Rugprotectie

CyCle

Banned User
7 aug 2002
2.157
0
friesland
Ik heb op dit moment die rugprotectoren die er standaard in het pak zitten nog erin maar zijn die op zich wel veilig ???
Is het niet zo dat ze bij een normale klap eigenlijk helemaal geen protectie geven ????

Gaarne uw advies over dit..

Alvast bedankt..


P.S.
heb al gezocht op :
Backprotector
Backprotectors
Rugprotectoren
rugprotectie

en allemala is niks :)
 
Ik heb er een van alpinestar, zit erg goed... ook als je wat langer bent, de originele protectie in mijn IXS jas vond ik ook niet echt geweldig..
 
Klopt, geeft inderdaad weinig bescherming, ben een keer over de kop gegaan met de motor en had toen inwendige bloedingen en een gescheurde nier. Sindsdien (bijna altijd) een losse harde protector in mijn pak. Highsider gehad met mijn TL1000R en alleen een paar gekneusde ribben ervan overgehouden, was anders heel anders afgelopen
 
Het probleem is dat protectors in het pak net als het pak verschuiven kunnen en zodoende niet de gepaste bescherming bieden. Vandaar ook dat fabrikanten als Dainese ze los leveren en niet in hun pakken verwerken. Ik denk namelijk dat ruim 50% met een pak rijdt dat niet helemaal past. In de racerij zijn het maatpakken en dat verklaart ook dat daar minder verwondingen plaatvinden.
 
Zijn die rugprotectors ook beetje handig met een SM met z'n rechte zithouding of dwingen ze je meer in een gebogen SS positie ofzo?
 
Nee hoor, zitten als een soort schubben over elkaar. Is dus makkelijk te buigen. Sommigen hebben er ook een niergordel aanzitten. Erg fijn als je net als mij niet zo'n beste rug hebt. :]
 
Staat ook nog op mijn wishlist...

Sinterklaas kapoentje, gooi eens een rugprotector in mijn schoentje :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan