Rugprotector

Enne, nog een vraagje :
Wat doet een niergordel eigenlijk precies ???


niergordel was vroegah (of tegenwoordig voor crossers en hardtail rijders) ervoor dat je nieren niet aan de wandel gingen, wanwege de slechte vering of harde klappen. Bij de motoren van tegenwoordig is het dus niet noodzakelijk meer.
Het wordt nu meer gebruikt om je rug recht en op lange afstanden warm te houden
 
niergordel was vroegah (of tegenwoordig voor crossers en hardtail rijders) ervoor dat je nieren niet aan de wandel gingen, wanwege de slechte vering of harde klappen. Bij de motoren van tegenwoordig is het dus niet noodzakelijk meer.
Het wordt nu meer gebruikt om je rug recht en op lange afstanden warm te houden

Ahaaa, perfect !
Thanx :}

Worden die gordels nog veel gebruikt ??
 
sommige mensen zweren erbij, andere vinden het onzin. bij mijn vorige winterjas was het ook totaal niet nodig, maar die ik nu heb is wat korter, en wil nog wel eens naar boven kruipen (geen verbindingsritsen) dan lijkt het me wel makkelijk ja.

Misschien is het ook op lange afstanden (NL-FR) handig omdat je rug rechter blijft, maar nog niet getest
 
Maar met een rugprotector blijft je rug ook wat rechter neem ik aan.
Dus dan zou een niergordel al weer overbodig zijn. :?
 
ik heb zelf een Evolution jas waar al een rugprotector inzit, maar nu lijkt me dat maar een simpel ding vergeleken met die rp's die ik hier zie. zou het echt nuttig zijn om die rp in mijn jas te vervangen voor zo'n high-tech versie zoals op al die links?
 
Ik vind dingen allemaal zo levens groot! en kan me er geen voorstelling van maken dat het je niet in de weg zit! Wie kan me overtuigen?
die helm is groot en onhandig kan me er geen voorstelling van maken dat het je niet in de weg zit, dus doe ik hem maar niet op ..... dat doe je toch ook niet waarom doe je dat ding om.... voor de veiligheid naartuurlijk |( , waarom een rugprotector.... daarom dus.

en voor de mensen die denken dat de rug niet/ gedeeltelijk beschermd moet worden, denk dan maar aan 'Superman' Christopher Reeve (R.I.P).
 
Maar met een rugprotector blijft je rug ook wat rechter neem ik aan.
Dus dan zou een niergordel al weer overbodig zijn. :?
bij de meeste losse rugprotectors zit er ook een niergordel op. dus je hebt eigenlijk een rugprotector + niergordel.

ik heb zelf een Evolution jas waar al een rugprotector inzit, maar nu lijkt me dat maar een simpel ding vergeleken met die rp's die ik hier zie. zou het echt nuttig zijn om die rp in mijn jas te vervangen voor zo'n high-tech versie zoals op al die links?
JA dus, waarom de helft beschermen???
 
die helm is groot en onhandig kan me er geen voorstelling van maken dat het je niet in de weg zit, dus doe ik hem maar niet op ..... dat doe je toch ook niet waarom doe je dat ding om.... voor de veiligheid naartuurlijk |( , waarom een rugprotector.... daarom dus.

en voor de mensen die denken dat de rug niet/ gedeeltelijk beschermd moet worden, denk dan maar aan 'Superman' Christopher Reeve (R.I.P).

Ten eerste slaat je reactie echt nergens op, hij vraagt zich alleen af of het niet heel erg irritant zal zijn om te dragen.

ten tweede wie is superman, en wat heeft ie met een rugprotector te maken?
 
Heb sinds een paar maanden een Spidi airback, met een geintegreerde niergordel. Zit erg goed, totaal geen last van tijdens het rijden.
Is wel duur, €169 (geloof ik). Maar het is elke euro waard als je er een keer hard afgaat!
 
Heb sinds een paar maanden een Spidi airback, met een geintegreerde niergordel. Zit erg goed, totaal geen last van tijdens het rijden.
Is wel duur, €169 (geloof ik). Maar het is elke euro waard als je er een keer hard afgaat!

Jamaar, hoe draag je zon ding dan ??
Zit het onderste stuk in je broek ??
 
Je zou denken dat er inmiddels genoeg topics over geopend waren ;)

Als je al een rugprotector hebt, waarom ga je er dan nog een kopen? Denk je dat je met twee over elkaar heen nog beter beschermd bent?
Die standaard in m'n jas zit is echt NIET te vergelijken met een losse rugprotector (heb nu een Sidi Airback, wil niet meer zonder :} ) Voor info: kijk HIER maar even
en dan zoeken onder airback [gequote van Deeptone :P ]

Ik vind dingen allemaal zo levens groot! en kan me er geen voorstelling van maken dat het je niet in de weg zit! Wie kan me overtuigen?
De eerste 5 minuten is even wennen, daarna voel je hem niet meer!

...]
Ik heb er geen verstand van, maar na alle mails over ongelukken de laatste tijd ga ik er ook 1 kopen.

Die protector op de foto steekt die niet onder je jas vandaan ??
Of gaat het onderste gedeelte in je broek ??
Zoals op deze foto, dat zou bij mij niet kunnen omdat ik m'n jas altijd aan m'n broek vast rits.
Of, euhm, hoe werkt het dan wel ?????

(Afbeelding)
Het onderste deel steekt in je broek, merk je niks van.

M'n Sidi Airback heeft tevens een functie als niergordel, die itt wat in dit topic wordt beweerd nog wel degelijk nut heeft!
 
Ten eerste slaat je reactie echt nergens op, hij vraagt zich alleen af of het niet heel erg irritant zal zijn om te dragen.

ten tweede wie is superman, en wat heeft ie met een rugprotector te maken?
als het er onvriendelijk over kwam, was niet de bedoeling

of het irri is:
...In het begin FF wennen, daarna wil je nooit anders meer. Ik ken iig 2 mensen die dank zij deze bescherming erger letsel hebben voorkomen.
Je merkt er tijdens het rijden helemaal niets van en het is wel weer een stukje meer veiligheid ;)
...., ik heb er geen last van en denk dat het zelfs comfortabeler is dan zonder!
was al beantwoord.

"wie is superman" --> das de acteur Christopher Reeve
"wat heeft ie met een rugprotector te maken?" --> die heeft de rug gebroken en is toen volledig verlamd. heb hem als voorbeeld genomen omdat hij laatst in het nieuws was en voor wat er kan gebeuren als je verkeerd valt.
 
Het onderste deel steekt in je broek, merk je niks van.

Thanx :}
Eens kijken of ze op de motorrai wat hebben
Jullie hebben mij in ieder geval overtuigd, ik ga zeker zo'n ding kopen.
Dus mocht ik nog een keertje op m'n plaat gaan en ik kan weer opstaan, hiervoor alvast mijn hartelijke dank !!!!
 
ik heb zelf een Evolution jas waar al een rugprotector inzit, maar nu lijkt me dat maar een simpel ding vergeleken met die rp's die ik hier zie. zou het echt nuttig zijn om die rp in mijn jas te vervangen voor zo'n high-tech versie zoals op al die links?

JA! die dingen geven namelijk ongeveer evenveel bescherming als een muismat.
 
Jamaar, hoe draag je zon ding dan ??
Zit het onderste stuk in je broek ??
wanneer in mijn leren boer + textielen jas aan heb doe ik hem niet in de broek. 1 keer plat op de tank liggen/ bukken voor je slot ofzo dan steekt hij er half uit en das pas echt irri. daarbij is mijn ja redelijk lang zodat hij er niet of nauwelijks er onderuit steekt.
 
Laatst bewerkt:
wanneer in mijn leren boer + textielen jas aan heb doe ik hem niet in de broek. 1 keer plat op de tank liggen/ bukken voor je slot ofzo dan steekt hij er half uit en das pas echt irri. daarbij ja mijn ja redelijk lang zodat hij er niet of nauwelijks er onderuit steekt.

En met een aan elkaar geritste broek en jas is dit niet irritant ?
Niet datie elke keer net uit m'n broek schiet en ergens tussen de jas en de broek tegen de rits gaat zitten duwen ?
Dat lijkt me namelijk wel stierlijk vervelend.
 
En met een aan elkaar geritste broek en jas is dit niet irritant ?
Niet datie elke keer net uit m'n broek schiet en ergens tussen de jas en de broek tegen de rits gaat zitten duwen ?
Dat lijkt me namelijk wel stierlijk vervelend.
ik kan mijn leren broek en textielen jas niet aan elkaar ritsen vandaar. als je je pak aan elkaar kan ritsen is het geen probleem. of anders gewoon uitproberen bij het kopen.
 
ik kan mijn leren broek en textielen jas niet aan elkaar ritsen vandaar. als je je pak aan elkaar kan ritsen is het geen probleem. of anders gewoon uitproberen bij het kopen.

Dat heb ik nou ook, uiterst irritant, (heb alles van verschillende merken) jammer dat ze daar niet een standaard voor hebben. Soort van ISO norm voor de ritsen ;)
 
Mooi, bedankt voor jullie reacties, kan ik wat mee.
Ik ga komende tijd eens effe wat rondkijken wat er te koop is.
 
En met een aan elkaar geritste broek en jas is dit niet irritant ?
Niet datie elke keer net uit m'n broek schiet en ergens tussen de jas en de broek tegen de rits gaat zitten duwen ?
Dat lijkt me namelijk wel stierlijk vervelend.

Nee, als je ze aan elkaar kunt ritsen heb je er geen last van. Protector verschuift wel iets als je bukt, maar schuift ook grotendeels weer terug. Irriteert bij mij iig niet.
 
Nee, als je ze aan elkaar kunt ritsen heb je er geen last van. Protector verschuift wel iets als je bukt, maar schuift ook grotendeels weer terug. Irriteert bij mij iig niet.

Ik heb een leren rits-combi, maar als het klem of dubbel gaat zitten en dus irriteren dan weet ik nu al dat ik het niet ga gebruiken.
en dat zo toch wel jammer zijn
a. voor m'n rug
b. en dus voor m'n centen.

Trouwens wel raar. Ik heb een combi van Spyke (niet de goedkoopste) die heeft standaard wel goede schouder en elleboogbescherming, maar geen enkele vorm van rugbescherming (zelfs geen 'muismat').
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leren rits-combi, maar als het klem of dubbel gaat zitten en dus irriteren dan weet ik nu al dat ik het niet ga gebruiken.
en dat zo toch wel jammer zijn
a. voor m'n rug
b. en dus voor m'n centen.

Trouwens wel raar. Ik heb een combi van Spyke (niet de goedkoopste) die heeft standaard wel goede schouder en elleboogbescherming, maar geen enkele vorm van rugbescherming (zelfs geen 'muismat').
goed uitproberen in de winkel zou ik zeggen

Spyke (en nog een paar andere) denken naartuurlijk, waarom een muismat erin die toch niet werkt, weglaten dat ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan