functies op het display laptime etc.
* Hoge Wheely factor (bijzaak of toch niet :P )

Mille -
* Bij het accelereren schuif je naar achter (misschien door het gladde zadel hebben ze bij de Factory wat op gevonden dus blijkbaar toch een probleem).
* Tammelijk hakkerige versnelling loopt niet echt boterzacht in zijn vrij zetten gaat makkelijker van 2 naar vrij dan 1 naar vrij.
* Clippons staan te ver naar voren zodat je je niet af kan zetten naar de tank (wil zeggen dat de zit redelijk neutral is en niet echt racy zoals ik gewend ben bij de blade sorry maar dat vindt ik: lengte 1.76)

Nu de SP2 +
* Motor blok loopt als een scheermes en klinkt solide.
* Vermogens afgifte is zeer goed en hard maar geeft niet dat gevoel mede door het loopwerk van het blok en houding.
* Ook hier zijn de remmen zeer neutraal en goed maar niet overdreven.
* Goede zit en stroomline achter de kuip
* Clippons zitten op de juiste plaats en geeft je een racy gevoel
* Rijdt zeer goed ook op binnenwegen pakt goed op in bochtige wegen (ardennen)
* schakelt boter zacht door alle versnellingen lijkt haast wel electronisch zo fijn.
* redelijk lage motor t.o.v. de Mille heeft zo zijn voordelen bij handeling en sturen geeft je niet het gevoel te "vallen" bij bochtwerk.
* Zeer mooi digitaal dasboard en geen toeters en bellen.

SP2 -
* Is niet zuinig
* model achterhaalt
* Alleen in het wit verkrijgbaar
* op de markt geen geliefd model dit geeft wel eens nadelen bij verkoop (je moet er echt voor gaan bij deze motor de een vindt hem mooi de ander schreeuwlelijk)
* komt een beetje log over maar zo rijdt hij echt niet
* beetje zware voorzijde.

Dit zijn een beetje mijn bevindingen ik hoop dat je er wat aan hebt. Als ik moest kiezen anno 2004 ging ik voor de Mille maar....
Als Honda komt met een nieuw model en hij ziet er gelikt zoals alle ander modellen 2004 ging ik daarvoor dan hoop ik wel dat hij het veerwerk en de stoppers van Aprila heeft.
Kortom: het motorblok/versnellingsbak en zithouding van een SP2, Het vermogens afgifte,stuurgedraag,het uiterlijk,remmen en veersysteem van een Mille.

Ik heb op beide fietsen zeer lang mogen rijden en ben zelf tot de conclusie gekomen ondanks ik een Honda man ben maar mede omdat Honda achterloopt op zijn model SP2 ga ik overstappen op een ander merk. Helaas maar dat kan in 2005 weer anders zijn natuurlijk als Honda weer een beetje zijn best doet.

Groeten Bladesjeezer (nu nog tot 2004) :+
 
het zijn beiden lekkere fietsen
ik ben bijna zeker dat de keuze wordt gemaakt door het uiterlijk!!!!
dan ga ik voor de sp2, maar die loopt natuurlijk ietsje achter op de rsv2004, die ik ietwat te futuristisch vind, qua uiterlijk...
moeilijk, moeilijk...
 
Ok interessant om weten.
Zal dan waarschijnlijk om een uitzondering gaan.
Je weet dan toevallig geen RSV Edwards aan een zacht prijsje? ;)

Jochen
wat is een zacht prijsje ik weet er nog wel 1 van een paar maanden oud en net lekker ingereden

trasos
 
Ik ben in de minderheid zo te zien *D .Jammer,de SP is een leuke fiets, heb er nooit problemen mee gehad, ook niet op circuit.Het enige nadeel is het gewicht en de bodemspeling.Mijne is opgehoogd achteraan wat hem wat beter doet sturen en extra bodemspeling !Jammer is dat ik nog nooit met een Mille gereden heb :] .(moet ik dus dringend eens gaan doen) btw,bestaat er zoiets als een flits-fonds? Ik heb nog een rekening te verwachten van 130km/h in de 50/h zone ! ;)
 
ik heb ze allebei gehad en dus zou ik zeggen een rsv is gewoon de betere stuurfiets en met open demper met eprom loopt hij super en ook het geluid in een tunnel is zo mooi dat je er zelf helemaal g..l van wordt.
trouwens eventueel een goede RSV-R uit 2003 te koop met eprom en demper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan