Rugprotectie

Ik denk dat je de situaties van GPrijders niet kan vergelijken met straatrijders. Als je met hoge snelheid tegen een paal ed knalt dan zal je met een schildpad gewoon een enorm stomp trauma oplopen en dat is in de meeste gevallen even dodelijk als zonder een protector. Maar goed, lijkt mij absoluut geen overbodige luxe zo\'n rugprotector en ik ga er dan binnenkort ook een aanschaffen. :]
 
Een lullig schuivertje kan nare gevolgen hebben wanneer je b.v. een stoeprand op je weg tegen komt.
Een backprotector kan dan een dwarlesie voorkomen.
Niet dat een backprotector kan garanderen dat je geen dwarlesie oploopt, maar als het je overkomt zit je achteraf niet te denken van had ik maar...
Je weet dan in iedergeval dat je de nodige voorzorgsmaatregelen hebt getroffen.
Zo is bij de gp\'s volgens mij een backprotector verplicht, maar toch liep Wayne Rainey en later Takuma Aoki een dwarslesie op.
Ik heb overgens (nog) geen backprotestor, \'k heb er bijna een keer een gekocht, maar vond \'m te duur |(
 
Laatst bewerkt:
Moet je dus nu een \"lange\" rugprotector kopen of voldoet een lager model ook prima?

Misschien wordt dit wel mijn volgende aanschaf. Ben zelf 84 kilo en vrees dat Dainese weer Italiaanse kindermaatjes protectoren in haar assortiment heeft... :+
 
Heb niet zo\'n ding....lijkt me niet echt nodig.

Tenminste...weegt niet op tegen nadelen (zelden nodig, erg duur, patserig, extra werk, etc.)


Een rugprotector patserig?? :?
Ik heb er ook al jaren een. Een dainese die mijn hele rug beschermd. Het enige nadeel is dat het in de zomer warm is. Voordeel is dat het in de herfst ook warm is :P
 
Laatst bewerkt:
Moet je dus nu een \"lange\" rugprotector kopen of voldoet een lager model ook prima?

Misschien wordt dit wel mijn volgende aanschaf. Ben zelf 84 kilo en vrees dat Dainese weer Italiaanse kindermaatjes protectoren in haar assortiment heeft... :+

Jij blij, zijn er ook in grote maten.
Heb zelf large in de kleinste stand, en die kan een heeeeeel stuk groter.
(Ben zelf 1.92 en 89 kg)
 
Moet je dus nu een \"lange\" rugprotector kopen of voldoet een lager model ook prima?

ff Passen, als hij te lang is drukt I je jas omhoog (alsof iemand je aan je kraag omhoog trekt)
Een te korte geeft minder bescherming.

Hij moet lopen vanaf onderkant rug (dus iets lager dan je broekriem (tenzij je de bouwvakkers mode op na houd)) Tot je nek, niet tot aan je nek. Anders zit hij in de weg bij het achterom/omhoog kijken.

ff aantrekken, jas/helm op/aan en op je brommer gaan zitten. nu je hooft alle kanten opdraaien, je mag er geen last van hebben
 
Denk dat extra protectie nooit kwaad kan.
Een tshirt met kort mouwen is echt niet genoeg.
Je hebt van Dainese zo\'n tshirt met elleboog en rugprotectie. Zit geloof ik ook een niergordel op.
Het is niet goedkoop maar hoelveel is je eigen veiligheid waard.
Betrap mijzelf er ook wel eens op dat ik niet voldoende beschermd op de motor stap maar door schade en wat minder door schande wordt je wijs..
 
Gisteren bij Safe Eindhoven de Dainese rugprotector gekocht. Voel me net een Ninja Turtle nu maar vooral in de onderrug voelt het errug lekker vanwege de geintegreerde niergordel. Had niet verwacht dat ik met mijn 30jr al na 3 weken rijden wat pijntjes in mijn onderrug zou krijgen.
 
Was gisteren ff op de motor stuk af wat motorzaken af geweest en zag bij Motoport in Stadskanaal zo\'n Dianese rugdinges hangen. Als ik het goed heb was hij \'maar\' 249. Vind ik dus reuze meevallen. Toch maar eens over nadenken.
 
ja ik ben ook nog niet voorzien van een rugprotector... die gaat er zeker komen hoor veiligheid = alles

250 piek is helemaal noppes als het (blijvend) letsel voorkomt..
 
En hoe zit het dan met dat harde stukkie -plastic ofzo- wat normaal gesproken in je motorjas zit? Zou die niet helpen? Anders kan die er ook uit....
 
Ik rijdt altijd met mijn Dainese rugprotector. Ook al is het boven de 30 graden. Ik voel me nooit op mijn gemak zonder rugprotectie en mijn volledige leren pak aan.

Mijn advies, koop dat ding. Volgens mij is het een stuk veiliger. Maar baat het niet, het schaadt ook niet. :)
 
Ik rijdt altijd met mijn Dainese rugprotector. Ook al is het boven de 30 graden. Ik voel me nooit op mijn gemak zonder rugprotectie en mijn volledige leren pak aan.

Mijn advies, koop dat ding. Volgens mij is het een stuk veiliger. Maar baat het niet, het schaadt ook niet. :)

Wat je niet hebt/kent, mis je ook niet. Dus jij voelt je nu pas op je gemak met leren pak & rugprotector, ik voel me op m\'n gemak met m\'n textiel pak aan (zonder protector), maar ik kan me nog een tijd herinneren dat ik op de les motor zat met een spijkerbroekje en een gewone leren jas, en toen voelde ik me ook op m\'n gemak...

Heb jij dat ook, of reed je al meteen op de les motor met lerenpak+protector?
 
Ik rijd altijd met :)

Dainese ja...

Als ik zonder rijd voel ik me naakt.. :r
 
Ik vind, dat als je (tien)duizenden guldens uitgeeft voor een motor, je niet slim bezig bent als je bezuinigt op je kleding. Dus jas met protecoren, laarzen, handschoenen, broek en natuurlijk een helm.

Of is dat nog hiet genoeg?
 
Laatst bewerkt:
Er bleek een niergordel onder het zadel van m\'n
motor te liggen. (leuke verrassing)
Gisteravond voor het eerst gebruikt en ik moet
zeggen dat het lekker zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan