rugprotector: Dainese Paraschiena Wave Con Scapole

Probeer hem maar eens voor 139 te vinden dan in NL ;)

edit:
eerste gevonden:
http://www.motorkledinglijn.nl/bescherming/borstprotector/ba-se-belluno-heren-protektorvest/prod_420.html

maar goed tientje lig ik niet wakker van ;) beter dan 180 euro ervoor betalen :9 overigens bij mij zonder verzendkosten *O*
Ik heb de Buse een maandje geleden bij een dealer gekocht voor 139 euro...
 
Ik heb de Buse een maandje geleden bij een dealer gekocht voor 139 euro...
Dan moet ik eerst voor een tientje benzine verstoken, want er zit geen dealer in mijn buurt :9 hij is trouwens al onderweg, met beetje geluk vanavond en anders morgen in huis! *O*
 
Je moet ze is de kost geven.. "zo heb "Product X" voor een prikkie is Maastricht gekocht zeg, scheelt zo 25 euro!".

Vergeten ze alleen het ritje Amsterdam>>Maastricht>>Amsterdam mee te tellen
 
Hoe belangrijk is dat eigenlijk, een rugprotector? Want ik zie nl. jassen met protectors erin, als je dan ook nog een rugprotector neemt, waarom dan niet gelijk een niergordel, en nog meer extra spullen? Op het eind loop je toch met veels te veel? :P

(offtopic, en niet als kritiek hoor, maar was nieuwsgierig of dit nou door racers gebruikt word ofzo. :P )
 
Hoe belangrijk is dat eigenlijk, een rugprotector? Want ik zie nl. jassen met protectors erin, als je dan ook nog een rugprotector neemt, waarom dan niet gelijk een niergordel, en nog meer extra spullen? Op het eind loop je toch met veels te veel? :P

(offtopic, en niet als kritiek hoor, maar was nieuwsgierig of dit nou door racers gebruikt word ofzo. :P )
Bij mij zit er ook een soort rugprotectie in mijn pak, echter dit is een foamstuk van nog geen 1 cm dik, zit best comfortabel, maar ik geloof niet dat dit serieuze rugprotectie is ;)

Met de Buse vest weet ik zeker dat ik goede rugprotectie heb en de niergordel zit er ook nog eens in verwerkt! :) dus met het vest ben je al behoorlijk protectie-klaar :9
 
Laatst bewerkt:
Hoe belangrijk is dat eigenlijk, een rugprotector? Want ik zie nl. jassen met protectors erin, als je dan ook nog een rugprotector neemt, waarom dan niet gelijk een niergordel, en nog meer extra spullen? Op het eind loop je toch met veels te veel? :P

(offtopic, en niet als kritiek hoor, maar was nieuwsgierig of dit nou door racers gebruikt word ofzo. :P )

Hoe belangrijk is je rug?........................

De bedoeling is om de klap van een highsider te dempen, een richel in de weg waar je overheen glijdt, een andere motor( of je eigen) waar je in je glijfase tegenaan komt.

Alle coureurs dragen er eentje en "de betere"circuittrainers schrijven ze voor. Zonder vest kom je de baan niet op.

Het maakt je niet onsterfelijk, maar vermindert wel de kans op zwaar rugletsel..... en die rug moet je zien als een combi van dragend frame en je belangrijke kabelboom die je beide nodig hebt om te kunnen functioneren.

Een goede protector dempt de impact voldoende en beschermd je rug van onder tot boven ( ook je stuitje) . De beschermers die standaard op je rug in een pak zitten lijken leuk, maar beschermen onvoldoende.
 
Ik heb nu de oude wave in een compleet vest met elleboog en schouderbeschermers aan de voorkant.

Maar de radio-actieve kakkerlakken look spreekt me wel aan eigenlijk :+
 
Hoe belangrijk is je rug?........................

De bedoeling is om de klap van een highsider te dempen, een richel in de weg waar je overheen glijdt, een andere motor( of je eigen) waar je in je glijfase tegenaan komt.

Alle coureurs dragen er eentje en "de betere"circuittrainers schrijven ze voor. Zonder vest kom je de baan niet op.

Het maakt je niet onsterfelijk, maar vermindert wel de kans op zwaar rugletsel..... en die rug moet je zien als een combi van dragend frame en je belangrijke kabelboom die je beide nodig hebt om te kunnen functioneren.

Een goede protector dempt de impact voldoende en beschermd je rug van onder tot boven ( ook je stuitje) . De beschermers die standaard op je rug in een pak zitten lijken leuk, maar beschermen onvoldoende.
:^

Maatje van mij ligt nu thuis met een gebroken rugwervel, nadat deze over de motorkap van een auto werd gelanceerd. Helaas geen rugprotector en alleen de standaard "protectie" in zijn pak. Je weet natuurlijk nooit of de rugprotector had voorkomen dat zijn rugwervel was gebroken, maar voor mij was het een extra aanleiding om er 1 aan te schaffen! Baat het niet....dan schaadt het niet!
 
Dan moet ik eerst voor een tientje benzine verstoken, want er zit geen dealer in mijn buurt :9 hij is trouwens al onderweg, met beetje geluk vanavond en anders morgen in huis! *O*
Ik had het geluk een dealer van buse op 5 kilometer te hebben. Overigens wist ik niet dat ze inmiddels 139 euro waren. Op het kaartje stond nog 169. Pas bij het pinnen zag ik dat hij 139 was.
Mijn motivatie om dit in de winkel te kopen, is dat het een dusdanig belangrijk onderdeel is wat echt goed moet zitten. Ik ken mezelf; als ik het online bestel en het zit net niet goed, ben ik meestal te belazerd om het terug te sturen en een andere maat te bestellen.. :$

Ik maakte bij het passen toevallig de opmerking dat rood eigenlijk m'n kleur niet is. (lekker belangrijk, je ziet hem toch niet)
Zegt die doos: "oh, maar we hebben hem ook in het blauw hoor."
"Ehh, dat is de dames versie...."
"Ow... :$ "

Als het niet zo'n belangrijk iets was geweest, had ik er bijna om kunnen lachen..... :/
Je zal maar als goedbedoelende en onwetende consument denken dat je in een winkel goed advies krijgt... :X

Ik kwam er thuis achter dat ik m'n standaard schuimpje uit m'n jas was vergeten. Die had ik eruit gehaald om te passen. Niet dat ik die weer wilde gebruiken ofzo. En daarom niet even terug gegaan. Achter wel jammer, want ik ben laatst m'n schuimstukje van m'm doppenset kwijtgeraakt.... Had ik die goed voor kunnen gebruiken. M.i. het enige waar die dingen geschikt voor zijn... :X
 
Ik maakte bij het passen toevallig de opmerking dat rood eigenlijk m'n kleur niet is. (lekker belangrijk, je ziet hem toch niet)
Zegt die doos: "oh, maar we hebben hem ook in het blauw hoor."
"Ehh, dat is de dames versie...."
"Ow... :$ "

Haha inderdaad, ik vind de dames versie stiekem mooier :P

Maar hoe vind je hem?
 
Laatst bewerkt:
Haha inderdaad, ik vind de dames versie stiekem mooier :P

Maar hoe vind je hem?
Hij bevalt mij prima. Vormt zich prima naar je rug en die niergordel is ook wel lekker. Laatst was ik hem een keertje vergeten om/aan te doen; voelde me gelijk niet zo op m'n gemak...
 
Hoe belangrijk is dat eigenlijk, een rugprotector? Want ik zie nl. jassen met protectors erin, als je dan ook nog een rugprotector neemt, waarom dan niet gelijk een niergordel, en nog meer extra spullen? Op het eind loop je toch met veels te veel? :P

(offtopic, en niet als kritiek hoor, maar was nieuwsgierig of dit nou door racers gebruikt word ofzo. :P )
Een losse rugbeschermer is zo geconstrueerd, dat 'ie wel met je rug meebuigd, maar niet de andere kant op. Mocht je onderuitgaan en je komt met je rug een lantaarnpaal tegen, ben je niet meteen verlamd.

De rugbeschermers in jassen heb je in een foam variant (soort kussentje) en ook een zoals ik hierboven beschrijf. Alleen de protector die in een jas past, is relatief kort. Een losse rugprotector loopt helemaal door tot op je stuitje, zodat ook je onderrug beschermd is. En als je daar knapt, breken je zenuwbanen en daar zit ook de controle over je ontlasting en dat soort dingen bij.

Die Dainese protector heb ik vorige week ook bij Molenaar in IJsselstein gezien. Zou je idd moeten passen of dat ook lekker zit onder je pak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan