Rubber ring voorste tandwiel Honda Sevenfifty CB750

The Lorax

Rookie
15 jan 2021
6
7
Voorste tandwiel zat natuurlijk weer zó vast dat ik het warm moest stoken. De vlam er op. Voorzichtig en niet te heet want dan verbrand de (rubber borg-?) ring daarachter. Helaas ik rook het al en idd ik kreeg het voorste tandwiel losgedraaid en vond daarachter een verkoold propje rubber achtige substantie.
Ik kan echter nergens vinden WAT er exact achter dan voorste tandwiel zit bij de Honda CB750 Sevenfifty uit 1993.
Weet iemand dit zodat ik gericht ergens kan zoeken en bestellen?

Zelfs in het werkplaats/handboek zie ik dit niet vermeld. En durf het tandwiel niet zonder iets te monteren om er later achter te komen dat iets heel warm wordt of lekt met net een nieuwe ketting er om straks.
 
achter het tandwiel zit normaal een bus die dan weer in de dichting in het blok zit. zolang die dichting heel is is er niets aan de hand. laat het blok even draaien zonder ketting en let op lekage.

ik veronderstel dat je het over het rubber op het TW zelf hebt, dat heeft enkel een dempende funktie voor de ketting, niks van aantrekken.
 
achter het tandwiel zit normaal een bus die dan weer in de dichting in het blok zit. zolang die dichting heel is is er niets aan de hand. laat het blok even draaien zonder ketting en let op lekage.

ik veronderstel dat je het over het rubber op het TW zelf hebt, dat heeft enkel een dempende funktie voor de ketting, niks van aantrekken.
Daar heb ik wat aan, Jan! Ik ga jouw advies opvolgen. Dank je wel! Groet, Arie
 
Terug
Bovenaan Onderaan