RSV mille 2003 ketting probleem

RSV mille32

Die hard MF'er
30 aug 2005
322
0
Delfzijl
Hallo,

Ik heb een probleem met mij RSV mille van 2003.
Als ik mijn achterwiel draai en de ket dan op de nodige speling controleer, dan staat hij op een bepaald punt strakker dan normaal, Het betreft maar een cm of 10 ketting lengte.

iemand hier ervaring mee of zijn de ketting en tandwielen gewoon versleten?

m.v.g
Dennis
 
Kan versleten zijn. Maar het is normaal dat je ketting op 1 bepaald punt iets strakker staat. Maar dat mag niet veel schelen.

het scheelt ongeveer 1 cm ketting speling in hoogte zeg maar lijkt me aardig veel.

maar de vorige eigenaar heeft nooit naar de ketting omgekeken vanwege scotoiler.
Dus aardig vervuild en verroest een klein beetje.
 
Check de schakels onderling even door ze heen en weer te bewegen. En kijk even naar de staat van je tandwielen

Kan ook zijn dat 1 van je tandwielen wat ovaal is waardoor de ketting strakker wordt op een bepaald punt.

Hoelang gaat de ketting al mee ?
 
Hallo de ketting moet je wel op het straktste punt meten, en als je dan de ketting van het achter ketting wiel kunt lichten( zodat je de complete tandjes kunt zien ) dan moet je hem maar wisselen.
 
Ketting van de Mille moet normaal zo tussen de 20.000 en 24.000 km's meegaan. bij veel "lomp" gaswerk (regelematige circuitdagen enzo) kan dat nog wel eens teruglopen naar 15 a 16.000. klinkt dus idd alsof het tijd wordt voor een vers setje tandwielen en een ketting.

Overweeg gelijk even of je dan achter misschien 2 tandjes groter wilt nemen als origineel. Ik zelf persoonlijk vind dat veel lekkerder rijden. motor trekt soepeler door de versnellingen, en rijden met lage snelheid (files, rotondes, etc) gaat dan ook een heel stuk plezieriger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan