rsv op het circuit

arent

MF'er
14 feb 2007
85
0
middelburg
zoals de titel al zegt, ik wil met een rsv mille straatfiets het circuit op. heb afgelopen jaren vaker op het circuit gereden met een cbr 600 en dat ging mij goed af.
heb de cbr ingeruild voor een rsv, heerlijke fiets wel wat zwaarder natuurlijk en heel ander koppel maar heb zin om de fiets is van katoen te geven op het parkoer :P

wat mij opvalt als ik in de paddock sta, je ziet de kawa's r1, r6, honda's maar bijna geen rsv's. hoe komt dat?

en zijn er rsv rijders niet nog wat tips hebben met bretreking tot de afstelling van de vering en dergelijken ( heb wel in de gaten dat het op de rsv hard werken wordt).

vast bedankt en groeten bart
 
zoals de titel al zegt, ik wil met een rsv mille straatfiets het circuit op. heb afgelopen jaren vaker op het circuit gereden met een cbr 600 en dat ging mij goed af.
heb de cbr ingeruild voor een rsv, heerlijke fiets wel wat zwaarder natuurlijk en heel ander koppel maar heb zin om de fiets is van katoen te geven op het parkoer :P

wat mij opvalt als ik in de paddock sta, je ziet de kawa's r1, r6, honda's maar bijna geen rsv's. hoe komt dat?

en zijn er rsv rijders niet nog wat tips hebben met bretreking tot de afstelling van de vering en dergelijken ( heb wel in de gaten dat het op de rsv hard werken wordt).

vast bedankt en groeten bart

Rij ook met RSV-R 2001 op circuit... Stuurt perfect, en met de R versie heb je ook gelijk goede vering Ohlins. Die uiteraard goed kan instellen.

En je kan er natuurlijk ook een Power Commander in doen, win je ook een paar pk's mee.

Maar al zet je een Rsv tegen een R1, Kawa Zx-10R, Gsx-R 1000 dan moet je het helaas afleggen -O-

Maar wat haalt het uit, het gaat toch om de bochten, daar kan je met je Vtwin wel lekker hard mee uit de bocht komen, wat je al zegt veel koppel.
 
Hoe bedoel je weinig RSV's op het circuit :? Gilt van die dingen en zijn een droom om mee rond te sturen..... zat koppel en PK om echt belachelijk hard mee rond te komen.

Ik zou zeggen: begin eens met goede banden (Pirelli Dragon supercorsa pro SCII of zo), laat je vering even servicen en gaan.... De Mille kan meer dan 99% van zijn berijders aankan.

Ik rij voorlopig nog lang niet het maximale uit dat apparaat en het is geweldig om de bochten ujit te komen en die R1's en Gixxers dwars te zitten. Ook al rijden die op PK's me helemaal zoek op het rechte eind.

Gefeliciteerd met je Mille en meld je eens aan bij:

www.aprilia-riders.nl

Daar zitten heel veel circuitrijdende Mille eigenaren ;)
 
Dan ben je denk ik op verkeerde dagen of of de verkeerde circuits geweest........

en dat harde werken valt zeker heel erg mee. Ja, als je een klein kereltje bent, is toch een redelijk zware machine, maar met enige goede techniek absoluut een fijne circuit-fiets.

Inderdaad niet voor iedereen weggelegd, je moet met de power welweten om te gaan.
 
wat mij opvalt als ik in de paddock sta, je ziet de kawa's r1, r6, honda's maar bijna geen rsv's. hoe komt dat?
Ik vind dat wel meevallen. Zie toch redelijk wat rsv's op circuitdagen.

Ik stond een keer op Zandvoort met de aanhanger tussen een rsv mille rijder aan de ene kant en aan de andere kant een Italiaan met een gixxer. Die laatste vertelde me dat hij als Aprilia fan al jaren diverse modellen rsv's reed op straat. Toen ik hem vroeg waarom hij dan op het circuit ook niet met een Aprilia reed zei hij dat de onderdelen duurder zijn dan bij een Japanner (ihgv reparatie na een crash).
Of dat echt zo is, geen idee. Volgens mij maakt 't niks uit.

Ben trouwens zelf ook geen goed voorbeeld want ik rijd op straat ook op een rsv en op het circuit op een 600rr (was een cbr600f)
 
en v.w.b. tips..............

- motor goed laten afstellen, is een 2-cil meer gevoelig voor dan een 4-cil;

- tandwielverhouding bekijken, meeste rijden met 16 / 45 (standaard 17/42, zo uit 't hoofd).

Verder vering is zo afhankelijk van rijstijl en 'eigen gewicht'. Stel deze in op 'standaard-circuit gebruik (staat ik boekje) en ga daarvan uit een beetje spelen met de instellingen.
 
