rugprotector-----> welk merk?

Ik rijd inmiddels alweer 3 jaar met Knox (bij Termaat vandaan). Ik vind hem op zich wel prettig, maar de gordel om mijn middel kruipt langzaam een omhoog waardoor ik na verloop van tijd een "zwevende rib-gordel" heb.
 
Ook al is het al een ouder topic en heeft Fabian vast al een protector, ik heb er ook een van Clover. Een van de goedkoopste, (mooi meegenomen) maar de verkoper (moto-point) kon me een test uit de Performance Bikes tonen waarin die als beste uit de test kwam... en die gasten mieteren vaak!! 8-) ;) . Dus was de keuze snel gemaakt aangezien hij ook lekker zit.. voelt hem niet eens. Verkoop-adviesprijs is 74,50 euro.
 
Ook al is het al een ouder topic en heeft Fabian vast al een protector, ik heb er ook een van Clover. Een van de goedkoopste, (mooi meegenomen) maar de verkoper (moto-point) kon me een test uit de Performance Bikes tonen waarin die als beste uit de test kwam... en die gasten mieteren vaak!! 8-) ;) . Dus was de keuze snel gemaakt aangezien hij ook lekker zit.. voelt hem niet eens. Verkoop-adviesprijs is 74,50 euro.
:9

en Klink voelt zich nog veiliger ;)

En mevr. Klink is weer blij dat er minder geld is uitgegeven :P

EDIT: tja, kdacht gebruik maar een ouder topic anders krijg ik weer UTFS om me oren 8-)
 
Ook al is het al een ouder topic en heeft Fabian vast al een protector, ik heb er ook een van Clover. Een van de goedkoopste, (mooi meegenomen) maar de verkoper (moto-point) kon me een test uit de Performance Bikes tonen waarin die als beste uit de test kwam... en die gasten mieteren vaak!! 8-) ;) . Dus was de keuze snel gemaakt aangezien hij ook lekker zit.. voelt hem niet eens. Verkoop-adviesprijs is 74,50 euro.

Ik denk dat we dezelfde hebben, de prijs is i.i.g. hetzelfde.
Geinig dat 'ie als beste uit de test kwam :}

full
 
Ben zelf laatst in de gelegenheid gesteld om mijn Dainese protector uitgebreid te testen (waarvoor nog mijn dank). Ik ben met ca. 120 km/u met mijn rug op een dikke eik geklapt. De protector heeft mij gegarandeerd voor een dwarslaësie behoed, ik heb 5 weken na dato nog de afdruk in mijn rug staan maar zowel rug als protector zijn OK (nou ja, één rugwerveltje een beetje gebroken :) )
Oh ja, hij zit ook prima en heeft een niergordelachtig iets. (EUR 100 bij Safe Almelo)
 
Ben zelf laatst in de gelegenheid gesteld om mijn Dainese protector uitgebreid te testen (waarvoor nog mijn dank). Ik ben met ca. 120 km/u met mijn rug op een dikke eik geklapt. De protector heeft mij gegarandeerd voor een dwarslaësie behoed, ik heb 5 weken na dato nog de afdruk in mijn rug staan maar zowel rug als protector zijn OK (nou ja, één rugwerveltje een beetje gebroken :) )
Oh ja, hij zit ook prima en heeft een niergordelachtig iets. (EUR 100 bij Safe Almelo)

Jezus zeg, dan ben je echt blij dat je een protector heb, ik heb vorige maand een pak van dainese gekocht, hier zat geen protector bij. Ik heb er wel meteen een bij gekocht bij Safe met 20% korting voor 92 pleuro's. Is een protector van Dainese, maar er staat ook het merk van Ducati in!
 
65,= incl. verzendkosten als je m nu besteld via (zie emailadres)
Ook altijd aanwezig bij Motorsportschool Holland Zolder.

ennuh... welke is dat dan? (Clover, knox, dainese, spidi?)

Ben namelijk ook al een tijdje op zoek naar een rugprotector maar overal waar ik kom hebben er ergens eentje in een stoffig hoekje liggen die nog veel te klein is ook '(

edit: en een leuk ritje naar zolder is ook altijd leuk
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig een toko die (veel) verschillende merken rugbeschermers verkoopt?
Dan is het nl wat makkelijker passen en vergelijken.
Het liefst in de randstad.

Dank je.
 
Heb je wel genoeg ruimte in je pak voor zo'n protector of zit het dan allemaal erg strak?

Misschien een stomme vraag maar ik heb er nog geen en zo te horen ga ik er binnekort toch wel een halen.

En ik neem aan dat je je combi aan moet hebben of mee moet nemen als je er een gaat passen.
 
En ik neem aan dat je je combi aan moet hebben of mee moet nemen als je er een gaat passen.

Is wel zo verstandig ;)

Ik heb de Alpinestars rugbeschermer en vond 'm in het begin verschrikkelijk. Maar dat ding moet blijkbaar inzitten want nu zit ie hartstikke goed. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ie uit de test kwam, want dat ding ziet er behoorlijk degelijk uit. Ik denk dat het ook 1 van de dikste rugbeschermers is.
 
ik heb spidi en die zit zeker wel fijn :)

Ik heb een leren Spidi jasje gekocht en daar zitten ten eerste twee ritsen aan de onderkant, eentje van een cm of 30 de tweede is bijna even breed als de rug. nou heb ik vaak broeken gezien met zo'n klein ritsje om de jas aan de broek te maken, maar niet zo'n grote.

ook heeft ie op de rug precies in het midden een streep klitteband lopen... betekend dat dat de rugprotectors van spidi aan de jas vastgezet kunnen worden, of dat ik een onderdeeltje mis (twas een koopje...)

tgaat dus om deze jas, weet het type niet zo...:

laat maar, kweet het al... kan idd een losse rugprotectie in mij Spidi Parsek

Bijlage: Spidi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog wat te melden of vond je het gewoon leuk om een plaatje te posten?

In het plaatje staat een tekstje: "I am with stupid"

Daar wilde ik dus mee zeggen: "Ook ik ben opzoek naar een zaak met een groot assortiment backprotectors in de randstad"

Dat had twee voordelen:
1) De thread werd omhoog geschopt
2) We zouden wel eens een antwoord kunnen krijgen...


Jij nog iets dat je van het hart moet? ;)
 
In het plaatje staat een tekstje: "I am with stupid"

Daar wilde ik dus mee zeggen: "Ook ik ben opzoek naar een zaak met een groot assortiment backprotectors in de randstad"

Dat had twee voordelen:
1) De thread werd omhoog geschopt
2) We zouden wel eens een antwoord kunnen krijgen...


Jij nog iets dat je van het hart moet? ;)

Nee, dat was het wel.

We hebben nog weinig reactie gekregen... :)
 
Sinds afgelopen weekend heb ik een Dainese rugprotector,
in het begin is het ff wennen maar na 2 dagen rondgespolt te hebben merk ik niet meer dat ik hem om heb.
Was 112 euro.
 
Bij MJK werd mij verteld dat de Airback, die ik zelf ook heb, als nadeel heeft dat-ie alleen de eerste klap opvangt.
De luchtkussentjes knappen dan en dempen niet meer voor de eventuele volgende klap (als je bv stuitert).
Klinkt wel logisch.

dit staat daarover op de site


The air exchange between the communicating pads has an essential function in the event of violent impact. The shifting of the gas mass (pressurised at 2 bars) is neutralised with the temporary inflation of the connecting pads.

ze knappen blijkbaar niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan