Rugprotectors

mjk leathers importeert die zelf,alle maten op voorraad van 5 tot 9 platen.zijn allemaal hard en level 2 goed gekeurd.een harde is beter want die verdeeld de impact over een groter oppervlakte.kijk uit met protectoren met horizontale schubben,die beschermen je wel maar slopen het leer van je motorpak als je valt.

Motorkledingcenter heeft ze ook
 
Zacht is toch beter (kreukelzone) Een harde geeft de kracht in principe veel meer 1 op 1 door.
Zelf heb ik sinds 1 jaar deze: http://www.forcefieldbodyarmour.com/back_protector_sport.asp
Als je hem voelt, weet je dat het goed zit. Maar check de reviews maar van de bladen in de UK.

Verschil tussen energieabsorbtie van hard en zacht kun je makkelijk zelf uitproberen. Bal je vuist en sla eerst in een kussen. Bal daarna je vuist weer en sla hard tegen de muur.
Het verschil zal je wel voelen :+
Alleen is bij een crash je vuist het voorwerp waar je tegen aan schuift/valt. Dus doe mij maar harde protectoren met een zachte binnenkant voor het draagcomfort.
 
Zacht is toch beter (kreukelzone) Een harde geeft de kracht in principe veel meer 1 op 1 door.
Zelf heb ik sinds 1 jaar deze: http://www.forcefieldbodyarmour.com/back_protector_sport.asp
Als je hem voelt, weet je dat het goed zit. Maar check de reviews maar van de bladen in de UK.
Dit is een superding. Heb hem gekocht op aanraden van een WK endurance rijder.

Hij is super absorberend en heeft een goed draagcomfort. Ik heb meteen de borstprotector bijbesteld.

Idd, check reviews.
 
hard is beter,want die verdeeld de impact over een groter bereik.maar wat je ook kiest ga altijd voor level 2,dat is momenteel de hoogste kwalificatie.

Die verdeling van kracht gaat het vaak juist mis.

a) Stel je rijdt met een Land Rover Defender tegen een muur.
Muur is hard. Auto is hard (ladderchassis, geen kreukelzone) Alle kracht moet ergens heen.
Jouw lichaam gaat die krachten dus opvangen = Auw

b) Stel je rijdt met een nieuw NCAP 5 sterren ding tegen een muur.
Muur is hard. Auto is zacht. Kracht wordt opgenomen door zachte (total loss) auto.
Jouw lichaam krijgt nauwelijks krachten te verwerken.

Zo is het nu ook met de Forcefield backprotector. Asfalt is hard, Backprotector is zacht.
Backprotector absorbeert de krachten. Je lichaam krijgt dus veel minder krachten te verwerken.

Ander voordeel van zacht is dat het niet kan breken bij de eerste impact. Bij een zware crash stuiter je meestal een paar keer. Als de harde schaal breekt door een piekbelasting is er geen protectie meer voor de 2e of 3e klap. Kijk anders even hier: http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride Magazine/Product test pdfs/6 JUN08 Back protector test.pdf
Daar kun je mooi zien dat alle backprotectors met harde schaal meer kilonewtons doorgeven bij impact. Tot soms wel 2x zoveel als de Forcefield.

Nee ik heb geen aandelen ;)
Ik vindt het alleen belangrijk dat er geen mythes ontstaan over backprotectors...

EN

Ik gun jullie geen rolstoel!

Two wheels good, four wheels bad!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan