rugprotector: Dainese Paraschiena Wave Con Scapole

flipflapflop

MF'er
13 jul 2010
60
0
Hallo allemaal :W

Ik ben op zoek naar een goede rugprotector en natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt;) Daar zag ik dat iedereen heel tevreden is over de Dainese Wave. Dus ik *hop* naar de website van Dainese, zie ik ook deze staan:

Backprotector_309_F_S.png


Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank!
 
Laatst bewerkt:
Ziet eruit als een normale wave met extra schouderpads. Als ik jou was zou ik het even passen want ik kan me indenken dat die in de weg kunnen gaan zitten met de beschermers in je pak.
 
Ja inderdaad. Dat is mijn tweede missie, uitzoeken wie dit verkoopt in NL.

Ik ben inmiddels ook toe aan een compleet nieuw pak dus wellicht kan ik er nog wat korting mee scoren *D Dat zal het passen ook makkelijker maken.
 
Laatst bewerkt:
dit gaat er onder.

Die extra bescherming op je schouderbladen is wel mooi trouwens. Ik heb daar in mijn pak iig geen bescherming
 
Laatst bewerkt:
De Buse is ook heel erg goed, en niet van die harde protectoren, maar zachte dempende vulling.

Hier een test van even terug.

[http://www.ignishion.info/test_rugprotectoren.pdf]rugprotectoren test~[/url]
 
Een collega van mij heeft deze net afgelopen vrijdag bij Termaat in Nijmegen gekocht. In het zwart overigens...

Ah bedankt! Is die er positief over?

@The Screaming Chief

Ja op dit moment heb ik de Buse, maar heb zo het gevoel dat als ik een hard voorwerp raak, dat het zachte spul dit niet tegen gaat houden.

edit: BTW is de naam niet erg complex? "Verkopen jullie de Paraschiena Wave Con Scapole?" :9
 
Laatst bewerkt:
Ah bedankt! Is die er positief over?

@The Screaming Chief

Ja op dit moment heb ik de Buse, maar heb zo het gevoel dat als ik een hard voorwerp raak, dat het zachte spul dit niet tegen gaat houden.

edit: BTW is de naam niet erg complex? "Verkopen jullie de Paraschiena Wave Con Scapole?" :9

dit soort accessoires zijn bedoeld om een klap op te vangen , bijvoorbeeld een stoeprand, of de klap te verzachten bij een high sider, daarbij moet de energie over een zo groot mogelijk gebied verspreidt worden. Een harde protector dempt niet/minder ( volgens de test) en verspreidt de klap niet.

Maar je zult pas weten of het werkt als je eens iets hards geraakt hebt......... ( en dat moet je altijd proberen te voorkomen ;) )


sorry voor het foutje in de link overigens. ;))))
 
De zwarte op de website van Termaat:

0105124453.jpg


@The screaming Chief

Ow! Tijdens mijn post zie ik jouw post, ik zal hem even lezen.
 
WOW inderdaad!

Hij is de duurste en komt als slechtste uit de test. De Alpinestars komt er ook slecht uit zeg!

Misschien is mijn Buse toch helemaal niet zo slecht *D
 
WOW inderdaad!

Hij is de duurste en komt als slechtste uit de test. De Alpinestars komt er ook slecht uit zeg!

Misschien is mijn Buse toch helemaal niet zo slecht *D

het is niet voor niets dat belegen liever een muts dragen dan een helm, ook dit hebben ze getest door beide van een flat naar beneden te gooien en raad eens wie er nog heel was?



( let vooral op de impact in Kn, daar zit hem de kneep van krachtenverdeling)
 
Hahaha.

Ik ben wel een beetje een veiligheidsfreak(kent iemand dit? ;) ), dat rijdt gewoon lekkerder vind ik. Maar ik blijf nu gewoon bij mijn Buse, jammer genoeg hebben ze deze niet in de test betrokken.
 
WOW inderdaad!

Hij is de duurste en komt als slechtste uit de test. De Alpinestars komt er ook slecht uit zeg!

Misschien is mijn Buse toch helemaal niet zo slecht *D


Heb ook een Buse, me toen helemaal gek gezocht naar testen, en de Buse was 1 van de weinigen zie er fatsoenlijk uitkwam..

Buse dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan