RSV Mille op dynobank :-)

Zal wel te maken hebben met het ontbreken van rijwind? Is dus zuiver de onbelaste topsnelheid (op de weerstand van de rol na dan). De gsx zal misschien wel dik over de 300 gaan op de bank.

284 echte km/h op de rollenbank en op de teller 299km/h. En in de diverse testen bleef het altijd rond deze snelheid hangen :}
full
 
Ik was woensdag bij motor 2000 voor die dubbele sp uitlaat (eigenlijk voor de sbk replika maar die is niet voor 1999 mod.)en die vertelde me en of het waar is weet ik niet dat hij op zijn eigen mille 2002 met sbk set de gsx 1000 (2002)van een klant bij kon houden.
Het lijkt me stug aangezien de gsx toch een stuk meer pk's in huis heeft maar ja je weet maar nooit wel weet ik dat ik met mijn mille de R1 van dennis (gizzmo) vanuit stilstand tot zo'n 225 goed bij kan houden, daar boven loopt de R1 sneller door.
 
Ten eerste: Geweldige topic, veel info. Zo moeten er meer komen! :)

Een over de teller-afwijking, ik heb gisternacht nog eens de test gelezen in Moto73 (april). De teller wijkt tot de 200 bijna niet af (150=148, 200=197).

Verschillen in vermogen tussen 2000 en 2001 model:
Bij 8000rpm maar leifst 13pk meer, en 5,5pk meer topvermogen (133,5 ipv 128)
Gemeten koppel 2001 model, maar liefst 98,2!

Ik heb me vreselijk lopen verlekkeren aan die Haga-replica uitlaat van akrapovic :9~ :9~

Nadeel, duurder los als het hele Hage-pakket!! Gokje, ingeveer 3500 euro!

Maar nu lees ik dat een standaard complete uitlaat ook al bijna 3800 gulden kost. Is wel een STUK minder dan de Akra, maar okee, nog bijzonder duur!

(3x raden welke motor ik wil kopen binnenkort :) )
 
Hier nog een uitdraai. Rode lijn is 2001 model, groene lijn is 1999 model. blauwe lijn is honda sp1 van maat van mij. Je ziet het, het 1999 model is het best met standaard eprom en andere uitlaat.Op de bank liep deze 294 km! andere uitdraaien zijn nog onderweg.
misc.php

Verschillen tussen RSV-s van verschillende jaren zijn dus groter dan tussen een RSV en een VTR1000-SP1? Waarom hebben ze die 2001 modellen nu zo afgeleukt (minder Pk en lelijke hobbels in de kromme)?
 
Ten eerste: Geweldige topic, veel info. Zo moeten er meer komen! :)

Een over de teller-afwijking, ik heb gisternacht nog eens de test gelezen in Moto73 (april). De teller wijkt tot de 200 bijna niet af (150=148, 200=197).

Verschillen in vermogen tussen 2000 en 2001 model:
Bij 8000rpm maar leifst 13pk meer, en 5,5pk meer topvermogen (133,5 ipv 128)
Gemeten koppel 2001 model, maar liefst 98,2!

Ik heb me vreselijk lopen verlekkeren aan die Haga-replica uitlaat van akrapovic :9~ :9~

Nadeel, duurder los als het hele Hage-pakket!! Gokje, ingeveer 3500 euro!

Maar nu lees ik dat een standaard complete uitlaat ook al bijna 3800 gulden kost. Is wel een STUK minder dan de Akra, maar okee, nog bijzonder duur!

(3x raden welke motor ik wil kopen binnenkort :) )


De haga replika set kost 2150 euro uuh dat doet wel ff pijn maar klinkt great de dubbele sp 1030 euro is ook niet niks maar al een stuk aangenamer klink hard en rauw ook erg lekker.
 
Verschillen tussen RSV-s van verschillende jaren zijn dus groter dan tussen een RSV en een VTR1000-SP1? Waarom hebben ze die 2001 modellen nu zo afgeleukt (minder Pk en lelijke hobbels in de kromme)?


De 2001 en 2002 hebben een ander merk injectie systeem dat zal de oorzaak wel zijn??
 
Aprilia heeft ons wel een klote streek geleverd door de eproms vanaf 2001 te beveiligen. Je kan niet zoals bij ducati een eprom ff uitlezen en opnieuw programmeren. Je moet dan een andere dure eprom kopen. :j Een rotstreek dus. Mijn vorige mille had dus zo'n 121 pk aan het wiel + 102nm en zo'n 135.5 pk ( +12%) + 114 nm aan de krukas. Ik probeer dit ook weer te bereiken met mijn 2001 model. Ik geef het niet op. Ik heb nog een adresje uit duitsland,
www.dynotec.de , en nog een, Goofy's bikeshop 73054 Eislingen tel 07161/821082 ->helaas niet op het net. Zijn beide tuners van aprilia en maken zelf de eproms voor RSV milles. Gaan tot 146 pk maar dat kost je wel heel wat euro's.
 
Laatst bewerkt:
Aprilia heeft ons wel een klote streek geleverd door de eproms vanaf 2001 te beveiligen. Je kan niet zoals bij ducati een eprom ff uitlezen en opnieuw programmeren. Je moet dan een andere dure eprom kopen. :j Een rotstreek dus. Mijn vorige mille had dus zo'n 121 pk aan het wiel + 102nm en zo'n 135.5 pk ( +12%) + 114 nm aan de krukas. Ik probeer dit ook weer te bereiken met mijn 2001 model. Ik geef het niet op. Ik heb nog een adresje uit duitsland,
www.dynotec.de , en nog een, Goofy's bikeshop 73054 Eislingen tel 07161/821082 ->helaas niet op het net. Zijn beide tuners van aprilia en maken zelf de eproms voor RSV milles. Gaan tot 146 pk maar dat kost je wel heel wat euro's.

Zou je misschien willen uitleggen wat je nou precies aan je Mille '99 had gedaan om aan die 121 achterwiel pk's te komen? want dat is me nog steeds niet duidelijk.
 
De standaard restricties eruit en ik had alleen een andere uitlaat gemonteerd. Deze heb ik laten maken in loenen bij star twin. Een bubbele carbon uitlaat aan een kant net zoals de SP. Deze uitlaat paste perfect bij de standaard eprom. Thats all. Eitje toch. Kijk de dyno's nog maar eens na. Deze liep echt nog veel beter dan het nieuwe standaard model dat getest is door moto 73. Kijk dan vooral in het middengebied tussen de 4000 en 7000 tpm. Echt een aanzienlijke verbetering. Ik ga kijken of de 1999 eprom ook in het 2001 model kan en dan maar kijken of het werkt.Wat ik ook zelf gedaan heb is na het inrijden bij 1000 km heb ik half synthetische olie in de motor laten doen. Vanwege de nikasil laag in de cilinders. Bij 3500 km heb ik zelf volsynthetische olie van bel ray erin gedaan. Ik heb het blok de gelegenheid gegeven om beter in te lopen en niet gelijk olie er in te gooien die te goed smeert en dus loopt het blok niet beter in. Bij mijn 2001 model is na 1000 km gelijk volsynthetische olie erin gedaan , castrol superbike. Hij is volgens mij nu niet goed ingelopen en verbruikt ook meer olie dan het vorige 1999 model. Bij aprilia nederland hoef je geen technische vragen te stellen over olie want daar weten ze niets van heb ik gemerkt. Het enige wat aprilia op olie gebied voorschrijft is IP olie wat in nederland niet verkocht wordt. Anders moet de olie voldoen aan de volgende specificaties. API SG 4 , 10 W 40. Dit zin de minimum eisen. Bel ray had de volgende API SG 5 , 0 W 40. Smeert dus veel beter bij koude start. Castrol superbike gaat tot 5 W 40. Genoeg info ?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor: ik ben helemaal voorstander van kromme curves weer strak maken dmv. restricties eruit halen, andere pijpen etc. maar hoe zit het daarna met de fabrieksgarantie?
 
Mocht het mis gaan, monteer je gewoon je standaard uitlaat hebben meerdere dealers mij gezegd in geval je voor garantie iets moet claimen. Over het algemeen is het blok zeer betrouwbaar.
 
Zoals gezegd is 12 tot 15% heel normaal. En dit percentage heb ik meer horen vallen over dit gebeuren...

Mijn 600'tje had 104,1 pk aan het a.wiel 104,1+15%= 119.7 pk aan de krukas mwoaa ken slechter

Vriend met een gixxer 1000 had 146 pk aan het a.wiel + 15% = 168 pk aan de krukkas (alleen met andere demper)


Ik denk dat 12% wat reeler is dan 15% hoor qua verlies

p.s. Frank zei ook 12% tegen me toen ik bij hun was op de bank
 
De standaard restricties eruit en ik had alleen een andere uitlaat gemonteerd. Deze heb ik laten maken in loenen bij star twin. Een bubbele carbon uitlaat aan een kant net zoals de SP. Deze uitlaat paste perfect bij de standaard eprom. Thats all. Eitje toch. Kijk de dyno's nog maar eens na. Deze liep echt nog veel beter dan het nieuwe standaard model dat getest is door moto 73. Kijk dan vooral in het middengebied tussen de 4000 en 7000 tpm. Echt een aanzienlijke verbetering. Ik ga kijken of de 1999 eprom ook in het 2001 model kan en dan maar kijken of het werkt.Wat ik ook zelf gedaan heb is na het inrijden bij 1000 km heb ik half synthetische olie in de motor laten doen. Vanwege de nikasil laag in de cilinders. Bij 3500 km heb ik zelf volsynthetische olie van bel ray erin gedaan. Ik heb het blok de gelegenheid gegeven om beter in te lopen en niet gelijk olie er in te gooien die te goed smeert en dus loopt het blok niet beter in. Bij mijn 2001 model is na 1000 km gelijk volsynthetische olie erin gedaan , castrol superbike. Hij is volgens mij nu niet goed ingelopen en verbruikt ook meer olie dan het vorige 1999 model. Bij aprilia nederland hoef je geen technische vragen te stellen over olie want daar weten ze niets van heb ik gemerkt. Het enige wat aprilia op olie gebied voorschrijft is IP olie wat in nederland niet verkocht wordt. Anders moet de olie voldoen aan de volgende specificaties. API SG 4 , 10 W 40. Dit zin de minimum eisen. Bel ray had de volgende API SG 5 , 0 W 40. Smeert dus veel beter bij koude start. Castrol superbike gaat tot 5 W 40. Genoeg info ?

Die 1999 eprom in je 2001 mod. zou ik niet doen aangezien de 2001 een ander merk injectie systeem heeft en de gevolgen misschien niet zijn te overzien.

Wat betreft info over olie en andere zaken kan je beter eens bij motor 2000 in heinekenszand langs gaan (nee ik wordt niet gesponsord en werk daar ook niet)ik ben daar van de week voor het eerst geweest na heel veel goede berichten in het rsv mille forum om eens te kijken wie ze zijn.

Dit zijn echte aprilia freaks die er heel veel over kunnen vertellen en na mijn eerste indruk heb ik besloten dat dit mijn nieuwe dealer wordt, ik zat bij safe maar daar wordt je niet blij als je voor een beurt komt en de techneut zegt o jee weer zo'n ding.
 
mischien een kenner die niet kan lezen
130 pk aan het krukje is dus zonder velies van bak en tandwielen,ketting .normaal verlies je ongeveer 12 tot 15% van het kruk vermogen (ongeveer is afhankelijk van type motor ,etc)

maar wie wil nu weten hoeveel pk je aan het krukas hebt ,je gebruikt toch het wiel om het vermogen weg te zetten .
en het klinkt leuk " ik heb maar 123 pk ",en daarna rijdt je een bijna standaard R1 met 150 pk (op papier)los en ook een blackbird heeft het na kijken ,leuk leuk lol lol
maarja...wat weegt jou duuk?

ik 142pk op achterwiel? en een drooggewicht (zonder benzine) van 218kg....

evengoed...ben je inderdaad sneller :}
maarum ik wil je nog wel een keer uitdagen voor een stoplicht sprint... :)
 
Ik denk dat de sprint er als volgt uit gaat zien:
Duc knalt weg, BB moet op nog op toeren komen. Bij ~200kmh aangekomen speert BB er vandoor en moet de Duc het opgeven. Tja, 't is maar waar je van houdt. Doe mij toch maar de Duc :9
 
maarja...wat weegt jou duuk?

ik 142pk op achterwiel? en een drooggewicht (zonder benzine) van 218kg....

evengoed...ben je inderdaad sneller :}
maarum ik wil je nog wel een keer uitdagen voor een stoplicht sprint... :)

mijn duukje weegt 194 kilo met 24 liter benzine en helemaal rij klaar .
en het stoplicht sprintje wil je denk ik niet doen want heb net een achtervork laten maken die 25 cm langer is als orgineel .
dus sprinten ,dat zal wel lukken ;)
en een stoplicht sprintje zal de duc wel winnen
maar toen wij reden zatten we toch ergnes rond de 200++ en had niet echt het idee dat je hard inliep op dat moment
maar we gaan het zeker nog een keer doen (als ik uit het gips ben ;( )
 
Hoi allemaal,

Ik ben zelf met het inrijden van mijn mille bezig (foto's zitten er echt aan te komen !!!) maar het weer wil niet echt meezitten in dit landje :(

Volgens de man bij motoport zijn de restricties er gelijk uitgehaald maar dat zoek ik nog wel even uit !!

Wat kost het eigenlijk om zo'n dyno uitdraai te laten maken ??

En hebben er veel mensen ervaringen met de titanium uitlaat van aprilia, op de demo waar ik op reed en op de mille van een kameraad van mij lekken ze namelijk aan weerskanten van de uitlaat !!

Ik heb sinds kort de titanium SP uitlaat die dubbele dus maar lekken heb ik nog niet kunnen ontdekken kan ook haast niet aangezien het al moeite kost om het spul over elkaar te schuiven.

Voor de rest super tevreden okee ze horen me 3 straten ver al aankomen maar dat is weer makkelijk ivbm de koffie dan is die vast warm, de motor loopt er super op pakt duidelijk voelbaar beter op al vanaf 3000 rpm ik heb zelf het gevoel dat hij ook op top beter doorloopt aangezien ik zaterdag met volle tegen wind vlotjes naar de 253 ging helaas was toen de weg op en moest ik ff dimme kortom een aanrader als je niet met een paar extra db'tjes zit. :P :P
 
Jacco, wat kost zo'n demper eigenlijk?

Ik heb hem bij motor 2000 gekocht en daar betaalde ik 950 euro of dit die advies prijs is weet ik niet want toen ik belde om te vragen wat hij koste vertelde ze 1030 euro?? de prijs is dus "variabel" blijkbaar ik moet wel zeggen dat ik er zeeeer tevreden me ben de motor pakt beter op laag in toeren en loopt veel beter door vooral tussen 4000 en 7000 rpm.
Het geluid is ook mooier als die enkele pijpen hij klinkt wat zwaarder, zelfs dennis (giz) die vandaag de hele dag achter me heeft gereden (z'n nieuwe R1 inrijden) zij dat hij hem mooi vind klinken, je kunt op www.racingsc.com een audio file beluisteren echter vind ik deze nog al afwijken van de werkelijkheid geluid is duidelijk lager als de audio file.
Verder is het de enige uitlaat voor de 1999 en 2000 mod. die echt vermogens toename geeft.
Een aanrader.

Ps mijn echte naam is Sjaak.
 
mijn duukje weegt 194 kilo met 24 liter benzine en helemaal rij klaar .
en het stoplicht sprintje wil je denk ik niet doen want heb net een achtervork laten maken die 25 cm langer is als orgineel .
dus sprinten ,dat zal wel lukken ;)
en een stoplicht sprintje zal de duc wel winnen
maar toen wij reden zatten we toch ergnes rond de 200++ en had niet echt het idee dat je hard inliep op dat moment
maar we gaan het zeker nog een keer doen (als ik uit het gips ben ;( )
is goed "bull" :)
dat sprintje staat....

waarom zit je in het gips man? is het zo ellendig?

jou fiets weegt dus zonder benzine onder de 170kg... :)

lager gewicht is hogere acceleratie...maaar...ik ben wel van mening en dat heb ik al een aantal keer mee gemaakt, dat mijn voortrein zo zwaar is dat ik heel hard op het gas kan...zonder meteen een achterlijke wheelie trek,....(dat wil je niet als je sprint)...

evengoed...place the bets please...wanneer ben je uit het gips? ;)
 
Ik heb hem bij motor 2000 gekocht en daar betaalde ik 950 euro of dit die advies prijs is weet ik niet want toen ik belde om te vragen wat hij koste vertelde ze 1030 euro?? de prijs is dus "variabel" blijkbaar ik moet wel zeggen dat ik er zeeeer tevreden me ben de motor pakt beter op laag in toeren en loopt veel beter door vooral tussen 4000 en 7000 rpm.
Het geluid is ook mooier als die enkele pijpen hij klinkt wat zwaarder, zelfs dennis (giz) die vandaag de hele dag achter me heeft gereden (z'n nieuwe R1 inrijden) zij dat hij hem mooi vind klinken, je kunt op www.racingsc.com een audio file beluisteren echter vind ik deze nog al afwijken van de werkelijkheid geluid is duidelijk lager als de audio file.
Verder is het de enige uitlaat voor de 1999 en 2000 mod. die echt vermogens toename geeft.
Een aanrader.

Ps mijn echte naam is Sjaak.


piccie

full
 
heb je nog db-killers in de uitlaten van Startwin laten zetten? Ik heb hetzelfde gekocht maar vind het wel errug luid...
 
Terug
Bovenaan Onderaan