Hier nog een RSV circuit rijder. Zoals al gezegd je kan er vreselijk snel mee rond en uiteindelijk gaat het om het poppetje wat erop zit.
 
jongens bedankt voor de reacties, maar nog eens iets!
De achterrem is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven, maar met de cbr moest ik die wel gebruiken anders kreeg ik het niet meer aangeremd.

gebruiken jullie de achterrem of gaat alles op de voorkant en de motor zelf

de groente
 
De achterrem is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven, maar met de cbr moest ik die wel gebruiken anders kreeg ik het niet meer aangeremd.
Ben je zo snel, was je cbr niet goed afgesteld of waren de remblokken versleten? Ik heb bij m'n vorige cbr in totaal maar 1x de achterrem gebruikt en dat was toen ik bij het aanremmen bij de tarzanbocht er achter kwam dat m'n remhendel van de motor was gevallen |(
Ik gebruik verder de achterrem nooit dus zou het bij de rsv ook niet doen denk ik.
 
jongens bedankt voor de reacties, maar nog eens iets!
De achterrem is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven, maar met de cbr moest ik die wel gebruiken anders kreeg ik het niet meer aangeremd.

gebruiken jullie de achterrem of gaat alles op de voorkant en de motor zelf

de groente

Hey

ik ben dan geen rsv rijder maar bij het aanremmen van een bocht maakt het volgens mij niet uit met welke motor je rijdt.
Vroeger remde ik ook alleen met mijn voorrem totdat ik ne keer een praatje gemaakt heb met een belgische topper.
Hij raadde me aan om eerst de achterrem te gebruiken om zo de motor achteraan te laten zakken en meer veerweg vooraan te krijgen.
Wanneer je de voorrem erbij haalt is het aangeraden de achterrem te lossen om het dweilen (slingeren) van de achterkant te berperken.
 
jongens bedankt voor de reacties, maar nog eens iets!
De achterrem is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven, maar met de cbr moest ik die wel gebruiken anders kreeg ik het niet meer aangeremd.

gebruiken jullie de achterrem of gaat alles op de voorkant en de motor zelf

de groente
2pitter dude :P Gas los is hetzelfde als een achterrem *D
 
2pitter dude :P Gas los is hetzelfde als een achterrem *D

dat denk ik nu net niet. :N

volgens mij gaat bij het gas dicht de voorkant ook in de veren en dat is nu net niet wat je moet hebben.

het is de bedoeling meer veerweg te creeren ipv minder.
Hoe meer ingaande veerweg je hebt,hoe harder je in de ankers kunt.
 
dat denk ik nu net niet. :N

volgens mij gaat bij het gas dicht de voorkant ook in de veren en dat is nu net niet wat je moet hebben.

het is de bedoeling meer veerweg te creeren ipv minder.
Hoe meer ingaande veerweg je hebt,hoe harder je in de ankers kunt.

Je doet in allebei de situatie's hetzelfde, vertragen van je achterwiel :Y

Maar hoe jij er bij komt dat je dan voor meer veerweg krijgt :?
Bij mij komt de motor voor niet uit de vering als ik de achterrem gebruik hoor. :N

daarbij is de Mille ook nog uitgerust met een sliperclutch......dus ik zeg terugstampen en iedereen er uit remmen *O* :P
 
Als je als beginner begint met circuitrijden en je bent zo verstandig om een instructiedag te boeken, is een van de eerste dingen die je op het hart gedrukt wordt om van de achterrem af te blijven!!

Heb je wel eens doorgeknepen in de voorrem van je mille? Dan denk je niet eens meer aan de achterrem.

Toevallig rijd ik ook met een RSV op het circuit, erg leuk om verbaasde blikken te zien als je een 1000cc jappanner op koppel uitaccelereert... Als het rechte stuk maar niet te lang is, ben je op een rsv de te kloppen man!
 
Jaja de ideale fiets oh, ben er ook niet voor niks mee bezig geweest dit jaar he arent dat weet je.
Maar voorlopig zal hij niet iedere 1000 4 cil achter zich laten toch !!!

Maar zeker de 600, moet je gewoon sneller weg kunnen zijn vanuit de bocht.
 
tsss
voor iedere beginner telt talent, niet de fiets.
En ik ben echt heeeeeeeeeeeelllllllllll vaak onder de indruk van de rsv-mille coureurs die op vaak al oudere fietsen iedereen de loef af steken.
Gewoon gaan zou ik zeggen, machtige circuit fiets
 
Jaja de ideale fiets oh, ben er ook niet voor niks mee bezig geweest dit jaar he arent dat weet je.
Maar voorlopig zal hij niet iedere 1000 4 cil achter zich laten toch !!!

Maar zeker de 600, moet je gewoon sneller weg kunnen zijn vanuit de bocht.

Oke ik wil hem er wel naast zetten :P
 
Heb een mille gehad, '99.
Keertje een crt dag mee gedaan. 1e keer op circuit voor me. Viel me meteen op dat de standaart vering bagger is.
Verder is het leuk sturen met zo'n ding hoor :Y
 
Toevallig rijd ik ook met een RSV op het circuit, erg leuk om verbaasde blikken te zien als je een 1000cc jappanner op koppel uitaccelereert... Als het rechte stuk maar niet te lang is, ben je op een rsv de te kloppen man!~[/quote]


Nou eerlijk gezegd ben ik nog niet zo'n RSV tegengekomen.
In top bij de KNMV cup en bij de ZAC is er volgens mij geen RSV te bekennen.
Niet om het een of ander maar hoe snel gaan jullie dan rond op een RSV.
Als hij echt zo goed is dan ben nieuwsgierig naar de tijden. :P
 
Heb een mille gehad, '99.
Keertje een crt dag mee gedaan. 1e keer op circuit voor me. Viel me meteen op dat de standaart vering bagger is.
Verder is het leuk sturen met zo'n ding hoor :Y

Basis vering is beter dan de gemiddelde Jap, maar de motor is er erg gevoelig voor.
Bij mijn 1e testrit was ie niet door de bocht te krijgen maar na fatsoenlijk afgesteld
te hebben superfiets.
Laterna heb ik de vering aan laten passen omdat de standaard vering te licht was
 
Heb ook met een Mille uit 2002 op het circuit gezeten en bij was de grondspeling te weinig , ik reed mijn kuipwerk aan de grond. Tevens vond ik de standaard vering ook slecht en heb deze vervangen.

Ik vond het altijd wel hard werken op de mille om hard rond te gaan maar het gevoel is super op zo`n apparaat. En de remmen zijn standaard echt goed!

Ik rij nu een GSXR1000 van 2006 op het circuit, wat je meteen merkt als je overstapt naar deze motor vanaf de mille is toch wel het gewicht en hoe makkelijk de motor eigenlijk standaard al de bocht om te krijgen is. Ik ging dan ook meteen harder dan met de mille. Echter had ik op de mille sneller een smile van oor tot oor dan met de gixxer vraag me niet precies waarom maar het is denk gewoon het gevoel wat je krijgt van de twee pitter :)
 
Ik heb in 2002 aan de DCR meegereden op mijn mille van 2001; daarvoor had ik 2 jaar KNMV Cup geracet op een GSXR600; uiteraard is dat een heel verschil, en ik kan veel dingen bevestigen die hierboven vernoemd zijn; voorveren zou ik vervangen door een set WP's (standaard vond ik die te zacht); achter is goed, maar moet je goed afstellen inderdaad (ik weet niet of Mille Pajic nog ooit bij circuitdagen aanwezig is, maar als er iemand veren kan afstellen dan is hij het wel!). Wat ik ook merkte is inderdaad gezien het koppel dat je hard de bocht uit kan accelereren, en het voornaamste vond ik toch (hoewel je daar in een wedstrijd anders over denkt) het plezier in het racen op zo'n dikke twin....
Veel plezier in ieder geval met je RSV op het circuit, dat moet zeker gaan lukken!
 
Toevallig rijd ik ook met een RSV op het circuit, erg leuk om verbaasde blikken te zien als je een 1000cc jappanner op koppel uitaccelereert... Als het rechte stuk maar niet te lang is, ben je op een rsv de te kloppen man!\


Nou eerlijk gezegd ben ik nog niet zo'n RSV tegengekomen.
In top bij de KNMV cup en bij de ZAC is er volgens mij geen RSV te bekennen.
Niet om het een of ander maar hoe snel gaan jullie dan rond op een RSV.
Als hij echt zo goed is dan ben nieuwsgierig naar de tijden. :P[/quote]

Dat klopt, op de circuits waar de KNMVCup en de ZAC gereden worden, delf je met een RSV meestal toch het onderspit, omdat dit "snelle" circuits zijn, met lange rechte stukken. Op korte banen zoals Croix, Folembray, Ales en Ledenon kun je het vermogensverschil van zo'n 40 to 60 pk best wegpoetsen. Dus als het rechte stuk beperkt blijft tot zo'n 300 of 400 meter zeg maar. Ik ga het volgend jaar wel in de Cup proberen, maar ik maak me geen illusies, punten halen zal denk ik niet mogelijk zijn.
In ieder geval heb ik heeeel veel plezier met mijn RSV en dat blijft toch het belangrijkste!

Maar ik weet ook dat er jongens zijn die met een standaard (motorblok) CBR 600rr 1.46 op Assen rijden... dus botttom line komt het toch op het mannetje of vrouwtje aan en minder op de fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan