Rubber rempom te groot

Ralph1971

Rookie
7 apr 2022
18
1
Goede middag vraag wilde met de motor gaan rijden maar ze voor een zit/zat muur vast keb ik het deksel van de rempomp losgehaald kwam ik de rubber zo tegen zie foto maar kan dit zo gebeuren
Hoe ik het open heb gemaakt zat de rem nog steeds vast dus heb ik de ontluchting s schroef maar las gehaal
Hoe kan Iets en hoe te verhelpen
Gaat om een Honda vt500c uit 85
Alvast bedankt

Mvg ralph
 

Bijlagen

  • IMG_20220509_145724.jpg
    IMG_20220509_145724.jpg
    97 KB · Weergaven: 104
Maakt verder niet uit hoe het kwam, het is nu zo.
je kan wel blijven zeggen van niet, het komt echt niet door de zon of de vloeistof, anders zou het forum vol staan met berichten hierover.
besluit : we zullen nooit weten hoe het erin is geraakt, maar nu moet je dus alles uitkuisen en als je niet te lang rij-loos wil zijn zou ik voor de zekerheid alle dichtingen bestellen, zowel remklauw als hrc, want vermoedelijk is de dichting in die laatste ook opgezwollen waardoor het compensatiegaatje niet meer vrij komt en je de nippel hebt moeten open draaien.
Dit, of je gaat op zoek naar een fris gebruikt remsysteem. Alle rubbers (remslangen?) bij elkaar geteld en dat ding is half economisch TL
 
Ik heb al zat van die gezwollen membranen gezien. Oude remvloeistof doet dat. Of het zit in de leeftijd van de membraan. Op de motoren uit de jaren '70 was het vrij normaal.
Bij mijn cb750ers heb ik het niet bij de KLX250 uit 2009 wel. Alle 3 met dezelfde remvloeistof Mpm dot4. Dus 🤷🏻‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan