Rugprotectors

bunghole

Die hard MF'er
10 jun 2007
280
0
Dit jaar heb ik geraced met een goedkope rugprotector (merk onbekend) waar ik ten eerste weinig vertrouwen in heb vanwege de ondegelijke constructie en ten tweede zit het voor geen meter. Voor volgend jaar wil ik dan ook een nieuwe rugprotector aanschaffen, eentje die in de top van het segment zit zeg maar. Ik heb uiteraard bij de plaatselijke motordealer gekeken maar daar hadden ze helemaal niks en bovendien was het personeel dat daar rondliep ook 3x niks. ;( Daarom vraag ik de mening hier op dit forum, welke protectors zijn aan te raden en welke absoluut niet?
 
ik heb er 1 van A* en 1 van Uvex, A* is beter qua comfort maar heb ik nog niet getest op crashes ;)

Uvex wel en die deed z'n werk *O*
 
Hallo,

Ik heb eerst een van Alpinestars gehad maar die was dik. Paste net onder het pak. Rijd nu met een Knox race rug protector. Deze zijn langer, tot op het stuitje, en dunner dan straat versies. Ook bestaat er de mogelijkheid om er een borst protector aan vast te zetten.

Ik heb hem bij MJK Leathers gehaald maar Lookwell is geloof ik importeur van die dingen.

Groeten,


Henk
 
ik rijd met een dainese .

wereld ding heb hem nu 6jaar en begint het klitteband wat minder te werken en ik gebruik hem intesief.

met nier gordel etc.

o ja hij is ook nog in verschillende kleuren als je dat mooi vind *D
 
ik rijd met een dainese .

wereld ding heb hem nu 6jaar en begint het klitteband wat minder te werken en ik gebruik hem intesief.

met nier gordel etc.

o ja hij is ook nog in verschillende kleuren als je dat mooi vind *D

:^

ik heb ook dainese en heb m ook al een paar keer getest :X
zeker goed ding en met niergordel omdat hij dan wat lekker zit ,vind ik dan hoor ;)
full
 
Heb deze ook en ook getest :? . Voordeel van deze is dat hij erg licht is. Vormt goed naar je rug en door het "open" honingraatstructuur van binnen erg goed ventileert. Tijdens het dragen/rijden merk je niet dat je hem aan hebt..
 
De rugprotector van Buse, is een soort van vest wat je aantrekt over je onderkleding.

Daarbij kan je dan ook nog een borstprotector gebruiken.

Ik heb nu zelf nog een normale maar ga die zeker zelf aanschaffen.

Hier zit tevens ook een niergordel bij aan.

Te koop bij verheul.
 
De rugprotector van Buse, is een soort van vest wat je aantrekt over je onderkleding.

Daarbij kan je dan ook nog een borstprotector gebruiken.

Ik heb nu zelf nog een normale maar ga die zeker zelf aanschaffen.

Hier zit tevens ook een niergordel bij aan.

Te koop bij verheul.

Zo'n vest lijkt mij ook wel wat. ben benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben. (ben metname benieuwd naar pasform en of het niet heel warm is met zo'n compleet vest onder je pak).

Zelf heb ik nu de hierboven genoemde Dainese: erg tevreden. eveneens getest en goedgekeurd. ;)
 
Zo'n vest lijkt mij ook wel wat. ben benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben. (ben metname benieuwd naar pasform en of het niet heel warm is met zo'n compleet vest onder je pak).

Zelf heb ik nu de hierboven genoemde Dainese: erg tevreden. eveneens getest en goedgekeurd. ;)
Ik heb een vest van Zandoni (ook bij verheul vandaan overigens), pasvorm prima en niet warm. Het is meer een net wat je aanhebt. :)
 
Nou ik heb een rugprotector van Louis, 40€, ik vind 'm lekker zitten en hij kwam ook goed door de crashtest (welleswaar buiklanding maar dat terzijde :P ) :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook deze backprotector, echt top ding .. voelt super aan (je merkt er weinig van zo soepel) ik heb hem alleen niet uitgetest.

lg986036057.jpg


Tijdje geleden had ik een A*s van een maatje van me geleend omdat ik de mijne was vergeten, maar dat was echt ruk.
Misschien komt het door me lengte (1.65m), of dat hij niet voor mijn lengte bestemd was. :?
 
Laatst bewerkt:
Beetje oude test, maar duurkoop is niet altijd “goedkoop”
(Motoplus nr.8 2007)

Onvoldoende

Acerbis Atlantis 59
Alpinestars Tech Backprotector
Axo Backprotector
BMW Rugprotector
Erbo P8
Gotz X9
Held Backprotector
Louis Super shield


Voldoende

Buse Rugprotectorvest Bellund
Dainese Wave
Hein Gericke Pro Sports Safety shirt
Polo Prolife
Rukka Airpower



http://www.motorradonline.de/de/indexseiten/das-beste-des-jahres/95669 (Vergleichstest Protektorenwesten | MOTORRAD 01/2008)

€ Artikel downloaden? ech nie: om de tesresultaten / plus en minpunten van de geteste rugprotectoren te kunnen lezen klik je onderaan de pagina staande Weitere Informationen:
Alpinestars Bionic SP Vest - BMW Rückenprotektor 2 - Büse Belluno - Dainese Gilet Wave 2-3 Neck - Hein Gericke Safety Vest - Held Salvo - Held Stout - IXS Garuda - Stoßdämpfung - Polo Safe Max - Rukka APS air - Vanucci Protektorenweste - Richtig kaufen - Fazit
 
Laatst bewerkt:
De rugprotector van Buse, is een soort van vest wat je aantrekt over je onderkleding.

Daarbij kan je dan ook nog een borstprotector gebruiken.

Ik heb nu zelf nog een normale maar ga die zeker zelf aanschaffen.

Hier zit tevens ook een niergordel bij aan.

Te koop bij verheul.

Die heb ik. Zit echt super lekker. Geen last meer van die bandjes die in je oksels gaan zitten schuren. En soms heb ik er geen shirt onder aan ;) Gewoon omdat dat kan.

Over deze hebben we het overigens.

54228823-rugprotector-buse.jpg
 
ik rijd met een dainese .

wereld ding heb hem nu 6jaar en begint het klitteband wat minder te werken en ik gebruik hem intesief.

met nier gordel etc.

o ja hij is ook nog in verschillende kleuren als je dat mooi vind *D
:^

heb ik ook!
maar het klitteband wil idd wel eens los gaan.. daarom heb ik daar nu een knoop bij zitten, werkt perfect! :Y
 
Aardig filmpje met review van diverse rugprotectoren:
De meeste zijn volgens mij niet hier te koop, maar 't is wel interessant te zien waar op gelet wordt.
 
Ben nog steeds aan 't twijfelen over een rugprotector.
Wou eerst de Dainese Wave 2 gilet omdat ik (voor m'n gevoel) beter af ben met harde protectoren omdat deze denk ik beter de impact van obstakels kan absorberen. Maar lees nu dat die meer level 1 scooter op de CE-keuring.
De buse was 2e keus, maar dat is een zachte protector. Haalt wel level 2...

Hoe zit dat nu juist? Voor circuit zou ik een zachte kiezen. Kom je toch nergens een paaltje tegen waar je tegenop kunt knallen. Maar op straat...
 
Ben nog steeds aan 't twijfelen over een rugprotector.
Wou eerst de Dainese Wave 2 gilet omdat ik (voor m'n gevoel) beter af ben met harde protectoren omdat deze denk ik beter de impact van obstakels kan absorberen. Maar lees nu dat die meer level 1 scooter op de CE-keuring.
De buse was 2e keus, maar dat is een zachte protector. Haalt wel level 2...

Hoe zit dat nu juist? Voor circuit zou ik een zachte kiezen. Kom je toch nergens een paaltje tegen waar je tegenop kunt knallen. Maar op straat...
op het circuit zou ik ook voor een harde gaan.. kan je ook een vangrail tegen komen.. of een andere motorrijder :X
 
Die heb ik. Zit echt super lekker. Geen last meer van die bandjes die in je oksels gaan zitten schuren. En soms heb ik er geen shirt onder aan ;) Gewoon omdat dat kan.

Over deze hebben we het overigens.

[afbeelding]

Ikzelf heb ook de Busé.

Aantrekken van je motorpak word iets lastiger, omdat de letters achterop van rubber zijn.
Hierdoor bied het iets weerstand tijdens het aantrekken.

Zo'n vest is niets warmer als een normale rugprotector, en heeft als voordeel nog 2 stukjes foam voor de ribben.

Prima ding ;)
 
Ikzelf heb ook de Busé.

Aantrekken van je motorpak word iets lastiger, omdat de letters achterop van rubber zijn.
Hierdoor bied het iets weerstand tijdens het aantrekken.

Zo'n vest is niets warmer als een normale rugprotector, en heeft als voordeel nog 2 stukjes foam voor de ribben.

Prima ding ;)

Hahaha ja dat klopt. Hij schuift een beetje omhoog tijdens het aantrekken van het pak. Maaar dat merk je alleen met een overall ;)
 
keb hem zelf ook :}

Ik heb ook deze backprotector, echt top ding .. voelt super aan (je merkt er weinig van zo soepel) ik heb hem alleen niet uitgetest.

[http://www.motowheels.com/italian/images/lg986036057.jpg (afbeelding)]

Tijdje geleden had ik een A*s van een maatje van me geleend omdat ik de mijne was vergeten, maar dat was echt ruk.
Misschien komt het door me lengte (1.65m), of dat hij niet voor mijn lengte bestemd was. :?
 
Ik heb ook deze backprotector, echt top ding .. voelt super aan (je merkt er weinig van zo soepel) ik heb hem alleen niet uitgetest.

[http://www.motowheels.com/italian/images/lg986036057.jpg (afbeelding)]

Tijdje geleden had ik een A*s van een maatje van me geleend omdat ik de mijne was vergeten, maar dat was echt ruk.
Misschien komt het door me lengte (1.65m), of dat hij niet voor mijn lengte bestemd was. :?

deze heb ik ook en doet zijn werk ook erg goed (getest op Folembray)

had alleen een beetje last van mijn kont/stuitje want ik denk dat me protector een beetje verkeerd heeft gezeten door het aantrekken van me pak
 
Hallo,

Ik heb eerst een van Alpinestars gehad maar die was dik. Paste net onder het pak. Rijd nu met een Knox race rug protector. Deze zijn langer, tot op het stuitje, en dunner dan straat versies. Ook bestaat er de mogelijkheid om er een borst protector aan vast te zetten.

Ik heb hem bij MJK Leathers gehaald maar Lookwell is geloof ik importeur van die dingen.

Groeten,


Henk
mjk leathers importeert die zelf,alle maten op voorraad van 5 tot 9 platen.zijn allemaal hard en level 2 goed gekeurd.een harde is beter want die verdeeld de impact over een groter oppervlakte.kijk uit met protectoren met horizontale schubben,die beschermen je wel maar slopen het leer van je motorpak als je valt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan