RSV1000R 2005 Kroonplaat

martenzx6r

Die hard MF'er
15 mrt 2010
338
0
Dag medemotorrijders,

Schuivertje gehad met mijn nieuwe achterband... baalbaalbaal.

De linker clipon is afgebroken en zal moeten worden vervangen. Nu moet de kroonplaat verwijderd worden.

Moet er gewoon een inbus in de kroonplaat en draaien maar? zoja, wat komt er dan los? (lagers e.d.)

Ik hoor het graag.

MvG, Marten
 
Klembouten kroonplaat > vorkpoot links en rechts los, middelste moer/bout los (balhoofdpen) en andere dingen die aan de kroonplaat zitten los halen (beugeltje remvloeistofreservoir bijvoorbeeld als die aan je kroonplaat zit). Contactslot kan je laten zitten, die komt mee eraf maar zit nog vast aan een draad dus je kroonplaat in een doek wikkelen en tegen je dash aan laten rusten als ie eraf is. Je lagers blijven zitten, zodra je de kroonplaat eraf heb zie je de stelmoeren van je lagers, dan begrijp je wat ik bedoel.

Monteren in omgekeerde volgorde, met de nadruk op éérst de middelste bout/moer van je balhoofdpen vast, en dan pas de klembouten van de vorkpoten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan