Rugprotector

Jan Pot

Banned User
3 okt 2004
169
0
Gouda
Als je zo het forum leest en iemand is onderuit gegaan blijkt dat de rug toch wel veel beschadigd wordt. Volgens mij zijn er speciale rugprotectors in de handel. Wat houdt dat in, is dat een soort corset ofzo? Wat kost zoiets en wie rijden daar allemaal mee?
 
Als je zo het forum leest en iemand is onderuit gegaan blijkt dat de rug toch wel veel beschadigd wordt. Volgens mij zijn er speciale rugprotectors in de handel. Wat houdt dat in, is dat een soort corset ofzo? Wat kost zoiets en wie rijden daar allemaal mee?

Er zijn er van Sidi, Alpine, Knox (mijn favo ;) ) Ze liggen in de range van € 70 tot € 150,00.

Een rigprotector is een beschermingsplaat voor (haha) op je rug. Denk en kijk even naar de Ninja Turtles en je hebt een idee. Je trekt het aan als een jas. In het begin FF wennen, daarna wil je nooit anders meer. Ik ken iig 2 mensen die dank zij deze bescherming erger letsel hebben voorkomen.

En meer info? UTFS 8-) ;)
 
Ik heb deze :

full


gekocht bij Polo in duitsland voor 49.95.
 
Heb er zelf een van Clover.

Je merkt er tijdens het rijden helemaal niets van en het is wel weer een stukje meer veiligheid ;)
 
Ja wel onhandig maar als je een lekker dagje gaat toeren kan et best wel eens nuttig en veilig zijn...
 
ook naar school heb ik dat ding omgehad

ik rij niet meer zonder , heb ik dat ding niet meer om dan zit me jas gewoon niet meer lekker.

en liever die plaat op me rug dan een plaat in mijn rug
 
:^ alle protectie is welkom.

Dan heb je wellicht ook alle verhalen gelezen van personen die een schuivert hebben gemaakt en zeer dankbaar waren dat ze een losse rugprotector hadden. Zij rijden echt nooit meer zonder. Voorkomen is beter dan genezen en je hebt maar 1 rug.
 
Ik heb ook een clover rugprotector in mijn textiel jas zitten en ben onlangs onderuit gegaan, wel op mn schouder gevallen en buiten een ferme blauwe plek en wat schrammetjes had ik niets dankzij de protectors. Dus ga nu maar snel zo een rugprotector halen, ik heb er geen last van en denk dat het zelfs comfortabeler is dan zonder!
 
ook naar school heb ik dat ding omgehad

ik rij niet meer zonder , heb ik dat ding niet meer om dan zit me jas gewoon niet meer lekker.

en liever die plaat op me rug dan een plaat in mijn rug

Waar laat je dit dan??? De kluisjes bij ons kan ik volgens mij mijn helm niet eens in kwijt...had op mijn vorige school dan ook 2 kluisjes 8-)
 
Ik heb er ook eentje en het bevalt perfect. Valt me eigenlijk op dat er toch nog vrij weinig mensen mee rijden. Ik merk er inderdaad niks van onder het rijden en het zorgt ook nog dat je rug recht blijft.
 
Waar laat je dit dan??? De kluisjes bij ons kan ik volgens mij mijn helm niet eens in kwijt...had op mijn vorige school dan ook 2 kluisjes 8-)

Bij mij is het gewoon 2 euro inwerpen die er daarna weer uitkomt.. Al wil je 10 kluisjes hebben.. Maar ik kan mijn totale textiele pak, helm, laarzen en protector in 1 kluis kwijt.. Echt perfect gemaakt, erg breed en diep.
 
Ik heb ook een clover rugprotector in mijn textiel jas zitten en ben onlangs onderuit gegaan, wel op mn schouder gevallen en buiten een ferme blauwe plek en wat schrammetjes had ik niets dankzij de protectors. Dus ga nu maar snel zo een rugprotector halen, ik heb er geen last van en denk dat het zelfs comfortabeler is dan zonder!

Als je al een rugprotector hebt, waarom ga je er dan nog een kopen? Denk je dat je met twee over elkaar heen nog beter beschermd bent?
 
Als je al een rugprotector hebt, waarom ga je er dan nog een kopen? Denk je dat je met twee over elkaar heen nog beter beschermd bent?

Bij mij zit er ook gewoon een soort van schuimrubber mat in mijn jas, die wel flink dempt bij een klap, maar denk dattie zeker niet zo goed beschermd als degene hierboven getoond.
Denk dattie zoiets bedoeld
 
Ik heb deze :

(Afbeelding)

gekocht bij Polo in duitsland voor 49.95.

Ik heb er geen verstand van, maar na alle mails over ongelukken de laatste tijd ga ik er ook 1 kopen.

Die protector op de foto steekt die niet onder je jas vandaan ??
Of gaat het onderste gedeelte in je broek ??
Zoals op deze foto, dat zou bij mij niet kunnen omdat ik m'n jas altijd aan m'n broek vast rits.
Of, euhm, hoe werkt het dan wel ?????

SafetyPro.jpg
 
Ik heb een spidi airback 159,-- euro en ook voor b.v. voor t snowboarden te gebruiken.
Je voelt em niet tijdens t rijden en hij heeft tevens een niergordel.
Voordeel van deze protector zijn de luchtgevulde "kussentjes" hierdoor krijg je bij een val op je rug minder pijn en staat er geen afdruk van de protector in je rug (in bont en blauwe plek) heb ik reeds proefondervindelijk getest....

Kijk http://www.spidi.it/spidi-jsp/index.jsp?lang=en (HIER) maar even

en dan zoeken onder airback
 
Ik vind dingen allemaal zo levens groot! en kan me er geen voorstelling van maken dat het je niet in de weg zit! Wie kan me overtuigen?
 
als ik bij m'n laatste val geen rugprotector had omgehad, had ik een probleem gehad nu denk ik..... Als je eenmaal gewend bent aan een RP dan voelt het gewoon kaal als je hem niet om hebt.

ik heb er een van Dainese, met niergordel
 
Terug
Bovenaan Onderaan