rubber ring in tankdop vervangen

ZXRfan

MF'er
14 dec 2013
48
0
Purmerend
Hoi allemaal,

Omdat ik steeds vaker benzine ruik nabij de motor (Kawasaki ZXR750L uit '94), heb ik de tankdop eens wat beter bekeken. Ik zag dat de rubber afdichtingsring los hing (die tussen de tank en tankdop). Deze zit normaliter vast om het binnenwerk van de tankdop en is dus volledig rondom losgescheurd. Ik heb overigens de tankdop zelf ook helemaal uit elkaar gehad om het slotje erin nummergelijk te kunnen maken met het contactslot en deze verkeerde verder nog in prima staat.

Ik kan op internet nergens losse onderdelen hiervoor vinden en een hele nieuwe tankdop heb ik ook nog niet gevonden op internet. Een 2e hands dop is ook moeilijk te vinden, dat wil zeggen, alleen als je de bijbehorende tank erbij koopt. En hoe goed is die ring dan nog na al die jaren?

Bestaan hier eigenlijk revisiesets voor? Ik heb ook iets gelezen over racetankdoppen (zonder sleutel volgens mij). Dat zou op zich ook goed zijn (als de tanktas er maar opgezet kan worden). Wie heeft er tips / ideeen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Misschien een héél dom idee: Loop eens bij een Kawasaki dealer binnen en stel je vraag daar eens ;)

De sites op "Internet" leveren allemaal érg graag maar hebben vaak/meestal niet de beschikking over de onderdelen welke jij graag wil hebben.

Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts (Nederlandse Toko!!) is meestal de uitzondering op die regel, maar..... ook die hebben niet alles liggen wat een importeur/centraal magazijn vaak nog wel heeft.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, deze site kende ik nog niet. Ik zie inderdaad de tankdop erop staan en hij lijkt alleen als geheel te bestellen, de rubber ring lijkt niet los te verkrijgen (vreemd eigenlijk). Ik ga hem in ieder geval bestellen.

Bedankt voor de snelle reacties!
 
Bedankt voor de info, deze site kende ik nog niet. Ik zie inderdaad de tankdop erop staan en hij lijkt alleen als geheel te bestellen, de rubber ring lijkt niet los te verkrijgen (vreemd eigenlijk). Ik ga hem in ieder geval bestellen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Dit is ook gewoon bij een dealer te bestellen, cms levert gewoon dezelfde originele onderdelen die de dealer ook levert. Meestal zit de dealer kwa prijs nog iets eronder.

2e hands tankdoppen zijn ook zát te vinden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan