RSV Mille start niet

Tripler42

Die hard MF'er
9 mrt 2004
726
2
Ben sinds een week of 3 de bezitter van een Aprilia rsv mille (bouwjaar 2001, model 2000) *O* .Sinds een week of 2 start hij al moeilijk -O- . Krijg als ik em op contact zet eerst de gebruikelijke EFI melding en een paar seconden erna de temperatuur, echter weer even later springt die weer op EFI. Ik heb inmiddels de accu aan de lader gehad en dat heeft niet geholpen. De standaard accu zit er niet meer in maar is vervangen (door vorige eigenaar)door een "zwaarder" exemplaar. Denk zelf ook dat het niet aan de accu ligt, verlichting en alles doet het normaal, niets is/wordt gereset. Normaal gesproken als je em op contact zet hoor je benzinepomp paar seconden zoemen, dit hoor ik de ene keer niet en de andere keer blijft het maar doorgaan met zoemen. Vorige week viel me dit voor het eerst op. Toen was het 'gezoem' er niet en heb ik em een minuutje of 2 op contact laten staan, ineens was het er wel en kon ik motor zonder probleem starten. Nu doet ie het dus helemaal niet meer. Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de benzinepomp ligt of aan de electronica die de pomp aanstuurt, maar ik ben absoluut niet technisch, dus heeft er nog iemand suggesties? Behalve teruggaan naar de dealer natuurlijk, die wordt morgen gebeld als ik em vanavond niet aan de praat krijg.
 
Ben sinds een week of 3 de bezitter van een Aprilia rsv mille (bouwjaar 2001, model 2000) *O* .Sinds een week of 2 start hij al moeilijk -O- . Krijg als ik em op contact zet eerst de gebruikelijke EFI melding en een paar seconden erna de temperatuur, echter weer even later springt die weer op EFI. Ik heb inmiddels de accu aan de lader gehad en dat heeft niet geholpen. De standaard accu zit er niet meer in maar is vervangen (door vorige eigenaar)door een "zwaarder" exemplaar. Denk zelf ook dat het niet aan de accu ligt, verlichting en alles doet het normaal, niets is/wordt gereset. Normaal gesproken als je em op contact zet hoor je benzinepomp paar seconden zoemen, dit hoor ik de ene keer niet en de andere keer blijft het maar doorgaan met zoemen. Vorige week viel me dit voor het eerst op. Toen was het 'gezoem' er niet en heb ik em een minuutje of 2 op contact laten staan, ineens was het er wel en kon ik motor zonder probleem starten. Nu doet ie het dus helemaal niet meer. Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de benzinepomp ligt of aan de electronica die de pomp aanstuurt, maar ik ben absoluut niet technisch, dus heeft er nog iemand suggesties? Behalve teruggaan naar de dealer natuurlijk, die wordt morgen gebeld als ik em vanavond niet aan de praat krijg.

Ik weet niet hoe oud jou accu is maar volgens mij ligt daar toch het probleem
het licht laten branden daar hebben ze vaak nog wel genoeg vermogen voor maar om die dikke zuigers op en neer te laten gaan is een heel ander verhaal.
als je de motor nou eens start met start kabels dan weet je het gelijk :Y

Succes :W
 
Pomp zelf zou ook verstopt kunnen zitten, een maat van mij reed een keer over een drempel en poef alles uit. Bleek later de pomp verstopt te zitten.

@B-art: een startmotorslopend benzinefilter :? Is dat een extra optie op de mille :?
 
Pomp zelf zou ook verstopt kunnen zitten, een maat van mij reed een keer over een drempel en poef alles uit. Bleek later de pomp verstopt te zitten.

@B-art: een startmotorslopend benzinefilter :? Is dat een extra optie op de mille :?

|( |( heb het al veranderd, bedoelde dus de benzinepomp ;)

Ah het was nog vroeg vanmorgen :+
 
@B-art, benzinefilter zal ik vanmiddag eens bekijken, bedankt voor de tip

@Flatslide, er staat alleen EFI, er staat geen cijfer bij vermeld.

Filter kun je niet controleren, maar na 20.000km moet die vervangen worden...je kunt het horen aan de pomp als je hem op contact zet, als die zwaarder gaat lopen, meteen dr uit flikkeren.
 
