RSV Mille startprobleem

solidsjakie

MF'er
5 sep 2003
130
0
Kerkenveld
Ik zit op dit moment met een RSV Mille uit 2003, waar ik op zich tevreden mee ben.

Natuurlijk is nieuwer mooier, maar deze bevalt me eigenlijk wel prima.

Alleen het blok, dat is wel een aandachtspuntje.
Heb toen ik m kocht in 2007 al een nieuwe koppeling in laten zetten.
Nu, 10.000 km verder (nu 31.000) heeft het startlager het opgegeven, tenminste, bijna.

Reparatie door een motorzaak kost 1000+
Dan maar inruilen, zonet geprobeerd.
Fiets van een jaar jonger, RSV 1000 R, moest er 3500 bij...
Ook geen leuke oplossing..

Weet er iemand een zaak of persoon waar ik dit probleem voor een leuk bedrag zou kunnen laten fixen?
Ben wel een beetje handig, maar dit gaat me te ver om zelf te doen, en heb gelezen dat dit met een ander lager ook op te lossen is (al vraag ik me af hoe betrouwbaar dat is, iemand ervaring mee?).

Kortom, wat te doen... Nog een jaar stil in de schuur laten staan is ook zonde namelijk..
 
Heb bij een aantal zaken de onderdelen prijs van de startkoppeling opgevraagd. Goedkoopste was 530.
Dan komen de kosten van het erin zetten nog bij (olie, pakking, uren).

En het punt is dat ik het zelf niet wil doen, dit wordt me te technisch.
Een brommertje of bougie lukt me, maar dit...
 
Heb bij een aantal zaken de onderdelen prijs van de startkoppeling opgevraagd. Goedkoopste was 530.
Dan komen de kosten van het erin zetten nog bij (olie, pakking, uren).

En het punt is dat ik het zelf niet wil doen, dit wordt me te technisch.
Een brommertje of bougie lukt me, maar dit...
Ik weet dat ze duur zijn.
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories

Maar 500 euro voor olie, pakking en werk vind ik stevig.
Maar goed, misschien kun je wat met de tips uit dat andere topic.
 
Het ligt eraan hoe lang er met een slippend lager is doorgereden (of gestart dus). Als je het meteen oplost is het alleen een nieuw lager wat er in moet. Blijf je te lang ermee doorrijden dan sloop je ook het vliegwiel en het bijpassende tandwiel, en dan ga je aan onderdeelkosten alleen al over de €1000 heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan