m.l.v.doesburg
Rookie
- 21 apr 2020
- 12
- 5
Hallo allemaal,
Ik ben al enkele jaren de trotse bezitter van een RSV mille uit 2000.
Tot nu toe heb ik altijd met plezier op de fiets gereden!
Maar.... Dit jaar wil het nog niet helemaal lukken.....
Na de te lange winterstop (van dik 6 maanden) heb ik mijn RSV meteen maar voorzien van een nieuwe verse accu omdat ik wist dat de oude slecht was.
Met deze nieuwe accu heb ik de motor geprobeerd te starten.
Echter viel het al snel op dat er benzine uit de overloopleiding onder de motor bleef stromen.
Al snel had ik hier op een forum gevonden dat dit probleem afkomstig was uit de slangen in de tank.
Bij mij waren beiden slangen in de tank gescheurd, deze heb ik meteen vernieuwd.
Na alles weer terug gebouwd te hebben wilde ik de motor weer starten (met nieuwe benzine) maar dat lukt niet.
Na het omdraaien van het contact hoor je een pompje lopen en zie je het toerentellertje netjes op en neer gaan. Vervolgens slaat de motor even aan bij het indrukken van de startknop voor 2 tot max 4 seconden. (chocke aan) Maar daarna slaat de motor weer af.
Om de een of andere reden wil de motor niet doorlopen.
Ik heb vervolgens de bougi's en het luchtfilter nog schoongemaakt maar dit maakt helaas geen verschil.
Waar zou ik dit probleem moeten zoeken?
Groeten Martijn
Ik ben al enkele jaren de trotse bezitter van een RSV mille uit 2000.
Tot nu toe heb ik altijd met plezier op de fiets gereden!
Maar.... Dit jaar wil het nog niet helemaal lukken.....
Na de te lange winterstop (van dik 6 maanden) heb ik mijn RSV meteen maar voorzien van een nieuwe verse accu omdat ik wist dat de oude slecht was.
Met deze nieuwe accu heb ik de motor geprobeerd te starten.
Echter viel het al snel op dat er benzine uit de overloopleiding onder de motor bleef stromen.
Al snel had ik hier op een forum gevonden dat dit probleem afkomstig was uit de slangen in de tank.
Bij mij waren beiden slangen in de tank gescheurd, deze heb ik meteen vernieuwd.
Na alles weer terug gebouwd te hebben wilde ik de motor weer starten (met nieuwe benzine) maar dat lukt niet.
Na het omdraaien van het contact hoor je een pompje lopen en zie je het toerentellertje netjes op en neer gaan. Vervolgens slaat de motor even aan bij het indrukken van de startknop voor 2 tot max 4 seconden. (chocke aan) Maar daarna slaat de motor weer af.
Om de een of andere reden wil de motor niet doorlopen.
Ik heb vervolgens de bougi's en het luchtfilter nog schoongemaakt maar dit maakt helaas geen verschil.
Waar zou ik dit probleem moeten zoeken?
Groeten Martijn