Ben sinds een week of 3 de bezitter van een Aprilia rsv mille (bouwjaar 2001, model 2000) *O* .Sinds een week of 2 start hij al moeilijk -O- . Krijg als ik em op contact zet eerst de gebruikelijke EFI melding en een paar seconden erna de temperatuur, echter weer even later springt die weer op EFI. Ik heb inmiddels de accu aan de lader gehad en dat heeft niet geholpen. De standaard accu zit er niet meer in maar is vervangen (door vorige eigenaar)door een "zwaarder" exemplaar. Denk zelf ook dat het niet aan de accu ligt, verlichting en alles doet het normaal, niets is/wordt gereset. Normaal gesproken als je em op contact zet hoor je benzinepomp paar seconden zoemen, dit hoor ik de ene keer niet en de andere keer blijft het maar doorgaan met zoemen. Vorige week viel me dit voor het eerst op. Toen was het 'gezoem' er niet en heb ik em een minuutje of 2 op contact laten staan, ineens was het er wel en kon ik motor zonder probleem starten. Nu doet ie het dus helemaal niet meer. Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de benzinepomp ligt of aan de electronica die de pomp aanstuurt, maar ik ben absoluut niet technisch, dus heeft er nog iemand suggesties? Behalve teruggaan naar de dealer natuurlijk, die wordt morgen gebeld als ik em vanavond niet aan de praat krijg.

Accu is het probleem tenzij........Heb je er ook een allarm op?? Wanneer dat het geval is stuurt je startblokereing geen signaal uit naar de brandstofpomp. Met name Spy-Ball alarmen hebben hier nogal eens last van. Verder is de EFI melding normaal. Dit staat voor Electronic Fuell Injection, en brandt altijd bij op contact zetten. Ik denk niet dat het het filter is, want die heeft niets te maken met de aansturing van de brnadstofpomp. Je moet altijd direct en duidelijk de pomp kunnen horen draaien bij op contactzetten. succes
 
Goeiemorgen,

Bedankt voor tips, vrijdagmiddag heb ik alle stekkers losgetrokken en weer opnieuw in elkaar gedrukt. Leek te helpen, opeens wilde hij weer starten. 's Avonds nog een rondje in de buurt gereden en tijdens het rijden viel al een keer de motor weg. Hij bleef wel lopen gelukkig, even later getankt en weer gestart, geen enkel probleem. 200 meter verderop hield ie d'r weer mee op en met geen mogelijkheid meer te starten. Bijna 3 km naar huis gelopen en chagerijnig de dealer gebeld. Die komt em nu vanmiddag ophalen. Dealer had gelijk al een idee waar het aan zou kunnen liggen. Er zat een alarm op de motor, deze hebben ze eraf gehaald omdat die het niet meer goed deed, de startblokkering kregen ze er niet meer af. Ze hebben het vermoeden dat ze dus iets niet hebben gedaan met het verwijderen van het alarm.
 
Accu is het probleem tenzij........Heb je er ook een allarm op?? Wanneer dat het geval is stuurt je startblokereing geen signaal uit naar de brandstofpomp. Met name Spy-Ball alarmen hebben hier nogal eens last van. Verder is de EFI melding normaal. Dit staat voor Electronic Fuell Injection, en brandt altijd bij op contact zetten. Ik denk niet dat het het filter is, want die heeft niets te maken met de aansturing van de brnadstofpomp. Je moet altijd direct en duidelijk de pomp kunnen horen draaien bij op contactzetten. succes

Dit heeft niks met Spyball te maken, maar meer met de inbouw ;) veel injectie systemen geven een fout als ze de brandstofpomp niet zien bij het op contact zetten, Bij Suzuki en Honda nooit op de brandstofpomp of 't relais aansluiten
 
Goeiemorgen,

Bedankt voor tips, vrijdagmiddag heb ik alle stekkers losgetrokken en weer opnieuw in elkaar gedrukt. Leek te helpen, opeens wilde hij weer starten. 's Avonds nog een rondje in de buurt gereden en tijdens het rijden viel al een keer de motor weg. Hij bleef wel lopen gelukkig, even later getankt en weer gestart, geen enkel probleem. 200 meter verderop hield ie d'r weer mee op en met geen mogelijkheid meer te starten. Bijna 3 km naar huis gelopen en chagerijnig de dealer gebeld. Die komt em nu vanmiddag ophalen. Dealer had gelijk al een idee waar het aan zou kunnen liggen. Er zat een alarm op de motor, deze hebben ze eraf gehaald omdat die het niet meer goed deed, de startblokkering kregen ze er niet meer af. Ze hebben het vermoeden dat ze dus iets niet hebben gedaan met het verwijderen van het alarm.

Klinkt zo enorm hetzelfde als wat ik met mijn mille heb gehad nadat ik hem gekocht heb.
Had de vorige eigenaar toevallig een andere uitlaat gemonteerd, en het bijbehorende eprommetje vervangen?
en dus nu, met de verkoop, de orginele uitlaat teruggezet, en de eprom teruggezet?
ja? Kijk dan maar even naar je Eprom, die zit niet goed gemonteerd.
Bij mij was er een pootje afgebroken, welke er opnieuw aangesoldeerd was.
Nee? tsja, dan weet ik het ook niet hoor :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan