rugprotectie voor IN jas

Ik heb zon gele van de motozoom en vind hem heerlijk zitten, je voelt hem nauwelijks. Heb ook een losse van dainese, maar het is wel een hoop gedoe om elke keer zon losse protector aan te doen.
 
Yes ik bedoel er 1 voor in het vakje vd jas. Zijn die voor in het jack ook ergens getest?
De Teknik, de Held, de Pro Safe en de Supershield? Want 'level 2'is geen level 2 ala losse protectoren lijkt me..
Aandoen vd protector gaat prima, dan ga ik voorover zitten op de motor, en komt de protector omhoog. Erg vervelend..Voorkomt soms recht vooruit kijken..
Als ik het zo zíe zijn die CE gekeurde wel dikker dan die standaard erin zitten.
Dat is net een luier, zo slap.. _O-

Pas máken van een losse protector zodat deze in jas kan lijkt me ook niet zo'n goed plan..
 
Laatst bewerkt:
Yes ik bedoel er 1 voor in het vakje vd jas. Zijn die voor in het jack ook ergens getest?
De Teknik, de Held, de Pro Safe en de Supershield? Want 'level 2'is geen level 2 ala losse protectoren lijkt me..
Aandoen vd protector gaat prima, dan ga ik voorover zitten op de motor, en komt de protector omhoog. Erg vervelend..Voorkomt soms recht vooruit kijken..
Als ik het zo zíe zijn die CE gekeurde wel dikker dan die standaard erin zitten.
Dat is net een luier, zo slap.. _O-

Pas máken van een losse protector zodat deze in jas kan lijkt me ook niet zo'n goed plan..


Ken het probleem, vind voor even een stukje motorrijden een insert in je jas een stuk makkelijker.
Deze zijn gekeurd, denk wel level 1..


Dainese:
1875765_001_F_S_2_1.png


Forcefield
2361_b_l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mannen, vraagje. Het vak in m'n jas is vrij groot. Nu past die Zandona losse rugprotector daar net in. Past precies. Is dat ook goed? Of moet een losse protector los gedragen worden?
Want als dit óók goed is, dan is mijn probleem opgelost! Nu schuift hij niet meer omhoog als ik voorover buig, want hij zit opgesloten! Haal ik wel even die banden ed eraf, zitten misschien in de weg..
Of kan ik beter de Dainese Shield Air doen? Voor in jas? Is wat breder van boven..
Maar is polypropyleen hard spul? Of foamachtig?(buitekant vd Shield air..)
 
Laatst bewerkt:
Vraag van mij kant.

Pas een Difi jas aangeschaft waar al een protector in zit. Is dit voldoende of is een losse protector aan te raden voor woon werk verkeer?
 
Mannen, vraagje. Het vak in m'n jas is vrij groot. Nu past die Zandona losse rugprotector daar net in. Past precies. Is dat ook goed? Of moet een losse protector los gedragen worden?
Want als dit óók goed is, dan is mijn probleem opgelost! Nu schuift hij niet meer omhoog als ik voorover buig, want hij zit opgesloten! Haal ik wel even die banden ed eraf, zitten misschien in de weg..
Of kan ik beter de Dainese Shield Air doen? Voor in jas? Is wat breder van boven..
Maar is polypropyleen hard spul? Of foamachtig?(buitekant vd Shield air..)
Op zich kan je die best in dat vak doen, dat kan in zoverre geen kwaad dattie dan netjes op je rug zit. Vraag me alleen af of dat lekker zit, maar daar kun je zo achter komen ;)
 
@TS: Koop een goede, normale rugprotector die niet omhoog kruipt. 't Zal je verbazen, maar 99% van die dingen doet dat niet. Gewoon net pech ;)

Het probleem met jasprotectors is dat ze erg dun zijn, en dus per definitie niet veel op kunnen vangen. De impact van een tak kunnen ze misschien nog wat verspreiden, maar een lantaarnpaal geeft bizar weinig mee en dan is iets stevigers toch aan te raden. Zelf weten verder natuurlijk :)

bijkomend nadeel van een losse protector in je jas is dat de onderkant van je rug niet beschermd wordt, en daar is je rug net zo kwetsbaar als de bovenkant.

{lantaarnpalen bllijft lastig en daar zijn ze ook niet echt voor bedoeld, ze zijn bedoeld voor de impact van neerkomen( als je gelanceerd wordt door een niet uitkijkende blikker en tijdens het op je rug glijdend obstakels overwinnen}

Een vest van Buse zit altijd goed strak en is als beste getest.
 
Yes ik bedoel er 1 voor in het vakje vd jas. Zijn die voor in het jack ook ergens getest?
De Teknik, de Held, de Pro Safe en de Supershield? Want 'level 2'is geen level 2 ala losse protectoren lijkt me..
Aandoen vd protector gaat prima, dan ga ik voorover zitten op de motor, en komt de protector omhoog. Erg vervelend..Voorkomt soms recht vooruit kijken..

dan is je losse protector te groot. of gewoon verkeerd.

Als ik het zo zíe zijn die CE gekeurde wel dikker dan die standaard erin zitten.
Dat is net een luier, zo slap.. _O-

Pas máken van een losse protector zodat deze in jas kan lijkt me ook niet zo'n goed plan..
 
Vraag van mij kant.

Pas een Difi jas aangeschaft waar al een protector in zit. Is dit voldoende of is een losse protector aan te raden voor woon werk verkeer?

losse protector is altijd beter omdat die de onderrug ook beschermd.

Ongeacht WW toerritje, circuitdagje. een protector is er voor jou en niet voor een ander/politie.
 
losse protector is altijd beter omdat die de onderrug ook beschermd.

Ongeacht WW toerritje, circuitdagje. een protector is er voor jou en niet voor een ander/politie.

Als ik een losse om zou doen welke zijn dan goed? En moet ik de protector uit mijn jas halen of kan dat gewoon blijven zitten?
 
Wat heb je nu dan precies voor los model?
Ik heb een Dainese "summer body jacket": vest met lange mouwen van netstof met rugprotector wave met niergordel, harde schouder en elleboog beschermers ingebouwd. Dat kan geen kant op in mijn leren jas.
Ik heb dan ook alle protectie uit mijn jassen gehaald.
Mijn bijnaam onder paar vrienden als ik met de motor kom is dan ook Batman :P
lg311844973.jpg


Dat ding heb je ook zonder mouwen.
Gilet wave heet ie.

Lijkt me vrij onmogelijk dat dit nog gaat verschuiven.
De wave is 1 van de beter geteste rugprotectoren trouwens na de Büse.
Zie ook deze test: the shadow in "Rugprotectoren test: 8 van de 13 afgekeurd!"
 
Laatst bewerkt:
Als ik een losse om zou doen welke zijn dan goed? En moet ik de protector uit mijn jas halen of kan dat gewoon blijven zitten?

sowieso de protector uit je jas halen.

Daarnaast kun je in de tests zien wat de maximale torsolengte is.

Als je lijf lang is, vallen er ook een aantal af ( het busevest heeft verschillende maten)

De Polo prolife komt er wel goed vanaf maar een torsolengte van max 51cm
De Rukka is al minder maar kan tot een torsolengte van 58 cm
en de Daines met max. 47 cm lengte

Als je kijkt naar de absorptie van de krachten

Buse.........5,1/5,1/5,1/11,4/5,7
polo..........5,7/6,1/5,8/12,3/10,6
Rukka.......5,7/6,1/12,3/5,8/10,6
Dainese....10,7/8,1/8,2/15,2/15,7


Maar waarom kiest iemand voor een losse banden protector i.p.v. een vest ?

De harde schil past zich veel minder aan je lichaam aan, om maar een nadeel van de harde schil te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Die cijfers zeggen mij niets ;)

Ik ben niet zo groot 167 cm. Is dat evt een probleem?

En wat is dan beter alleen een rug protector of 1 icm nier gordel. Of gewoon een heel vest met mouwen. en ook de protectie bij je schouders en elebogen uit je jas halen?

(dan vraag ik mij af waarom nog een jas aanschaffen)
 
Een leren of textielen jas zelf beschermt je tegen schuiven. (wind en weer ook wel een beetje)
De protectoren moeten de klap opvangen als je op je bek gaat.
Als je een heel vest hebt kun je die protectoren uit de jas halen maar ik zou absoluut niet met alleen een protectorvest rijden omdat die bij geen halve meter schuiven heel blijft.

Is wel het nadeel dat je 2 kledingstukken extra aan doet.

Als je nou gewoon een motorkledingzaak binnenloopt en zegt dat je een pak zoekt en tevens je rug wil beschermen middels een rugprotector is daar vast wel uit te komen.
 
Een leren of textielen jas zelf beschermt je tegen schuiven. (wind en weer ook wel een beetje)
De protectoren moeten de klap opvangen als je op je bek gaat.
Als je een heel vest hebt kun je die protectoren uit de jas halen maar ik zou absoluut niet met alleen een protectorvest rijden omdat die bij geen halve meter schuiven heel blijft.

Is wel het nadeel dat je 2 kledingstukken extra aan doet.

Als je nou gewoon een motorkledingzaak binnenloopt en zegt dat je een pak zoekt en tevens je rug wil beschermen middels een rugprotector is daar vast wel uit te komen.

Jas en broek heb ik dus al. Vandaar mijn vraag of het er zomaar bij kan.
 
Jas en broek heb ik dus al. Vandaar mijn vraag of het er zomaar bij kan.

als het onder je jas past, dan kan het er zomaar bij ( wel de in je jas zittende protectoren die op dezelfde plek moeten beschermen verwijderen)


Je moet zelf weten wat je koopt. Alleen uit de test blijkt duidelijk dat de vesten met zachte protectoren beter functioneren dan de schildpadden spullen.

en over de cijfertjes....... lees het artikel dan snap je het misschien wel.

en voor je lengte........ er zijn kleinere maten, maar ben hier uitgegaan van maximale grootte i.v.m. het ontbreken van bescherming als het te kort is. Zoek wel een goed maat en pas het ook als je op een motor zit met je helm op, zal zeer storend zijn als je niet normaal kan zitten omdat de protector tegen je helm zit te duwen.
 
Laatst bewerkt:
2x gereden met de losse protector in de jas. Gaat prima, en zit goed! Even checken of hij recht zit voor je je jas aantrekt, dat wel.
 
bij mijn Joe Rocket jack kruipt mijn jas juist omhoog door de rugprotector die in de binnenvoering zit.. dit is echt heel erg irritant, en draag er nu steeds een vest met capuchon onder, omdat me jas dan redelijk op z'n plek blijft zitten.
 
Ik kan deze in mijn jas stoppen:

http://www.motoport.nl/epages/Motop...s/Motoport/Products/025974/SubProducts/025974

hoort er namelijk bij. Is dat wat?

Zoiets zit volgens mij in m'n Kushitani Kazuya jack, voelt absoluut goed/degelijk aan. Voelt redelijk hetzelfde (materiaal dus) als dat Belluno vest van Buse.
Is volgens mij 1 van de grootste die in een jas wordt toegepast, dat ding in mijn jas, is net zo lang als diverse losse protectors die ik heb bekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan