Rubberen wegen..

Beetje onzinnige reacties allemaal.

Je hebt zo veel verschillende rubbers.....

Je hebt ook knetterslijtvast rubber. En hard rubber. etc etc

Het is net zoiets als zeggen "een carbonfiber reinforced wiel kan nooit stijf zijn want dat is een plastic koffiebekertje ook niet en die is ook van plastic"

|( |( |( |( |( |(
 
de rand van een koffiebekertje is best stijf hoor...
:+

Ik kan nu een onbehoorlijk overdreven mannelijke blufopmerking maken...

"Stijf? Stijf? Weet je wat pas ECHT stijf is?"
}) }) }) }) }) }) })

Maar dat doe ik niet.

Kern van mijn opmerking is dat er hier zoveel onzin gepost wordt (als je het wiel en de straat van hetzelfde materiaal maakt dan is het te glad) dat ik er bijkans van omval. Van het lachen. Dat dan weer wel......

Wat een onwetendheid zeg.
 
Ignorance is a bliss?!

Ik denk dat de verwarring komt doordat men verwacht dat het rubber op de weg net als rubberentegels zal worden gemaakt. Ondanks dat ik niet weet hoe het eruit ziet, zal het m.i. eruit moeten gaan zien zoals asfalt dat nu doet. Onregelmatig oppervlak waardoor het water weg kan stromen. Want zover ik weet is het meeste rubber nog steeds niet water doorlatend, tenzij daarvoor 'gaten' worden gemaakt. Daaronder zou dan een afwateringssysteem worden aangebracht zodat het water niet in de groeven blijft staan.

Toch blijf ik erbij... ignorance is leuker...
 
ik denk dat de kern van de speculaties is dat er een berichtje verschijnt dat rijksstaterwaat iets gaat testen waar enig wantrouwen over bestaat vanuit het motorrijders oogpunt. Gezien de eerdere experimenten van onze vrienden van de overheid is dat wantrouwen mijns inziens wel gerechtvaardigd.
 
Toen ik de 'betonvloeren' zat, werden er al testen gedaan met oude banden te verwerken in beton.
Praat ik over een jaar of +20 terug.
Dit overigens om een oplossing te vinden voor het overschot aan rubberen banden :Y

Doet me denken aan een projectje van de Amerikaanse overheid om die banden kwijt te raken.

Ze hadden besloten om vele tonnen gebruikte banden in zee te dumpen een aantal km uit de kust om zo een kunstmatig koraalrif aan te leggen.
Ze wisten alleen niet dat koraal het rubber te glad vond en er dus niet op groeide.

20 jaar later hebben ze de hele handel weer opgelepeld en gerecycled.

Kosten, iets van 200 miljoen dollar (toen deze nog veel waard was).
 
Hmm, gaan we dan voortaan op stenen wielen rondrijden :?

edit: opmerking is al gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
ik snap het echt niet. TNO heeft speciale laboratoria die dat kunnen testen... Waarom moet de burger proefkonijn zijn?
 
Laatst bewerkt:
waar zijn die kitstroken waarmee ze scheuren dichtplakken ook alweer van gemaakt? Die worden met regen spekglad
dat heb ik anderhalve maand mogen ondervinden, je hebt echt 0,0 grip op die stroken.

maar m'n banden is niet hetgene dat het meeste herrie maakt, de blerpijp daarintegen..... :+
 
waar in Zeeland zou die rubber wegdek dan moeten liggen :?
heb het nooit gezien en rij hier toch wel regelmatig
 
Terug
Bovenaan Onderaan