RSV-Mille vraagje.

aprilia!?

MF'er
3 okt 2004
61
0
Amsterdam
met welke uitlaat haal je het meeste vermogenswinst? volgens de dealer krijg je met een Bos demper (enkel slip-on) +12 Pk in het middengebied; opde site van akrapovic staat een erg mooie uitdraai van hun volledig systeem.. verdere opties zijn: volledig systeem van Arrow, leovince of Tigcraft of eventueel laten maken.
iemand hier ervaring mee op een Mille (2004)? zo ja, danontvang ikgraag een uitdraai via mail of op MF.
PS. de site van de RSv milleclub is uit delucht,dus vandaar dat ik m hier post
 
Volgens mij lukt het met alleen slip-on dempers niet om ergens 12 pk bij te toveren....
Daar zijn toch wel wat meer aanpassingen voor nodig: airbox, eprom, volledig uitlaatsysteem, dat soort zaken.
Kijk maar eens op tuning sites (Kaemna bijv.) wat ze daar voor truucjes uithalen om een paar pk te winnen!! (met bijbehorend prijskaartje uiteraard :? )

Succes met je keuze

(Tigcraft :9 )
 
De site van de mille club is inderdaad al twee dagen uit de lucht, maar daar zijn ze mee bezig. Ik heb zelf geen uitdraaien maar wellicht wel bij de ARA. Anders moet je daar je vraag even stellen, anders kun je misschien in het mille-topic hier op motor-forum nog uitdraaien vinden.

Martijn
 
zoiets had ik begrepen van aprilia dealer in leiden. 2 mensen di ebij hem mille + bos hadden gekocht gaven dat aan..
 
De enige juiste manier is je motor met standaard uitlaat op de vermogensbank zetten, daarna met de andere uitlaat en dan vergelijken...

enne.... elke dealer wil graag wat verkopen.... :)
 
Mooie verhalen maar 12 Pk, vergeet het maar, mijn 99 er Mille heb ik met de orginele sp titanium uitgerust (2 onder elkaar) en incl. org SP eprom leverde dat een vermogens winst van ongeveer 6-8 Pk op, vooral in het midden gebied, op top had ik 2 a 3 pk meer.

Deze uitlaat geeft volgens div bronnen incl aprillia de beste resultaten voor een enkele 2 in 1 in 2 slip on.
Ook op div powerdays van de Mille club bleek dit.

De dubbele SBK Replica van Acra geeft idd zo'n 10 pk ruim extra maar ook weer voornamelijk in het midden gebied, nu is dat ook niet zo'n kunst aangezien er met de org uitlaat een behoorlijke dip in de vermogens afgifte zit.
Deze kan je echter pas vanaf de 2001 modellen plaatsen.

Momenteel heb ik de SP Titanuim op mijn 2001 R zitten incl org SP eprom en deze geeft idd iets meer extra als op de 99er maar het blijven kleine veschillen.

Kortom koop een uitlaat met bijbehorende eprom, hebben ze die niet (de meeste) zal het weinig verbetering geven en zal je zelf aan de slag moeten met filters power commander enz.

Houd de dealer vol dat het wel zo is, dan kopen met de garantie erbij dat wat zij beweren waar is.
Vervolgens een dynorun maken met je org. uitlaat en daarna met die van dealer en je weet genoeg.
 
ik heb een mille van 2004 met arrow uitlaten (slipons) en die 12pk in het middengebied wil ik het best geloven ten eerste zitten daar geen katalisators in de orginele wel en de computer wordt in map2 gezet op topvermogen zou het 2a3 pk meer zijn
 
Als het goed is zitten er bij mij eind volgende week ook arrows dempers (slip ons) op, loopt gelijk een stuk soepeler en het geluid })

Martijn
 
ik heb een mille van 2004 met arrow uitlaten (slipons) en die 12pk in het middengebied wil ik het best geloven ten eerste zitten daar geen katalisators in de orginele wel en de computer wordt in map2 gezet op topvermogen zou het 2a3 pk meer zijn

je hebt gelijk
int midden gebied haal je er waarschijnlijk wel 10 pk bij, alst niet meer is
met originele uitlaten loopt hij van geen kant
 
Er waren wel degelijk grafieken met de orginele en daarna de slip ons en daaruit bleek inderdaad dat er in het middengebied 12pk bijkwam. Op topvermogen geloof ik iets van 3 a 4 ofzo. Maar bij de standaard mille is er een grote milieu dip door 1 de cats en 2 de afstelling en deze gaat er echt uit met de slipons.

Het betreft echter alleen het 2004 model en misschien 2005 maar dat weet ik nog niet.
 
die arrows vind ik zelf erg mooi er uitzien, zou ik ze kunnen/mogen beluisteren van de eigenaren? of hebben jullie een soundclipje?
verder heb ik op t RSVtopic (sport) gelezen dat akra meer oplevert in het middnegebied dan de tigcrafts, alleen was er bij de akra's sprake van een fullsystem en bij tigcraft enkel slip-ons? ik neem aan dat de tigcrafts meer op zouden leveren als t ook een fullsystem zou zijn?
verder is mijn vraag of het niet soweiso aan te raden is een powercommander te monteren of hoeft dat niet als er een eprom bij de dempers zit?
 
Laatst bewerkt:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan