Rugzak op een motorfiets

1597524556402.jpeg
Agent in burger aan het posten. :+
 
verkeerde topic:X
bericht verplaatst naar "Het grote wat ik onderweg meegemaakt heb"
 
Laatst bewerkt:
Gisteren reed ik met de motor op een niet al te smalle polderweg in de buurt van Stolwijk (de Goudse weg). De maximum snelheid is 60, ik reed 50. Deze weg is breed genoeg om 2 auto's elkaar zonder moeite te laten passeren. Voor mij reden 2 langzame fietsers naast elkaar. Ze hielden niet goed rechts. Ze werden ingehaald door een iets snellere fietser. Terwijl dit gebeurde, kwamen de langzame fietsers zodanig naar links, dat de inhalende fietser bijna de sloot in werd gedwongen. Niemand keek op of om, maar ze bleven star voor zich uit staren. Omdat dit fout dreigde te gaan, en ik er ook nog langs wilde, drukte ik kort op de toeter. Dit had heftige schrikreacties tot gevolg. Het was duidelijk, dat men mij niet aan had horen komen. Was dit een toertocht voor doven en blinden? Maakt mijn motor te weinig herrie?

volgende keer ff opletten of dit er niet opzat
1597560829273.png

_O-
 
Rugzakken creëren natuurlijk altijd een extra veiligheidsrisico. Daarentegen rij ik veelal wel woon-werk met rugzak.

Ik gebruik hiervoor een Kriega R30. Dit is een roll-buckle tas met een waterdicht hoofdcompartiment. De buitenzakken zijn spatwaterdicht. Verder zit er een binnen-sleeve in waarin een rugprotector kan (moet je wel los kopen).

Voordeel, de tas heeft een zogeheten Quad Lock buckle systeem wat als een soort van harnas werkt. Hierdoor hoe je bewegingsvrijheid. De tas zit strak op je lichaam, maar het gewicht drukt bij juiste afstelling niet op je schouders.

kriega-r30-backpack-main.jpg
kriega-r30-backpack-harness.jpg
 
Ik deed eerst woon-werk verkeer met een rugzak op, die toen maar onder een netje achterop gedaan later. Toch een veiliger idee? Na een paar maanden m'n rugzak echter verloren op de A12 op die manier. Net die ene keer m'n portomonnee daarin ipv in m'n motorpak.

Sindsdien een topkoffer O-)

Ook wel lekker makkelijk als ik een keer ff boodschappen oid haal met de motorfiets. En m'n helm kan bij de supermarkt voor de deur er ook nog in, wat wil je nog meer.
 
Woon-werk heb ik altijd met een rugzak gereden.


Ook ooit een rit gemaakt op m'n oude Kawa Z550GT, heerlijk grappige suffe maar leuke motortjes, funfactor ligt lekker hoog.


Maar het was warm.... jasje al open enz.
Even stuur los laten en helemaal rechtop gaan zitten om lekker vol de wind te vangen.
*kak* .... banden van de rugzak zakten spontaan en beiden van m'n schouders af naar m'n ellebogen !
Eigenlijk helemaal niet erg.
Maar wel vervelend dat je dan dus niet meer met je handjes bij je stuurhelften kunt komen |( :X |(

Sturen door je gewicht te verplaatsen, achterrem gebruiken en proberen de versnellingen terug te 'trappen'zonder je balans te verliezen.
Toen de snelheid laag genoeg was begin je je balans kwijt te raken dus toen maar stevig remmen achter en op tijd beide voetjes breed uit zetten :+



In de berm, nagenietend van de adrenaline, kwam ik op het idee dat ik ook zo rijdend best 1 arm uit die straps had kunnen wurmen en zo met 1 hand (duh...rechts) heel wat eenvoudiger tot stilstand had kunnen komen B|
 
Woon-werk heb ik altijd met een rugzak gereden.


Ook ooit een rit gemaakt op m'n oude Kawa Z550GT, heerlijk grappige suffe maar leuke motortjes, funfactor ligt lekker hoog.


Maar het was warm.... jasje al open enz.
Even stuur los laten en helemaal rechtop gaan zitten om lekker vol de wind te vangen.
*kak* .... banden van de rugzak zakten spontaan en beiden van m'n schouders af naar m'n ellebogen !
Eigenlijk helemaal niet erg.
Maar wel vervelend dat je dan dus niet meer met je handjes bij je stuurhelften kunt komen |( :X |(

Sturen door je gewicht te verplaatsen, achterrem gebruiken en proberen de versnellingen terug te 'trappen'zonder je balans te verliezen.
Toen de snelheid laag genoeg was begin je je balans kwijt te raken dus toen maar stevig remmen achter en op tijd beide voetjes breed uit zetten :+



In de berm, nagenietend van de adrenaline, kwam ik op het idee dat ik ook zo rijdend best 1 arm uit die straps had kunnen wurmen en zo met 1 hand (duh...rechts) heel wat eenvoudiger tot stilstand had kunnen komen B|

Hahaha...zo reed ik eens door het centrum van Spa...een hand aan het stuur...lekker cool...totdat mijn voorwiel in een kuil terecht kwam en mijn rechter gashand een klap kreeg op mijn SMR...ik ben er nog 😂😂😂...maar was net een wilde stier...
 
Woon-werk heb ik altijd met een rugzak gereden.


Ook ooit een rit gemaakt op m'n oude Kawa Z550GT, heerlijk grappige suffe maar leuke motortjes, funfactor ligt lekker hoog.


Maar het was warm.... jasje al open enz.
Even stuur los laten en helemaal rechtop gaan zitten om lekker vol de wind te vangen.
*kak* .... banden van de rugzak zakten spontaan en beiden van m'n schouders af naar m'n ellebogen !
Eigenlijk helemaal niet erg.
Maar wel vervelend dat je dan dus niet meer met je handjes bij je stuurhelften kunt komen |( :X |(

Sturen door je gewicht te verplaatsen, achterrem gebruiken en proberen de versnellingen terug te 'trappen'zonder je balans te verliezen.
Toen de snelheid laag genoeg was begin je je balans kwijt te raken dus toen maar stevig remmen achter en op tijd beide voetjes breed uit zetten :+



In de berm, nagenietend van de adrenaline, kwam ik op het idee dat ik ook zo rijdend best 1 arm uit die straps had kunnen wurmen en zo met 1 hand (duh...rechts) heel wat eenvoudiger tot stilstand had kunnen komen B|
@ MeanBleuMan dan heb je wel een hele foute rugzak gehad,bij die van mij is dat echt onmogelijk
Door de voorsluiting is dit echt onmogelijk,of je moet helemaal geen schouders hebben
 
Dat wordt een interessante situatieschets voor de verzekering.
Die moet je in dit geval 3D tekenen _O-

Btw: ik dacht dat dit in scene gezet was door een stuntman? Of is dit maar een gerucht?
 
@ MeanBleuMan dan heb je wel een hele foute rugzak gehad,bij die van mij is dat echt onmogelijk
Door de voorsluiting is dit echt onmogelijk,of je moet helemaal geen schouders hebben

Klopt, ik had er 1 gevraagd die bij mijn karakter past *D


Was idd een goedkoop rugzakkie, zonder dwarsverbinding op de borst
Toch heeft ie me jaren geholpen met het verplaatsen van dingen.
 
Weet ik ook meteen wat je karakter is,ha ha
ik hed er een gekocht die op mijn superbrede rug en om mijn super buik paste,een grote dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan