Rubberen wegen..

Roy "R" underdekoffer:

Waar baseer je dat op? Er zijn verschillende eisen voor het wegdek en een bepaalde stroefheid is er daar 1 van. Neem aan (misschien dat ik daar de mist al in ga) dat ze die eerst wel gecontroleerd hebben.
 
Laatst bewerkt:
Van de NOS nieuwssite:


"Rijkswaterstaat gaat dit jaar een proef doen met een wegdek van rubber.

Een stuk van de A50 bij Apeldoorn krijgt een rubberen toplaag. Volgens Rijkswaterstaat is dat stiller dan asfalt.

De proef moet onder meer aantonen of het rubber wel duurzaam genoeg is.

Eerder werd daar in Zeeland op veel kleinere schaal al mee geëxperimenteerd. De resultaten daarvan waren goed en daarom volgt nu een grotere proef bij Apeldoorn."






Nemen we lekker banden van fluisterasfalt :}
 
Laatst bewerkt:
Hergebruik van oude auto/motor-banden?

Ik voorzie wel een probleem: uitdroging van het rubber of wordt het volgepropt met weekmakers? Zal greenpeace leuk vinden, is wel weer eens wat anders dan walvissen enzo
 
Laatst bewerkt:
weeekmakers: glad? :+

zal wel leuk rollend burnen zijn dan :+

en in de zomer? blijf je dan plakken? (wel handig om zo nieuw profiel op je banden aan te maken :+ )
 
Klinkt erg raar, maar als eerdere testen een goed resultaat opleverden....
 
Toen ik de 'betonvloeren' zat, werden er al testen gedaan met oude banden te verwerken in beton.
Praat ik over een jaar of +20 terug.
Dit overigens om een oplossing te vinden voor het overschot aan rubberen banden :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk, nog stiller asfalt, af en toe verstoord door harde klappen. :X

Nog niet bekomen van ZOAB en de volgende onzin dient zich al aan........................
 
En dan al die SMers die op dat rubber afkomen ... :N
Drukte van belang weer...filevorming, onsmakelijke taferelen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan