Rugprotector onder textiele kleding

gerlof92

MF'er
14 mei 2011
147
3
Eindhoven
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en zou me even voorstellen.

Ik ben 18 jaar en studeer HBO lerarenopleiding motorvoertuigentechniek.
Ik ga binnenkort beginnen met motorrijlessen.

En daarna een motor hoop ik :)
Maar daar hoort het nodige andere spul bij.

Nou vind ik bescherming heel belangrijk en ik heb ook al meerdere topics doorgelezen.
Maar nergens kon ik nou eigenlijk vinden of er mensen zijn die rugprotectors en/of niergordels onder een textiele all weather jas dragen.
Gebeurt dit wel? En hebben jullie ook tips voor mij? Want waarschijnlijk worden de eerste kledingstukken textiel, want een leren pak is minder praktisch en nog iets te duur.

Ik hoor het wel.

Groeten Gerlof
 
Laatst bewerkt:
ha die gerlof,

ik rij altijd met back protector om zowel onder mijn race overall als onder mijn 2 delige leren pak en ja ook onder mijn gore tex pak, vind het een veiliger idee dat ik hem om heb.

weet niet wat voor motor je gaat kopen maar een 2e hands race overall kost meestal niet al te veel ook kan je beter een paar euro meer uitgeven voor goede kleding , kijk vooral naar het stiksel van de kleding.

gr

stefan
 
ha die gerlof,

ik rij altijd met back protector om zowel onder mijn race overall als onder mijn 2 delige leren pak en ja ook onder mijn gore tex pak, vind het een veiliger idee dat ik hem om heb.

weet niet wat voor motor je gaat kopen maar een 2e hands race overall kost meestal niet al te veel ook kan je beter een paar euro meer uitgeven voor goede kleding , kijk vooral naar het stiksel van de kleding.

gr

stefan

Hoi,

Ik heb inderdaad gekeken naar 2dehands combipakken.
Maar ik zit nog op school en als ik elke keer met een combipak naar school moet dan is een textiel pak praktischer.
Maar het is dus geen probleem om met backprotector onder een textiele jas te zitten?
En draag je dit dan op het lijf of over een t-shirt heen?
En die stiksels, wat bedoel je daarmee? dat het dubbel gestikt is?

Groeten Gerlof
 
Ik heb zo'n stuk plastic van de Lidl dat ik altijd op m'n rug heb, onder m'n Hein Gericke textiel jas/broek. De protector heb ik dan over m'n shirt/trui aan, zo kost het mij nauwelijks extra tijd bij het aan/uittrekken van het gebeuren. Zit prima en zou toch een aardige klap op moeten kunnen vangen.

edit: ja die stiksels, die van de Lidl (merk B-square) is dus niet van top kwaliteit. Hij doet het nog wel maar de stiksels bij de sluitband zijn al aan het stukgaan.
 
Laatst bewerkt:
Maar het is dus geen probleem om met backprotector onder een textiele jas te zitten?
En draag je dit dan op het lijf of over een t-shirt heen?
En die stiksels, wat bedoel je daarmee? dat het dubbel gestikt is?

Groeten Gerlof

kijk inderdaad of het allemaal dubbel gestikt is en ik draag de back protector over mijn onderkleding heen.
 
Ik draag altijd een losse rugprotector, onder leer en onder textiel. Heeft mijn rug al 1x gered. Rugprotector idd over je shirt.

Lijkt me inderdaad verstandig als je geen 2 pakken wilt kopen om dan een textiel pak te kopen. Let wel op of de protectie (goedgekeurde) er in zit, is niet altijd zo. En je kunt vaak de voering er uit ritsen, dus er het hele jaar mee doorrijden.

Ik zit ook op school, maar ga met mooi weer ook wel met leer. Er kan een spijkerbroek onder mijn combipak, maar dat rijd minder prettig.
 
Zeer aan te raden..................nu we het er toevallig over hebben, ik heb een zeer goede, nieuwe te koop :+

Zie;

Knox Contour Back Protector


Prijs; €125,--

Heb je een van de beste, zoniet de beste .........................
 
Zeer aan te raden..................nu we het er toevallig over hebben, ik heb een zeer goede, nieuwe te koop :+

Zie;

Knox Contour Back Protector


Prijs; €125,--

Heb je een van de beste, zoniet de beste .........................

Mooi ding!.
En bedankt voor het aanbod, maar ik moet nog beginnen met de rijlessen, dus ik stel mijn aanschaf van dergelijke artikelen nog even uit.
Voorlopig alleen nog laarzen, verplichting van de rijschool.
En daar heb ik al mooie voor op het oog.

Groeten Gerlof
 
in mijn textiel jas zit standaard al een zachte grote rugprotector. in me combi had ik een kleintje die alleen me ruggegraat bedekte(10tot 20 cm breed) daar draag ik een losse protector onder(buse belluno vest).
 
heb laatst een leren jas gekocht met schouder en elleboog protectors.
rug was voorbereid maar er zat er standaard geen in.
voor 20 euro vond ik de rugbeschermingsplaat een koopje.
als je valt kun je beter te veel dan te weinig hebben.

edit: jas kostte 190 euro bij louis.de
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel even wat anders dan een losse rugprotector die je onder het pak draagt..
 
Wou net zeggen.

Heb de dikkere versteviging ook in me jas laten zetten maar komt wel een protector bij
 
Een niergordel heb ik alleen draag hem eigelijk niet.
Er zit een speciaal vak in mn jas voor een rugprotector. Er zit standaard zo'n goedkoop schuimding in maar je kan er ook een andere in doen. Dus het kan wel.
Is misschien wel verschillend per textielen jas.
 
En als je dan een losse rugprotector draagt, haal je de standaard protectie dan uit de jas? Of draag je dubbel?
En wat is eigenlijk de zin van een niergordel?
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding!.
En bedankt voor het aanbod, maar ik moet nog beginnen met de rijlessen, dus ik stel mijn aanschaf van dergelijke artikelen nog even uit.
Voorlopig alleen nog laarzen, verplichting van de rijschool.
En daar heb ik al mooie voor op het oog.

Groeten Gerlof

zou ook meteen een back protector kopen want juist tijdens lessen willen mensen nogal eens het asfalt met een bezoek verblijden
 
Ik haal altijd mij back protector uit mijn jassen zowel textiel als leer en rij met een Level 2 back protector van http://www.motor-shop.nl/kleding/forcefield-pro-l2-rugprotector.html (Forcefield) Zit goed en is ook te gebruiken voor snowboarding ofzo. :D
 
in mijn textiel jas zit standaard al een zachte grote rugprotector. in me combi had ik een kleintje die alleen me ruggegraat bedekte(10tot 20 cm breed) daar draag ik een losse protector onder(buse belluno vest).
Die ingebouwde dingen kan je over het algemeen nauwelijks backprotector noemen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Die ingebouwde dingen kan je over het algemeen nauwelijks backprotector noemen. ;)


meer een rugkussentje idd. Ik heb zelf altijd een losse protector om, zowel onder mijn leren als mijn textiel pak. Als je rug wat overkomt ben je veel verder van huis dan dat je je arm breekt oid.
 
Die ingebouwde dingen kan je over het algemeen nauwelijks backprotector noemen. ;)

klopt maar beter een beetje en geen gekloot met zon los ding. als ik me even ga uitleven heb ik toch me combi aan. en je kan beter leren hoe te vallen dan een rugprotector kopen :W oftewel bij je fiets vandaan vallen. 3x gelukt 1x minder. toen met me combi met standaard protectie. met me ribben op me voorwiel geland. weekje thuis gelegen. verder niks aan de hand :W

je leert het pas nadat jeje rbw krijgt :Y had er alleen een jaar voor nodig om het een beetje te leren :X
 
Ja dat is lekker makkelijk gezegd, je moet leren vallen. Lukt niet als je van achteren wordt aangereden bijv.
 
toch wel :Y je moet een automatisme creëren om je val te kunnen breken :Y als je moet nadenken langer oefenen :Y

tijdje terug een topic geweest over de judorol. 95% die die kent kwam zonder kleerscheuren er vanaf. degene die hem niet toepaste die hadden een stuk meer letsel :Y
 
klopt maar beter een beetje en geen gekloot met zon los ding. als ik me even ga uitleven heb ik toch me combi aan. en je kan beter leren hoe te vallen dan een rugprotector kopen :W oftewel bij je fiets vandaan vallen. 3x gelukt 1x minder. toen met me combi met standaard protectie. met me ribben op me voorwiel geland. weekje thuis gelegen. verder niks aan de hand :W

je leert het pas nadat jeje rbw krijgt :Y had er alleen een jaar voor nodig om het een beetje te leren :X
Nou misschien moet leren vallen dan wel in het rijbewijs worden opgenomen! _O-

Het vallen is vaak het probleem niet, het gaat erom waar je tegenaan komt/ doorrolt. :)

En ben vaak genoeg gevallen trouwens, tot de snelste bocht van Zandvoort, waaay boven openbare weg snelheid, en lekker doorgetolt tot 200 meter verder.
(judorol niet aan te raden O-) )
 
Gewoon een losse protector, is gewoon het beste.

Laat ik er nu toevallig nog 1 te koop hebben... :+

full
 
Dat is wel een heel kleintje.... je wilt je hele rug beschermd hebben en niet alleen je stuitje en onderrug...
 
Terug
Bovenaan Onderaan