rubber kapje in remvloeistofpot?

Dreamline

MF veteraan
14 apr 2007
1.175
288
Ede
De titel zegt eigenlijk genoeg maar toen ik net een andere cap op mijn remvloeistof potje deed zag ik tot mijn verbazing een slap zwart rubberachtig ding aan de oude dop hangen.

Hoort dat?
Zoja waar dient het voor?

alvast bedankt
 
dat is een membraam.
en dat dient om de vloeistof luchtdicht af te sluiten van de buitenlucht zodat er geen vocht bij kan.
het is zo ruim en harmonika achtig, omdat het vloeistofpeil in het rempotje zakt en het membraam rekt dan gewoon mee naar beneden.
 
Laatst bewerkt:
super! maar nu heb ik nog 1 klein vraagje, hoe kan ik mijn peil nou goed controleren als dat ding in de vloeistof duwt?
gewoon dopje eraf - membraam eruit en evt aanvullen tot het peil tussen - en + staat?
 
super! maar nu heb ik nog 1 klein vraagje, hoe kan ik mijn peil nou goed controleren als dat ding in de vloeistof duwt?
gewoon dopje eraf - membraam eruit en evt aanvullen tot het peil tussen - en + staat?

Ding duwt niet, zit er alleen op.

De rest zoals jij het zegt :)

En ga nou niet met je oog boven het open potje hangen, en dan eens remmen om te kijken of het allemaal werkt :X Er wil nog wel eens een 'spriets' DOT uit vliegen... :X
 
dit is handig om te weten, doe ik nooit namelijk

meer mensen die het met hem eens zijn of is het grote onzin (denk het niet hoor)
Als ik het potje openmaak is het een piramide (met versleten remblokken). Als ik het potje bijvul (met nieuwe remblokken) maak ik er weer een plat dingetje van. En als het potje leger wordt, wordt het vanzelf weer een piramide. Klinkt plausibel.
 
Klopt.. Zelf een keer mee lopen kloten. Rubber membraan was helemaal 'uitgevouwen' in het rempotje achter in. Goot ik remvloeistof in het membraan ipv het potje, en maar niet snappen dat het niveau niet steeg in het kijkglaasje :') . Bij mijne hoort ie in de dop te klemmen, dus moest hem uit t potje peuteren en weer plat in de dop duwen, en toen het potje bijvullen. Opgelooost.
 
Klopt.. Zelf een keer mee lopen kloten. Rubber membraan was helemaal 'uitgevouwen' in het rempotje achter in. Goot ik remvloeistof in het membraan ipv het potje, en maar niet snappen dat het niveau niet steeg in het kijkglaasje :') . Bij mijne hoort ie in de dop te klemmen, dus moest hem uit t potje peuteren en weer plat in de dop duwen, en toen het potje bijvullen. Opgelooost.

Ha ha, mooie :Y

Wel goed alle restjes DOT verwijderd? Dat spul vreet in, in de loop der tijd :/

edit
ow, sorry, je was de TS niet... :')

Evengoed: restjes goed wegpoetsen :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
super! maar nu heb ik nog 1 klein vraagje, hoe kan ik mijn peil nou goed controleren als dat ding in de vloeistof duwt?
gewoon dopje eraf - membraam eruit en evt aanvullen tot het peil tussen - en + staat?
Je remsysteem is een gesloten systeem, waaruit (als het goed is) geen remvloeistof kan ontsnappen.
Als het vloeistofniveau laag is betekent dat dat je remblokken bijna op zijn.
Bij montage van nieuwe blokken druk je de remzuiger(s) verder terug in de klauw(en) waardoor het vloeistofniveau in het reservoir weer stijgt.
Als je tussendoor bij gaat vullen kun je weleens problemen krijgen bij montage van nieuwe remblokken, omdat er dan teveel remvloeistof in je systeem zit.

Dus, niet bijvullen. Alleen verversen indien nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan