RSV mille 2003 ketting probleem

RSV mille32

Die hard MF'er
30 aug 2005
322
0
34
Delfzijl
Hallo,

Ik heb een probleem met mij RSV mille van 2003.
Als ik mijn achterwiel draai en de ket dan op de nodige speling controleer, dan staat hij op een bepaald punt strakker dan normaal, Het betreft maar een cm of 10 ketting lengte.

iemand hier ervaring mee of zijn de ketting en tandwielen gewoon versleten?

m.v.g
Dennis
 

Dmaster

MF'er
28 jul 2006
56
0
31
Hazerswoude
Kan versleten zijn. Maar het is normaal dat je ketting op 1 bepaald punt iets strakker staat. Maar dat mag niet veel schelen.
 

RSV mille32

Die hard MF'er
30 aug 2005
322
0
34
Delfzijl
Kan versleten zijn. Maar het is normaal dat je ketting op 1 bepaald punt iets strakker staat. Maar dat mag niet veel schelen.
het scheelt ongeveer 1 cm ketting speling in hoogte zeg maar lijkt me aardig veel.

maar de vorige eigenaar heeft nooit naar de ketting omgekeken vanwege scotoiler.
Dus aardig vervuild en verroest een klein beetje.
 

ian

MF veteraan
15 mei 2004
3.020
2
elst (utrecht)
het scheelt ongeveer 1 cm ketting speling in hoogte zeg maar lijkt me aardig veel.

maar de vorige eigenaar heeft nooit naar de ketting omgekeken vanwege scotoiler.
Dus aardig vervuild en verroest een klein beetje.
hoeveel km zit de ketting er al op?
anders gewoon vervangen
 

Nijlpaard

MF veteraan
26 feb 2002
21.972
42
45
Check de schakels onderling even door ze heen en weer te bewegen. En kijk even naar de staat van je tandwielen

Kan ook zijn dat 1 van je tandwielen wat ovaal is waardoor de ketting strakker wordt op een bepaald punt.

Hoelang gaat de ketting al mee ?
 

hupie

Die hard MF'er
24 nov 2004
325
0
Leveroy
Hallo de ketting moet je wel op het straktste punt meten, en als je dan de ketting van het achter ketting wiel kunt lichten( zodat je de complete tandjes kunt zien ) dan moet je hem maar wisselen.
 

RSV mille32

Die hard MF'er
30 aug 2005
322
0
34
Delfzijl
hoeveel km zit de ketting er al op?
anders gewoon vervangen
Ik gok dat de vorige eigenaar de ketting nog niet vervangen heeft en dus dus nog de orginele ketting erop heeft zitten heb nu 27.000 op de klok staan
En ik dnek zelf dat het zeker voor een RSV tijd wordt voor een nieuwe ketting
 

SL1000

MF veteraan
8 aug 2003
6.956
0
Gelderland
Ketting van de Mille moet normaal zo tussen de 20.000 en 24.000 km's meegaan. bij veel "lomp" gaswerk (regelematige circuitdagen enzo) kan dat nog wel eens teruglopen naar 15 a 16.000. klinkt dus idd alsof het tijd wordt voor een vers setje tandwielen en een ketting.

Overweeg gelijk even of je dan achter misschien 2 tandjes groter wilt nemen als origineel. Ik zelf persoonlijk vind dat veel lekkerder rijden. motor trekt soepeler door de versnellingen, en rijden met lage snelheid (files, rotondes, etc) gaat dan ook een heel stuk plezieriger.
 

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
17
onbekend
gewoon 1 of meer vaste/zwaar scharnierende schakels die moeilijk de radius van het kleine tandwiel kunnen maken, is onherstelbaar en dus vervangen, suc6