RSV mille / Rsv mille

Blikkie

Rookie
16 aug 2004
17
0
APeldoorn
Mijn neef heeft een jaar geleden een Ducati 748 gekocht, prachtig ding, alleen qua onderhoudskosten schrok ik nogal een beetje. Ik ben zelf van plan een Rsv Mille te kopen, aangezien dit allebei Italianen zijn, kun je de onderhoudskosten van een Duc en een Rsv mille met elkaar vergelijken?? Kan iemand mij hier meer over vertellen.
 
Wat noem je de onderhoudskosten, 1 keer per jaar of 6000 km verse olie en een filtertje?
Of alles laten doen bij de dealer, want dan kon je inderdaad nog wel 's schrikken.
Maar wanneer je alles bij de dealer laat doen, denk ik niet dat er bij de gemiddelde sportieve fiets heel erg veel verschil in de prijs zit.
Als je zelf een beetje technisch bent, is er op internet bijna alle info te vinden die je nodig hebt voor het onderhoud van je fiets.
 
Ik weet effie niet een twee drie waarvoor de kosten precies waren, maar het was een vrij nieuwe fiets, onderhoudsbeurtje de eerste keer €800,- en de laatste keer €1300,- omdat er iets in het blok niet helemaal lekker zat. Goed onderhoud is natuurlijk altijd nodig, behoud van de motor, maar zijn Duc's en aprilia's hier niet veel gevoeliger voor dan japanners?? Of denk jij hier anders over??
 
Aprilia is veeeeeeeel betrouwbaarder. Ducati stukgaatie. Van alle 2 cilinder supersports is een Mille een van de sterkste. Doet absoluut niet onder voor een japanner, sterker nog, misschien is ie nog wel beter. Bij meerdere dealers geinformeerd voordat ik mijn Mille kocht en hoorde overal dat er maar weinig met problemen terugkomen.
 
:(

Ik ben mijn RSV van 2004 spug zat ik heb met deze motor waar ik nog
maar 4500 kilometer op gereden heb al zo vaak bij de dealer gebracht
dat er van alles aan mankeerde.
Als de motor nog meer problemen voorkomen komt er weer een Ducati in de schuur
te staan.

:(
 
:(

Ik ben mijn RSV van 2004 spug zat ik heb met deze motor waar ik nog
maar 4500 kilometer op gereden heb al zo vaak bij de dealer gebracht
dat er van alles aan mankeerde.
Als de motor nog meer problemen voorkomen komt er weer een Ducati in de schuur
te staan.

:(

grinnik, dit gevoel had ik ook, maar uiteindelijk is alles perfect opgelost. of door mezelf, of door de dealer 8-)

lijstje:

Vervangen:

rempomp achterrem (werd zacht)
achterlicht (condens)
rubber seal tankdop(lek)
console knipperlichtschakelaar (brak af)

opgelost:

Luchthappende koppeling (gaatjes in rubber stofkapje geprikt)


dat zijn zo ongeveer ook alle kinderziektes die de '04 heeft...

verder superfiets :] zou hem nooit meer kwijt willen. ware het niet dat ik wel een factory wil })

 
Laatst bewerkt:
grinnik, dit gevoel had ik ook, maar uiteindelijk is alles perfect opgelost. of door mezelf, of door de dealer 8-)

lijstje:

Vervangen:

rempomp achterrem (werd zacht)
achterlicht (condens)
rubber seal tankdop(lek)
console knipperlichtschakelaar (brak af)

opgelost:

Luchthappende koppeling (gaatjes in rubber stofkapje geprikt)


dat zijn zo ongeveer ook alle kinderziektes die de '04 heeft...

verder superfiets :] zou hem nooit meer kwijt willen. ware het niet dat ik wel een factory wil })

Godskl**re, wat heb jij voor een uitlaat eronder?? :9~
 
akrapovic fullsystem momenteel, maar die van de "obt" is mijn orginele nog hoor...

wil je hem kopen? heb nl een andere in de bestelling staan...
 
Ik vind dat dit niet mag voorkomen bij zo'n merk als Aprilia.
Ik heb hier voor een Ducati gehad nooit geen problemen mee gehad.
grinnik, dit gevoel had ik ook, maar uiteindelijk is alles perfect opgelost. of door mezelf, of door de dealer 8-)

lijstje:

Vervangen:

rempomp achterrem (werd zacht)
achterlicht (condens)
rubber seal tankdop(lek)
console knipperlichtschakelaar (brak af)

opgelost:

Luchthappende koppeling (gaatjes in rubber stofkapje geprikt)


dat zijn zo ongeveer ook alle kinderziektes die de '04 heeft...

verder superfiets :] zou hem nooit meer kwijt willen. ware het niet dat ik wel een factory wil })
 
Tja, mijn mille 2004 heeft ook stilgestaan, bleek uiteindelijk de ECU te zijn. Er staat nu 13.500 km op de teller en het is een superfiets! En qua onderhoud weet ik niet of hij duurder is dan de duc's. Voor de vakantie de 10.000 km beurt gehad incl banden voor en achter daar was ik 550 euro's voor kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan