RSVmille blok stuk

Philmille

MF'er
12 nov 2004
82
0
Hallo allemaal!

Het lager van de aandrijfas (vlak achter het voortandwieltje) van mijn RSVmille ('99) is stukgelopen...
Lagerbolletjes nr binnen én nr buiten geslagen (stukjes uit het blok gesprongen doordat er bolletjes ts ketting en blok hebben gezeten). We hebben de motor volledig open gedaan om de inwendige schade vast te stellen. Nu blijkt dat er in de versnellingsbak ook een aantal tandwielen beschadigd zijn.
De nokkenaslagers vertonen ook al sporen van slijtage (ingelopen).
Veel te duur om allemaal te herstellen (beter af met een ander blok)


Dus nu ben ik op zoek naar een occasieblok (liefst recente motorblok).
Nu vroeg ik me af of er bepaalde dingen zijn die ik zou moeten weten...
Een 2000, 2001, 2002 blok zou dus normaal gezien moeten passen puur mechanisch gezien, klopt dit?
Wat met de injectoren en elektronische aansluitingen? Zouden die van een '99 model passen op een 2002 blok??
 
Ik weet niet of je carter nog heel is?

ik heb nog een compleet draaiend gedeelte liggen, waaronder:

Cilinderkoppen compleet met kleppen en nokkenassen,klependeksels
cilinders 2X
krukas met zuigers en drijfstangen
versnelingsbak assen met schakelvorken
rechter motordeksel(koppzijde)
injectie manifold met verstuivers en sensoren,inlaatrubbers

Bj 2000,en 12500 gedraaid.


Wegens beiendiging project, mocht je intresse hebben ff mailen.
grts F
 
Hej rob,

Die milleblok is volgens jullie site van 2002? Wil je dit voor alle zekerheid eens nazien?

Ik heb voor dit blok al enkele mailtjes gestuurd met jullie, ik ben er nog steeds in geïnteresseerd maar ik ben nog aan het uitzoeken of mijn injectoren van '99 passen op een 2002blok...
greetings
Phil
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met het carter?

Het blok zelf heeft toch geen carter...of bedoel je dat bij jou motor het zwart oliereservoirtje met oliekoeler ed... beschadigd zijn?

Is het blok zelf uit elkaar gehaald? (omdat je alle stukken afzonderlijk opnoemt)

Injectie ed zijn er dus ook bij...

Krijg ik garantie dat ie goed loopt?
Grtz

Email: philbaert@hotmail.com
 
Hallo Philmille bedoel jij mij? Als dat zo is dan moet ik even uitleggen dat ik deze ad op marktplaats heb gezien. Heb een mille van 2000 en zoek velgen vandaar.
Heb verder dus niets van doen bij Kaspers behalve dan dat zij velgen hebben :)
Hej rob,

Die milleblok is volgens jullie site van 2002? Wil je dit voor alle zekerheid eens nazien?

Ik heb voor dit blok al enkele mailtjes gestuurd met jullie, ik ben er nog steeds in geïnteresseerd maar ik ben nog aan het uitzoeken of mijn injectoren van '99 passen op een 2002blok...
greetings
Phil
 
Terug
Bovenaan Onderaan