Rubber in koppelingsdeksel

Zwetje

Stelvio Motorservice
Donateur
18 jun 2016
946
858
Betuwe
Hallo,

Zie onderstaande foto. Het gaat dus om dat rubber welke in de deksel zit. Het zit aan de binnenkant van de deksel over het voortandwiel en waar het koppelmeganisme in zit.

Dit betreft mijn circuitmotor en nu wil ik een hoekje uit die deksel halen (zodat ik omgekeerd kan schakelen), maar dan is dat ten koste van dit rubber.

Waar dient dit rubber voor en kan ik deze verwijderen?

B3CC30D5-0652-41E1-86A4-76751EEAA298.jpeg
 
Waarom is het nog steeds niet verplicht om op zijn allerminst MERK, TYPE & BOUWJAAR te noemen als je een vraag stelt over je motor in onderdeel Techniek. Ik zie soms topics waar mensen blijven vragen om welke motor het gaat en die vraag blijft dan soms ook nog onbeantwoord ...

Wat mij betreft ben je niet eens een gesprekspartner als je het besef nog niet hebt om te benoemen waar je vraag over gaat....
 
Tja, eerst de helft laten zien en dan roepen dat dta het niet is. Doe eens een foto met de metalen plaatje. Wellicht is het metalen plaatje de gelijding en de rubbers de demping van het geleider.
Gokken kan ik zelf ook. Ik vraag gewoon of iemand me kan vertellen wat het is. Niet wat het misschien is want dat kan ik zelf ook bedenken.
 
Het leek me bij deze vraag niet zo relevant. Maar als je hierdoor wel weet wat het is:
Yamaha YZF600R Thundercat 2001.
Dank, in hoeverre het relevant is weet niemand van tevoren; vergeet niet dat je hier maar zo iemand tegen het lijf kan lopen die toevallig heel erg veel van jouw motor afweet. De mensen die er niks vanaf weten roepen toch wel ..

De relevantie zit hem er in dit geval in dat ik nu naar www.cmsnl.com kan gaan, mocht ik even willen speuren in de tekeningen en onderdeellijsten. En niet alleen ik, maar iedereen die dit topic leest.

Ik ben wel blij dat je je niet aangevallen voelt door mijn geërgerde toon in elk geval, da's tegenwoordig ook nog al een dingetje op internet ... *D :t

Vraagje, off topic maar een echte vraag; ben je het met me eens dat het in veel gevallen beter zou zijn als iedereen minstens een merk, type en bouwjaar zou noemen?
 
Dank, in hoeverre het relevant is weet niemand van tevoren; vergeet niet dat je hier maar zo iemand tegen het lijf kan lopen die toevallig heel erg veel van jouw motor afweet. De mensen die er niks vanaf weten roepen toch wel ..

De relevantie zit hem er in dit geval in dat ik nu naar www.cmsnl.com kan gaan, mocht ik even willen speuren in de tekeningen en onderdeellijsten. En niet alleen ik, maar iedereen die dit topic leest.

Ik ben wel blij dat je je niet aangevallen voelt door mijn geërgerde toon in elk geval, da's tegenwoordig ook nog al een dingetje op internet ... *D :t

Vraagje, off topic maar een echte vraag; ben je het met me eens dat het in veel gevallen beter zou zijn als iedereen minstens een merk, type en bouwjaar zou noemen?

Je hebt helemaal gelijk, ik had er niet zo ver over nagedacht. In dit geval vond ik het meer een geval van: 'waar is een remklauw voor'. De werking is op alle motoren gelijk (in principe), dus ik dacht dat het niet nodig was. Maar na jouw uitleg ben ik het er mee eens dat het toch handig was geweest.

En bovenstaand is dan ook gelijk antwoord op jouw vraag. Het is dus in veel gevallen beter om het wel te doen.

Maarrrrrr, nog even on-topic: Het rubber heeft dus duidelijk en werking. Heeft iemand ervaring met het verwijderen, of deels verwijderen, van dit rubber?
 
Dank voor je reactie @Zwetje :t Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er is wel één en ander te vinden op internet. Via het YZF600R forum zag ik één link die naar een ander leidde. Ook zag ik effe snel een kit die te koop is maar dat heb ik niet goed nagekeken en weet dus niet of die wel relevant is.

Ik zou zeggen, ga es lekker spitten op dat YZF forum, succes, en laat effe weten als je vorderingen maakt?
 
Bedankt voor het uitzoeken. Hier heb ik zeker wat aan en ik zie dat ik het zo kan aanpassen dat het niet eens nodig is het rubber te verwijderen.

Oké oké je hebt me overtuigd. Ik zal voortaan altijd de technische gegevens noemen ;)

Nogmaals dank! *O*
 
Nice! En graag gedaan! En zegt het voort; geef in onderdeel Techniek altijd voldoende info want daar maken 'wij' het forum beter mee. En dat is in ieders voordeel. Win-win bestaat echt... O-)

En ik ben heel benieuwd naar hoe het gaat lukken, zou tof zijn om dat ook hier straks een keer te lezen. :t
 
Vandaag heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan als in de link welke jij gaf. Werkt prima en met een beetje meten en wat aandacht is het mooi genoeg uit te dremelen. Werkt prima!
Hieronder wat voorbeeldfoto's (uit de eerder genoemde link):

1567191411795.png


1567191432093.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan