rubber V-stacks tussen carbs en airbox

janspeed

Die hard MF'er
11 mei 2013
414
2
Ik heb een Kawa Zephyr 1100 en die heeft rubber V-stacks tussen carbs en airbox zitten. De kelken steken in de airbox.
Ze horen gefixeerd te zitten met van die veerringen die je in een groef in het rubber moet rollen.
Ik ben er altijd mee aan het klungelen... ik erger mij kapot!
Daarom ben ik voor de buitenste carbs maar overgestapt op het gebruik van smalle zipties. Dat werkt ook goed.
Maar bij de middelste carbs kan ik er zeer slecht bij. er is gewoon geen ruimte tussen carbs en airbox om ook daar met zipties te werken.

Bestaat er een stuk gereedschap of methode waarmee ik makkelijk(er) die veerringen op hun plek kan krijgen?
 
zip reeds monteren en net genoeg aantrekken zodat hij op zijn plaats blijft zonder te spannen VOOR je de carb's monteert. daarna moet je ze enkel nog aantrekken

de boel zit eindelijk goed en luchtdicht vast.

Ik heb nog eens goed gekeken en denk dat bovenstaande methode niet werkbaar is.
De carbs samen tegelijk met de stacks tussen kop en airbox steken lukt gewoon niet
Ik heb alle ruimte tussen inlaatrubbers en airbox nodig om de carbs überhaupt op de inlaatrubbers te kunnen steken. Zo weinig ruimte is er...
Daarna plaats ik de kelken van achteren dwars door de airbox nadat ik ze eerst met warm water heb opgewarmd.
Nadat ik de middelste 2 er op heb zitten verwijder ik dan even tijdelijk de achterste 2 bobines en de carterventilatieslang waarna ik van boven af redelijk bij de rubbers kan om de zipties te plaatsen en vast te trekken.
Daarna op de zelfde manier de buitenste 2 waarna alle 4 vast zitten.
Daarna kan alles weer gemonteerd worden en de tank er weer op.

'tis een hoop gedoe. maar 'tis uiteindelijk gelukt.
 
Bij de zrx draai ik de boutjes van de airbox eruit dan heb ik ff iets meer ruimte ,t houd nog niet over maar t gaat dan. t is ook een handigheidje, de eerste keer ben ik wel 1uur bezig geweest nu is t nog maar ff .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan