RSV Mille 2000 slaat na 3 seconde af.

21 apr 2020
12
5
Hallo allemaal,

Ik ben al enkele jaren de trotse bezitter van een RSV mille uit 2000.
Tot nu toe heb ik altijd met plezier op de fiets gereden!

Maar.... Dit jaar wil het nog niet helemaal lukken.....

Na de te lange winterstop (van dik 6 maanden) heb ik mijn RSV meteen maar voorzien van een nieuwe verse accu omdat ik wist dat de oude slecht was.
Met deze nieuwe accu heb ik de motor geprobeerd te starten.
Echter viel het al snel op dat er benzine uit de overloopleiding onder de motor bleef stromen.

Al snel had ik hier op een forum gevonden dat dit probleem afkomstig was uit de slangen in de tank.
Bij mij waren beiden slangen in de tank gescheurd, deze heb ik meteen vernieuwd.

Na alles weer terug gebouwd te hebben wilde ik de motor weer starten (met nieuwe benzine) maar dat lukt niet.
Na het omdraaien van het contact hoor je een pompje lopen en zie je het toerentellertje netjes op en neer gaan. Vervolgens slaat de motor even aan bij het indrukken van de startknop voor 2 tot max 4 seconden. (chocke aan) Maar daarna slaat de motor weer af.
Om de een of andere reden wil de motor niet doorlopen.

Ik heb vervolgens de bougi's en het luchtfilter nog schoongemaakt maar dit maakt helaas geen verschil.

Waar zou ik dit probleem moeten zoeken?

Groeten Martijn
 
!cid_e1080c82-c6c3-490f-8033-90cd24bf2e85.jpg



Probleem gevonden!

Eerst hebben we de retour van de brandstof regulator losgehaald en deze ging niet stromen als de pomp draait.
Vervolgens hebben we de hogedruk slang opnieuw losgehaald van de throthel body en de pomp geactiveerd.
Als de pomp draaide konden we met de vingers de benzine tegenhouden. Normaal gesproken zou die niet moeten lukken bij +3 bar!

Daarna de tank weer geopend om er achter te komen dat de originele slang op de pomp een stuk omhoog was geschoven en dus lekte...
Na alles weer gemonteerd te hebben liep de motor direct:)

Dus probleem opgelost!:)



Nu heb ik nog wel een vraagje voor de kenners:

Links naast de accu op de foto zijn 2 stekkertjes zichtbaar die in elkaar zouden passen. (maar altijd los hebben gezeten)
Zijn dit de stekkers om de foutcodes van de computer uit te lezen?

!cid_f601f6fc-dd43-4786-95d5-37c6ad7d0fdd.jpg
 
Bekijk bijlage 1491125


Probleem gevonden!

Eerst hebben we de retour van de brandstof regulator losgehaald en deze ging niet stromen als de pomp draait.
Vervolgens hebben we de hogedruk slang opnieuw losgehaald van de throthel body en de pomp geactiveerd.
Als de pomp draaide konden we met de vingers de benzine tegenhouden. Normaal gesproken zou die niet moeten lukken bij +3 bar!

Daarna de tank weer geopend om er achter te komen dat de originele slang op de pomp een stuk omhoog was geschoven en dus lekte...
Na alles weer gemonteerd te hebben liep de motor direct:)

Dus probleem opgelost!:)



Nu heb ik nog wel een vraagje voor de kenners:

Links naast de accu op de foto zijn 2 stekkertjes zichtbaar die in elkaar zouden passen. (maar altijd los hebben gezeten)
Zijn dit de stekkers om de foutcodes van de computer uit te lezen?

Bekijk bijlage 1491126

Dus toch niet goed aangesloten 8-)
Slangenklem nu wel goed vast gezet?
Mooi dat het opgelost is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan