Rug Protector nodig of niet?

nodig of niet?

  • ja

    Stemmen: 90 90,0%
  • nee

    Stemmen: 4 4,0%
  • weet het niet

    Stemmen: 6 6,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100

ceebeerretje

MF'er
15 jul 2004
120
0
twente
hoi

een vraag aan ieder die ervaring hebben met een rug protector
en wat hun ervaring hier mee is en waarom je zoiets zou aanschaffen.


graag ieder zijn mening

greetz ceebeerretje

o ja mijn bike:

misc
 
Laatst bewerkt:
Tis zekerweten veiliger.
Persoonlijk draag ik hem alleen als ik weet dat ik (voor mijn doen :) ) extremer ga rijden. Maw, als de kans op ongelukken toeneemt.
 
waarom zou je je niet maximaal beschermen tegen iets dat je kan overkomen ?
je vraagt je toch ook niet af of je wel een helm op moet doen ? (je weet denk ik wel dat deze dingen niet zijn om de wind uit je ogen te houden en de vliegen uit je tanden :) )

oftewel, JA doen !

het is wel even wennen in het begin omdat je toch met een beetje stugge plaat op je rug aan het rondrijden bent, maar na verloop van tijd heb je er echt geen last meer van. hou er wel rekening mee dat zon ding ook nog eens wat extra warmte brengt.
 
waarom zou je je niet maximaal beschermen tegen iets dat je kan overkomen ?
je vraagt je toch ook niet af of je wel een helm op moet doen ? (je weet denk ik wel dat deze dingen niet zijn om de wind uit je ogen te houden en de vliegen uit je tanden :) )

oftewel, JA doen !

het is wel even wennen in het begin omdat je toch met een beetje stugge plaat op je rug aan het rondrijden bent, maar na verloop van tijd heb je er echt geen last meer van. hou er wel rekening mee dat zon ding ook nog eens wat extra warmte brengt.

:^

Doen, absoluut niet op bezuinigen. Ding heeft bij ontzettend veel mensen hier al ernstiger letsel voorkomen. Zo ook bij mij, ik rijd niet meer zonder!
 
Ik zou hem wel omdoen. Hoe veiliger hoe beter. Ik gebruik hem bijna altijd, het is idd even wennen maar als ik nu een keer zonder rijdt (alleen ff tanken ofzo) voel ik me niet echt op mn gemak. Maar als je een flinke crash maakt (zeg niet:dat gebeurt mij niet :) ) helpt het zeker weten. Liever motorrijden met een plaat op je rug dan de rest van je leven in een rolstoel.
 
ik heb er 1 met ingebouwde niergordel
Zit goed, nergens last van.. het geeft zelfs steun aan je rug (mocht je dat nodig hebben)

Ik ga niet meer zonder!!!!
 
Ik heb ene in me jas zitten,heeft dat ook een goeide bescherming?
Of zou ik eventueel nog een "losse" rugprotector er bij moeten nemen?
zou dan wel een beetje Druk worden achteraan mijn rug he met twee protectoren :+
 
Heb er ook een aangeschaft. Doe hem alleen om als ik echt ga knallen.. circuit/ af en toe op de weg... geeft een stuk veiliger gevoel.

En idd beter een plaat op je rug als na een ongeluk een rolstoel onder je kont
 
op zolder is het eigenlijk dit jaar al verplicht en ook op de andere circuits zal het niet lang meer duren voor het ook verplicht gesteld wordt , dus dan begrijp je ook dat het gewoonweg beter is om er 1 te kopen.
 
Gewoon een backprotector kopen!!! Het is zijn geld meer dan waard als je eens komt te vallen (like me). Kan je een gekneusde rug bespraren, of misschien nog wel meer ellende.

Degene die standaard in een jas zit is niet genoeg, vaak blijft je onderrug onbeschermd.
 
Best dom dat je een helm op moet en geen rugbeschermer. Als je slecht op je rug valt heb je het ook goed vlaggen. Dus JA! is nodig.

Echt belachelijk ook hoe sommige mensen zitten te zeiken als iemand geen beschermende broek draagt, maar dan zelf wel zonder rugbeschermer gaan rijden.
 
Ik heb altijd alles aan ook al wordt het een heel kort ritje.
Ik ben zelf met een spijkerbroek en normale jas met 70 km/h onderuit gegaan.......mijn knieschijven zijn nu mooi vierkant !!!

Gewoon alles AAN ook rugprotector
 
zo ff oma gedag zeggen :D

cond het nutteloos een nieuw topic te openen..

ik vroeg me af of je zo'n rugprotector met niergordel onder of boven je motorpak draagt, en of ik als je het er onder draagt, of het 'groot' is. m.a.w. of het nog wel past als je een lekker strak leren pak hebt.

ik wil namelijk binnenkort een leren pak kopen, maar de rugprotector even laten wachten (centjes ;) ), een maandje ofzo. maar moet ik bij het passen dan rekening houden met een rugprotector of niet?
 
Protector draag je eronder... en als je een nieuw pak koopt die nauwsluitend(lees strak) zit dan gaat een losse rugprotector waarschijnlijk niet passen...

Maar als je nog geen centjes hebt voor de rugprotector, dan kan je die met het passen van je pak toch ook gewoon even aandoen en dan een pak zoeken die lekker zit met rugprotector en dan de rugprotector later aanschaffen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan