Rugprotector

Spyke (en nog een paar andere) denken naartuurlijk, waarom een muismat erin die toch niet werkt, weglaten dat ding.

En de koper moet maar een goede bescherming kopen ...
Hebben ze eigenlijk wel een beetje gelijk in.
Anders ga je ervan uit 'hee er zit al bescherming in' terwijl het eigenlijk schijnbescherming is ?
Maar van de ander kant, beter een muismat die (al is het minimaal) nog wat bescherming geeft dan helemaal niets.
 
ook ik ben een tevreden gebruiker van de Spidi Airback. En ik moet zeggen dat ik hem dus absoluut niet voel tijdens het rijden, ook tijdens de BV'tjes zoals het achtje en de langzame slalom merk ik niet eens dat ik hem aanheb. Ik krijg alleen wel geregeld de vragen zoals "wat is dat?" of "zo zo, je bent nogal wat van plan" :?
[me]Titan vind de aandacht wel leuk O-)
[/me]


full


:} en nog een stoer design ook *D
 
Ik heb ook een Spidi Airback gekocht (voor 143 euro geloof ik). Het is de eerste 2 keer even wennen en daarna wil je niet meer zonder!
 
Ik heb ook een clover rugprotector in mijn textiel jas zitten en ben onlangs onderuit gegaan, wel op mn schouder gevallen en buiten een ferme blauwe plek en wat schrammetjes had ik niets dankzij de protectors. Dus ga nu maar snel zo een rugprotector halen, ik heb er geen last van en denk dat het zelfs comfortabeler is dan zonder!

Heb ook een clover textieljas met een 'zakje' voor een rugprotector, zijn deze net zo veilig als die grote units? Mij lijkt iets minder?

Wat heb je daarvoor betaald? (als ik zo brutaal mag zijn)
 
Heb ook een clover textieljas met een 'zakje' voor een rugprotector, zijn deze net zo veilig als die grote units? Mij lijkt iets minder?

Wat heb je daarvoor betaald? (als ik zo brutaal mag zijn)
ik weet niet wat er precies bij jouw er inzit,
als het een foampje (muismat)is dan heb je geen bescherming,
als het een "knox" ding is , dan heb een beedje beschreming ,minder opp. (+ mindere werkering, zeggen "ze") maar dan blijf je nog steeds maar half beschermd.
 
Ik gebruik deze (wil ook niet meer anders)
full

Heeft ook nog eens een goede koeling voor onder je zomerjasje
:]
 
Ook ik heb een Spidi Airback en ben daar heel tevreden over. :) Stap eigenlijk nooit zonder op de motor. Voel me 'naakt' als ik dat ding niet om heb. Het wordt saai, maar ook ik heb er totaal geen last van tijdens het rijden.
Enige wanneer het wel es lastig kan zijn is als je bijv. op een terrasje gaat zitten. Als je je broek en jas losritst en gaat zitten, kruipt ie omhoog, dus je bent eigenlijk verplicht om 'm af te doen of je jas en broek aaneengeritst te houden als je ff op een terrasje gaat zitten. Nadeel daarvan is dat je dan midden op het terras moet gaan tobben/strippen op die protector weer in je broek te krijgen. :P Als de combi aaneengeritsts is, blijft ie keurig zitten.

Voor wat betreft die velletjes schuim in sommige jassen... Ja, ze dempen een klap iets, maar daar is ook alles mee gezegd. Een rugprotector doet dat ook maar zorgt er daarnaast voor dat de klap verdeeld wordt over je hele rug, ipv alleen op het punt van impact. Dit vermindert de kans op letsel aan bijv. de ruggegraat. Daarnaast zorgt het ervoor dat je rug niet zomaar achterover kan buigen. Iets wat ook niet echt gezond voor je is.
 
nu iedereen hier zo zit te typen dat hij hem amper meer voelt na een paar x aan te hebben.

wie heeft hem wel eens zonder zich er bewust van te zijn op zijn werk/na de rit gewoon de rugprotector aangehouden? (als ie natuurlijk onder je shirt/trui zat)

of heeft iedereen hem gelijk onder zijn jas?

denk dat ik bij de motorrai ook maar eens ga kijken zal wel weer een heel gedoe worden om hem op school enw erk uit te doen magoed :) saftey first :)
 
nu iedereen hier zo zit te typen dat hij hem amper meer voelt na een paar x aan te hebben.

wie heeft hem wel eens zonder zich er bewust van te zijn op zijn werk/na de rit gewoon de rugprotector aangehouden? (als ie natuurlijk onder je shirt/trui zat)

of heeft iedereen hem gelijk onder zijn jas?

denk dat ik bij de motorrai ook maar eens ga kijken zal wel weer een heel gedoe worden om hem op school enw erk uit te doen magoed :) saftey first :)
Niet van bewust ONDER HET RIJDEN! ;)

En daar is ie ook voor bedoeld. Onder je T-shirtje tijdens de gymles zal ie allicht wat onhandiger zijn.
 
Niet van bewust ONDER HET RIJDEN! ;)

En daar is ie ook voor bedoeld. Onder je T-shirtje tijdens de gymles zal ie allicht wat onhandiger zijn.
kheb geen gym meer zit meer achter een pc de hele dag :Z :Z :Z :P

maja ik vroeg het em af ik bedoel dr zal maar iemand zijn die hem per ongeluk aanlaat en gewoon echt niet voelt :) tzou een leuke grap zijn :)

(ik bedoelde niet dat ik hem aanhield volgens mij werkt dat idd voor geen meter)
 
kheb zelf een dainese backprotector,
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
en ik zou eigenlijk niet meer zonder willen.
kennis van me heeft zijn ruggewervels na een stoeprand geraakt te hebben gekneusd i.p.v. gebroken dankzij het dragen van een backprotector......
dat betekende tijdje met krukken i.p.v. een rolstoel :?
zegt genoeg denk ik ....

Mijn backprotector "scharniert" aan de onderkant waardoor je tijdens het rijden en verzitten/hangen in de bocht je rug gewoon vrij kan bewegen.
 
Laatst bewerkt:
...Nadeel daarvan is dat je dan midden op het terras moet gaan tobben/strippen op die protector weer in je broek te krijgen. :P ...
Dat vind ik helemaal niet erg als jij dat gaat doen :9 :P

Moet wel zeggen dat ik nog wel eens vreemd aangekeken wordt als ik mijn broek los rits op een terras :+
 
Dat vind ik helemaal niet erg als jij dat gaat doen :9 :P

Moet wel zeggen dat ik nog wel eens vreemd aangekeken wordt als ik mijn broek los rits op een terras :+

Hmsss...... Toch wel aan de paal van de parasol dan he :+ ;)

@topic: Tijdens het rijden voel je hem niet. En ja, hij gaat een stukje in je broek. Ook daar zit nog een stuk rug en je stuitje... Ook handig om die te beschermen lijkt me zo.
 
Ik heb zelf een rugprotector van Dainese... Zomers draag ik onderstaand vestje onder een sweater als een leren pak me te warm wordt...

Let niet op die dude hieronde, zoals het daar wordt afgebeeld word de suggestie gewekt dat je hem ook kunt dragen in de Blue Oyster Bar... :+

full
 
Ik ben erg enthousiast geraakt over de rugprotector... Maar 150 euro uitgeven... Noem eens iets waar je tussen de 40 en 80 euro goed terecht kunt...
 
hhahahah muismat :} Ik ga zelf wel ff kijken in Utrecht.
Ik rij nu toch niet meer. Ow en knox moet ook een goede
zijn, deze is alleen nogal groot.
 
kheb dit hier al ergens eens gepost denk ik.

Als ik de mijne niet aanhad bij mijn crash waren er nu 2-3 wervels kapot. das het eerste wat de dokters en amublanciers me vertelden. (de protector stond mooi blauw in mijn rug, maar dat is niet zo erg eh...)

Ik reed nooit zonder, en nu zeker niet meer.

iemand vroeg wat hij ermee moest doen, omdat hij zijn vest altijd aan zijn broek ritst: dat doe ik ook en tis idd te lang, maar je moet hem dan gewoon onder je broek steken. Lukt perfect.

Hem NIET voelen is veel gezegd, en tkan verdomme warm zijn in de zomer. Betekent dit dan dat je hem niet aan moet? NEE dus. Een helm voel je ook en kan ook warm en vervelend zijn, maar toch denk ik niet dat er iemand is die met zijn volle verstand op een moto zou stappen zonder helm. |(
In mijn mening is je rug zeker even belangrijk.

in alle geval happy en veilig :] he mensen
 
Ik heb er een van Titanium, het houdt ook kogels tegen en komt zelfs met een bijpassende helm :+
129088


@Tha spank: hebben ze op de rai nu wel "koopjes"?
 
Kwou nog even zeggen dat ik de mijne als het kouder is vaak onder een trui draag (op de moto welteverstaan), dat is toch iets comfortabeler dan al die kledingstukken eronder IMO.

En zoals iemand hier ook al zie: bij het snowboarden is het ook wel handig als je vaak op je bek gaat...
 
kheb dit hier al ergens eens gepost denk ik.

Als ik de mijne niet aanhad bij mijn crash waren er nu 2-3 wervels kapot. das het eerste wat de dokters en amublanciers me vertelden. (de protector stond mooi blauw in mijn rug, maar dat is niet zo erg eh...)

Ik reed nooit zonder, en nu zeker niet meer.

iemand vroeg wat hij ermee moest doen, omdat hij zijn vest altijd aan zijn broek ritst: dat doe ik ook en tis idd te lang, maar je moet hem dan gewoon onder je broek steken. Lukt perfect.

Hem NIET voelen is veel gezegd, en tkan verdomme warm zijn in de zomer. Betekent dit dan dat je hem niet aan moet? NEE dus. Een helm voel je ook en kan ook warm en vervelend zijn, maar toch denk ik niet dat er iemand is die met zijn volle verstand op een moto zou stappen zonder helm. |(
In mijn mening is je rug zeker even belangrijk.

in alle geval happy en veilig :] he mensen


Welke heb jij?
 
Ik heb er een van Titanium, het houdt ook kogels tegen en komt zelfs met een bijpassende helm :+
(Afbeelding)

@Tha spank: hebben ze op de rai nu wel "koopjes"?

d8 ut niet Frans.

Eej mensen kennen we niet een soort inkoop actie doen voor die krengen.
Dan wil ik ook wel zo'n spidi airpack. Weet iemand of termaat ze verkoopt
daar valt altijd wel iets te fixxen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan