Rugprotector met niergordel (voor) dames

La Diabla

MF veteraan
11 jul 2018
2.697
1.072
Randstad
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een losse rugprotector met niergordel gekocht (Dainese Wave) waar ik in eerste aanleg geen last van had maar nu merk ik dat 'ie me steeds meer in de weg gaat zitten.
Ik heb me destijds in de winkel laten adviseren en ben zelfs in vol ornaat op een motor die in de winkel staat gaan zitten, nergens last van. Maar nu ik mijn houding verder aan het ontwikkelen ben duwt de protector in m'n nek en tegen de helm als ik er naast hang en dan op moet kijken.
Ik dacht eerst dat het door mijn vlecht kwam die ik onder m'n pak wegwerk die nou ook niet echt meehelpt aan het comfort, maar nee ook met een staart bleef het irriteren. Wat blijkt, hij is dus te lang maat L! zelfs en ik ben 1.63m. Balen weer een nieuwe halen B|

Ik ben teruggegaan naar die winkel en de kleinste lengtemaat van hetzelfde type kan ik van de week komen passen.
Maar goed, ik dacht er zijn hier vast meer vrouwen die circuitrijden met een losse rugprotector welk merk/maat dragen jullie? Of weet iemand of er ook speciale dames rugprotectoren zijn of een goed (verkoop) adres weet of andere tips etc.


Alvast dank!
 
Heb nog nooit specifieke rugprotectors gezien voor dames...
Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik er nog nooit naar heb gezocht :+

Wel bijzonder dat ze je maat L hebben geadviseerd. Die maat heb ik ook (1m80) en die steekt van staart botje t/m bovenrug zeg maar, waar het pak eindigt.

Qua winkel: Ten Kate, Termaat, Molenaar, MotorKledingCenter zijn wat winkels die me zo te binnen schieten die veel hebben waar je het e.e.a. makkelijk zou kunnen proberen.
 
In de winkel zag ik ze al niet en online kon ik ook niets vinden. Denk dat het niet bestaat ook. Je zou toch zeggen dat het logisch is dat daar verschil in zit m/v en er daarom een dames lijn moet zijn. Of heb ik nou gewoon een gat in de markt gevonden?!!?🧐😜

MKC ben ik geweest die andere ken ik alleen van naam ik ga eens kijken dank je!
 
Je zou toch denken als er een substantieel verschil zit dat er wel een m/v serie zou zijn..?
Misschien dat er te weinig verschil zit in waar de bescherming voor dient of zo?

Anyway.. Succes met de zoektocht. :Y
TenKate en Molenaar heb ik persoonlijk heel fijne ervaringen mee. Termaat staat ook goed aangeschreven.
 
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een losse rugprotector met niergordel gekocht (Dainese Wave) waar ik in eerste aanleg geen last van had maar nu merk ik dat 'ie me steeds meer in de weg gaat zitten.
Ik heb me destijds in de winkel laten adviseren en ben zelfs in vol ornaat op een motor die in de winkel staat gaan zitten, nergens last van. Maar nu ik mijn houding verder aan het ontwikkelen ben duwt de protector in m'n nek en tegen de helm als ik er naast hang en dan op moet kijken.
Ik dacht eerst dat het door mijn vlecht kwam die ik onder m'n pak wegwerk die nou ook niet echt meehelpt aan het comfort, maar nee ook met een staart bleef het irriteren. Wat blijkt, hij is dus te lang maat L! zelfs en ik ben 1.63m. Balen weer een nieuwe halen B|

Ik ben teruggegaan naar die winkel en de kleinste lengtemaat van hetzelfde type kan ik van de week komen passen.
Maar goed, ik dacht er zijn hier vast meer vrouwen die circuitrijden met een losse rugprotector welk merk/maat dragen jullie? Of weet iemand of er ook speciale dames rugprotectoren zijn of een goed (verkoop) adres weet of andere tips etc.


Alvast dank!
Je vlecht wegwerken onder je pak is dit niet gevaarlijk bij een crash?
 
Het tegendeel juist zodat ik niet gescalpeerd kan worden als die ergens tussen zou komen.

Waar denk jij aan dan?
Ik heb nog nooit gezien dat een vrouw met lang haar het verstopt onder haar pak.Maar als jij nog genoeg bewegingsruimte hebt oke dan.Ik heb een dochter met een aardig kapsel(het is net een poedel) die motor rijd...gewoon los wapperend want een vlecht of strik vind ze lastig het zit te strak of what ever.
 
Ik heb nog nooit gezien dat een vrouw met lang haar het verstopt onder haar pak.Maar als jij nog genoeg bewegingsruimte hebt oke dan.Ik heb een dochter met een aardig kapsel(het is net een poedel) die motor rijd...gewoon los wapperend want een vlecht of strik vind ze lastig het zit te strak of what ever.
Iedere organisatie gaat daar anders mee om. Comfortabel is anders maar goed als het bij draagt aan de veiligheid heeft dat prioriteit voor mij en met een staart ipv een vlecht is dat iig opgelost. Nu nog een goed passende rugprotector :)
 
Ik kan me ook voorstellen dat L gewoon te groot is voor je, maar kijk even of hij niet gewoon te hoog zit. Deze rugprotectoren staan er wel om bekend dat ze omhoog kruipen. Ik heb zelf ongeveer hetzelfde type en zorg er altijd voor dat hij extra laag zit op het moment dat ik mijn pak aantrek. Alsnog heb ik wel eens dat mijn pak hem bij het aantrekken mee omhoog trekt. Als dit gebeurd laat ik iemand hem bij mijn nek omlaag duwen. Ik ken ook mensen die de schouder banden eraf hebben gehaald, dan schijn je er minder last van te hebben.
 
Ik kan me ook voorstellen dat L gewoon te groot is voor je, maar kijk even of hij niet gewoon te hoog zit. Deze rugprotectoren staan er wel om bekend dat ze omhoog kruipen. Ik heb zelf ongeveer hetzelfde type en zorg er altijd voor dat hij extra laag zit op het moment dat ik mijn pak aantrek. Alsnog heb ik wel eens dat mijn pak hem bij het aantrekken mee omhoog trekt. Als dit gebeurd laat ik iemand hem bij mijn nek omlaag duwen. Ik ken ook mensen die de schouder banden eraf hebben gehaald, dan schijn je er minder last van te hebben.
Dat herken ik en klopt idd.
Door de schubben op de achterkant trekt hij makkelijk omhoog, als je een eendelig pak aantrekt.
De schouderbanden heb ik er inderdaad ook afgehaald, dat helpt zeker hiervoor.
 
Ik kan me ook voorstellen dat L gewoon te groot is voor je, maar kijk even of hij niet gewoon te hoog zit. Deze rugprotectoren staan er wel om bekend dat ze omhoog kruipen. Ik heb zelf ongeveer hetzelfde type en zorg er altijd voor dat hij extra laag zit op het moment dat ik mijn pak aantrek. Alsnog heb ik wel eens dat mijn pak hem bij het aantrekken mee omhoog trekt. Als dit gebeurd laat ik iemand hem bij mijn nek omlaag duwen. Ik ken ook mensen die de schouder banden eraf hebben gehaald, dan schijn je er minder last van te hebben.
Ja dat herken ik idd dat ‘ie omhoog kruipt bij het aantrekken van het pak. L is gewoon te lang in verhouding tot mijn lichaam maar die tip van die schouderbanden kan ik altijd nog proberen bij die kleinere maat mocht die toch ook wat omhoog komen. Tnx :t
 
Een heeeel oud topic, maar vraag me af hoe dit is afgelopen? Was de kortere protector voldoende en heb je er geen last meer van?
Reden, ik ben ook vrouw en klein (1,58m) en herken dit probleem een beetje, hoewel ik volgens mij last heb van slechte pasvorm van mijn kraag aan de achterzijde.
 
Ow, wist ik niet. Excuses, is totaal niet grappig. Hopelijk niet te veel (persoonlijke) schade.
Ik zelf maar het schuim uit mijn aerohump gehaald, heb het idee dat daardoor de achterkant van mijn pak een beetje onder spanning staat en nog slechter aansluit in mijn nek, waardoor contact met mijn helm. Mijn lengte zal ook wel niet meehelpen, bescherming+helm is in verhouding groter/dikker als bij iemand van 1.80m - vandaar de vraag een beetje.

Bedankt voor jullie reacties iig.:t
 
Ow, wist ik niet. Excuses, is totaal niet grappig. Hopelijk niet te veel (persoonlijke) schade.
Ik zelf maar het schuim uit mijn aerohump gehaald, heb het idee dat daardoor de achterkant van mijn pak een beetje onder spanning staat en nog slechter aansluit in mijn nek, waardoor contact met mijn helm. Mijn lengte zal ook wel niet meehelpen, bescherming+helm is in verhouding groter/dikker als bij iemand van 1.80m - vandaar de vraag een beetje.

Bedankt voor jullie reacties iig.:t
Heb je een dames pak?
Ik kan me zo voorstellen dat een meisje/vrouw/dame in een herenpak voor wat ruimte tekort komt en dat dan in de nek trekt. Ook indien damespak maar bovengemiddeld grote borstomvang kan ik me daar wat bij denken.
 
Ow, wist ik niet. Excuses, is totaal niet grappig. Hopelijk niet te veel (persoonlijke) schade.
Ik zelf maar het schuim uit mijn aerohump gehaald, heb het idee dat daardoor de achterkant van mijn pak een beetje onder spanning staat en nog slechter aansluit in mijn nek, waardoor contact met mijn helm. Mijn lengte zal ook wel niet meehelpen, bescherming+helm is in verhouding groter/dikker als bij iemand van 1.80m - vandaar de vraag een beetje.

Bedankt voor jullie reacties iig.:t
Echt toeval dus, gelukkig :t
Ik had hetzelfde met mijn protector en ik ben 1.83.
Ik heb een Knox gekocht waar de band om je middel versteld kan worden. Verder naar boven zorgt dat de protector lager blijft.
Je woont vlakbij MJK, ik weet zeker dat zij je heel goed kunnen adviseren.
 
Hoi, ja, ik heb wel een damespak, confectie combipak. Het is mooi aangekleed (zeker voor dames, lvl 2 protectoren incl rug + elleboog/ schoudersliders)van IXS, maar qua pasvorm niet 100%, zit hier en daar nét wat te los. Alle protectoren zitten wél strak, dus vond het wel best, maar die kraag is vervelend. Kraag gaat iets openstaan in 'racehouding', maar lijkt iets minder te zijn zonder schuim in de hump. Ik kan van de winter wel eens langsrijden bij deze en genen voor advies/aanpassing. Eerst ff aankijken wat er gebeurt op het circuit zonder dat schuim in de hump, misschien is het wel ok zo. En volgende keer toch maatpak. ;-)
 
Hoi, ja, ik heb wel een damespak, confectie combipak. Het is mooi aangekleed (zeker voor dames, lvl 2 protectoren incl rug + elleboog/ schoudersliders)van IXS, maar qua pasvorm niet 100%, zit hier en daar nét wat te los. Alle protectoren zitten wél strak, dus vond het wel best, maar die kraag is vervelend. Kraag gaat iets openstaan in 'racehouding', maar lijkt iets minder te zijn zonder schuim in de hump. Ik kan van de winter wel eens langsrijden bij deze en genen voor advies/aanpassing. Eerst ff aankijken wat er gebeurt op het circuit zonder dat schuim in de hump, misschien is het wel ok zo. En volgende keer toch maatpak. ;-)
Ja toch lastig als je beetje verticaal gehandicapt bent.
Een bedrijf als de Zilveren Naald in Veenendaal kan (bijna) alles aanpassen. Maar vermoed Damen (Breda) ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan