RSV Mille beats up R1

Diep Fries

Die hard MF'er
16 jul 2004
605
1
hee heren medestrijders op het zwarte asfalt. Heb afeglopen donderdag 7 okt nog een leuk stukje gestoeid met een coureur op een R1 van 1999. Vanaf klaverblad heerenveen dan door naar drachten. Op het klaverblad kon ik mooi achter de R1 blijven met ruim 130 op het tellertje (ja inderdaad ik durf zo nu en dan eens even hierop te spieken in de bocht)en na de bochies rechtdoor naar drachten. Met 281 snaarstrak op de teller haalde ik zowaar de R1 in. Het snelheidsverschil was hooguit 2km/h maar toch. Later met deze meneer in Drachten gesproken. Hij meldde echt 300 op de teller te hebben, waarna we vervolgens samen maar hebben besloten dat de Yammerbakken ietsje overdrijven en dat een verse RSV Mille R van 2003 (15.000 km)dus minstens net zo snel is als een iets minder verse (44.000 km) R1.
Jajaja een 2003 of een 2004 R1 is natuurlijk weer veel sneller,......maar toch en op het circuit??,,................Ik zou zeggen lees de sportmotor van het jaar test van Motor magazine maar eens.......Aprillia RSV Mille R......Rules!!!!!!!!!!
 
Lekker dat je je zo hebt uit kunnen leven. Altijd leuk om ff te sporten op t openbare weggetje, maarre.... geef mij maar een R1 :P :)
 
Japanse tellers moeten van de Japanse overheid minimum 10% naar boven afwijken
Ik had hetzelfde gevoel met de F4-1000, als ik op de snelweg 150 op teller deed schoot ik alles voorbij, met mijn Gix rij ik dan net wat vlotter dan het andere verkeer.

Maar een R1 pakken op top met een twin is wel erg sterk :X
 
is geen probleem, de r1 van 98-2000 heeft een gemeten top van 269km echte km/uur

zet er een gsxr600 van 2001 naast, die hebben ze al eens geklokt op 262 echte km/uur

uiteraard is de r1 er veeeeeeeeeeeeel sneller, maar het geeft te kennen dat een r1 kort gegeard is
 
Japanse tellers moeten van de Japanse overheid minimum 10% naar boven afwijken
Ik had hetzelfde gevoel met de F4-1000, als ik op de snelweg 150 op teller deed schoot ik alles voorbij, met mijn Gix rij ik dan net wat vlotter dan het andere verkeer.

Maar een R1 pakken op top met een twin is wel erg sterk :X

ik heb ooit een test gelezen in de duitse ps motormagazine tussen de r1 van 2001, de rsv-r van 2001 en nog wat fietsen en daar was de rsv-r echt wel sneller in gemeten snelheid met de geometrie(tellers kloppen nooit alhoewel die van de rsv en andere fietsen van appie die dezelfde hebbe wel goed juist zitten)
tegen de nieuwe generatie r1/gixxer/zx10 en rr kan de twin nietm eer tegenop alhoewel die 999r 2005 met 150 ahwl pk's doet mij toch sterk twijfelen :)
 
Japanse tellers moeten van de Japanse overheid minimum 10% naar boven afwijken
Ik had hetzelfde gevoel met de F4-1000, als ik op de snelweg 150 op teller deed schoot ik alles voorbij, met mijn Gix rij ik dan net wat vlotter dan het andere verkeer.
is dit echt of zeg je maar wat :?
 
|(

Stijl bergaf in neutraal zeker? :P

Daar zou ik nog best wel 's een kratje op willen zetten. Ikzelf heb op m'n r6-je 287 (op de teller) gehaald. Dat zal ook wel uitkomen op 265 ofzo in echte km's.
Dus de vergelijking van H@rtstikke Gek zou nog wel 's kunnen kloppen..
 
Daar zou ik nog best wel 's een kratje op willen zetten. Ikzelf heb op m'n r6-je 287 (op de teller) gehaald. Dat zal ook wel uitkomen op 265 ofzo in echte km's.
Dus de vergelijking van H@rtstikke Gek zou nog wel 's kunnen kloppen..
ik denk dat je je kratje kwijt bent :X
R6 ga je niet boven de 250-255 krijgen (echte km's)
R6 2003 van Target laatst in Goes op de testbank gezet
ik moet wel zeggen dat deze een kleiner tandwiel heeft vooraan
maar op de openbare weg geeft dit tussen onze moto's (mijne ook R6 2003)
een snelheidsverschil van +- 5 km/h.

we hebben de topsnelheid niet gemeten maar kwamen wel tot de ontdekking dat wanneer de testbank 217 (echte) km/h aangaf, de teller van de R6 op 253 km/h stond ;(
 
doe bij die rsv r van 2004 maar wat bij marcel :)
de oudere modellen geven al 280 op de teller en da scheelt maar een beetje met de realiteit
 
doe bij die rsv r van 2004 maar wat bij marcel :)
de oudere modellen geven al 280 op de teller en da scheelt maar een beetje met de realiteit
Over fabeltjes gesproken :X

De RSV1000R (nogmaals, 2004 dus) loopt 275 echte KM/h. Dat is 288 KM/h op de teller en is dus een afwijking van 5%. Deze gegevens staan in de Moto73 nr. 22 van 2003.

Ook de teller van de RS250 van '99 had gewoon een afwijking van 5% (Moto73 nr. 16 van '99). OK, veel is het niet, maar de Aprilia tellers zijn lang zo nauwkeurig niet als die van bv. MV.

EDIT: Ik heb het meteen even opgezocht, het vorige model RSV doet 262 echte KM/h (gemeten door Moto73).
 
Laatst bewerkt:
boekjes geloof ik nooit :) tenzij er telemetrie aan te pas komt,die het meest sponsort of adverteert heeft de snelste bike ;)
kweet toch dat de top van een 99 r1 en die van een rsv (99 model in 2000 ingeschreven) (zoals die van mij) gelijk liggen, de modelle van 2002 en verder schieten veel beter op en geve ook veel betere cijfers.
kheb al een aantal keer uitgeprobeerd met een kennis met een 98er en een andere met een 2000 er op top.
mja die verhaaltjes altijd,ben ze zelf ook moe hoor,who cares 't ligt toch aan de piloot,als die niet kan rijden is de ander zo wie zo sneller.
 
hier klokken ze alleen wa ze willen geloven :)
en r6 die 280 km haalt,een scoot die 180 haalt :) kzal maar stoppen zeker :)
ik ben blij met men fiets,gaat hard zat en ik rijd van de 10 keer dat ik ga rijden niet harder dan 230 soww waarom moet zo'n ding nu zo hard kunnen,een keer of 5 kan je het halen tenzij je freak bent maar de 6de keer plak je tegen een boom of zit je tussen de rail en als het zo niet loopt komen ze je fiets gratis depanneren en mag je 'm mooi uitwuiven en daarnaa afrekenen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan