Rugzak voor op de motor

Hexa

MF'er
6 aug 2005
110
0
Zeeland (Noord Brabant)
Ik vroeg me af wat jullie handig vinden als ruzak om op de motor te dragen.

Wellicht wat merken of zo .. (denk aan waterdicht ed ....).

PS: ik kon zo snel geen ander draadje hierover vinden. Als ie er wel is graag linkje ernaar .. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me af wat jullie handig vinden als ruzak om op de motor te dragen.

Wellicht wat merken of zo .. (denk aan waterdicht ed ....).
Denk dat velen als antwoord "geen" gaan geven, bij een ongeluk heb je namelijk kans op zwaar rugletsel. '(
 
Ik gebruik een Kriega.
Google daar maar op. Erg tevreden en genoeg ruimte.
Enige nadeel is de prijs.
 
Denk dat velen als antwoord "geen" gaan geven, bij een ongeluk heb je namelijk kans op zwaar rugletsel. '(

Ik heb een mooie eastpak schooltas op mijn rug :Y

die begint leuk te klapperen bij 200 :Y


Maar er zijn speciale rugtassen voor de motor te krijgen, ze zijn vaak alleen flink aan de prijs. De meeste daarvan werken ook als rugprotector dacht ik.
 
Gewoon een Eastpak, en als het goed is rijd je wel hard genoeg om hoogstpersoonlijk als regenscherm te dienen voor je rugtas :P
Denk dat velen als antwoord "geen" gaan geven, bij een ongeluk heb je namelijk kans op zwaar rugletsel. '(
Sja, bij een ongeluk heb je wel kans op meer ongemakken...
 
gebruik ook soms een eastpak, maar vind het niet fijn zitten, dus tegenwoordig bijna altijd tanktas (alleen als ik laptopt/camera oid meeneem, dan wel rugzak, vanwege trillingen)
 
Volgens mij is er met de zoekfunctie wel wat te vinden, kwam toevallig laatst nog een redelijk uitgebreid draadje tegen, ben alleen de titel even vergeten.

Anyway, IMHO, is een rugzak geen goed idee. Waarom geen tanktas als ik vragen mag?
 
Persoonlijk vind ik het prettig als een rugzak een stevige heupband heeft. Dan blijft ie lekker stabiel op je rug zitten. Ik heb zelf een http://www.pri.uk.com/ksf/index.html (Karrimor Sabre 45 rugzak). Flinke tas, maar er zijn ook kleinere varianten.

Als ik echt veel moet meenemen rits ik er nog daypacks aan (aan de zijkant). Dan neemt het volume toe van 45 naar 75 liter. Alleen wordt ie dan weer vrij breed. Er zit een alu frame in dat je naar je rug kunt vormen. Ben er erg tevreden mee, alleen kost het wel wat ;) .
 
ik rij met logo van club op mijn rug, dus de tas gaat handig op de tank!

ook handig voor lange ritten, als je een buikschuiver hebt, kan je leunen op je tanktas *D
 
ik rij met logo van club op mijn rug, dus de tas gaat handig op de tank!

ook handig voor lange ritten, als je een buikschuiver hebt, kan je leunen op je tanktas *D
Tanktas is wel veiliger, maar niet leunen / wegduiken is wel de consequentie.

Qua rugzaktips: geen scherpe, zware en lompe objecten, letterlijk ruggebrekers. :X

En let op degelijke sluiting, dus niet alleen rits,want het zal vast wel grappig zijn als je inhoud met 120km/u de vrijheid krijgt, alleen zonder je broodpakketje en je schone shirt wordt het wel lastig. |(
 
Laatst bewerkt:
ik had pas geleden een externe bij ons werken die blijkbaar ook motor reed, die had een rugtas van gehard plastic (met nep carbon motief) in de vorm van zo'n earodynamische bobbel die je altijd op 1 delige pakken ziet. zag er tof uit maar of het ook net zo praktisch is als een 1 delig pak (ivm schuiven) weet ik niet. had zelfs een laptop vak! heb alleen geen merken voor je, vergeten te vragen maar ze bestaan iig.
 
Ik gebruik gewoon een schooltas van Eastpak. Werkt voor mij prima. Heb er geen 'harde' spullen inzitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook een eastpakje, maar nooit met harde voorwerpen erin! In die gevallen pak ik m'n tanktas.
 
elke dag me Eastpak om.. heb ik nu een jaartje of 8 en bevalt nog steeds :)
zitten dingen in als een laptop, kettingslot en nog veel meer soms.. o ja, naast de ritssleuting heb ik er ook nog een extra lusje aanzitten die vast wordt gemaakt aan een knoop, anders kan ie wel eens open waaien, met name het voorvak. Ben zo al menig deofles verloren :X

en ik hou me er echt nie mee bezig wat en dan zou gebeuren als ik val.. doet me eigelijk niets
 
Laatst bewerkt:
Rugzak voor op de motor... ???



Ik doe m altijd gewoon op m'n rug, daar is ie toch ook voor gemaakt :? |(



En een rugzak is hartstikke veilig !!! Vallen, dat is pas onveilig !!
 
ik had pas geleden een externe bij ons werken die blijkbaar ook motor reed, die had een rugtas van gehard plastic (met nep carbon motief) in de vorm van zo'n earodynamische bobbel die je altijd op 1 delige pakken ziet. zag er tof uit maar of het ook net zo praktisch is als een 1 delig pak (ivm schuiven) weet ik niet. had zelfs een laptop vak! heb alleen geen merken voor je, vergeten te vragen maar ze bestaan iig.


Ik heb er ook zo eentje. Het zou de Vanucci Hardpack rugzak kunnen zijn. Inderdaad van gehard plastic, aerodynamisch en een laptop vak. Je ziet er wel uit als een echte turtle als je 'm op je rug hebt. :) Kijk maar op http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl) of www.louis.de

Fijn ding, maar omdat het van boven breed is en beneden smal, past er minder in dan in een normale rugzak.
 
Ik heb sinds vorig jaar een Alpinestars r-rugzak, model heet Vadar als ik het goed heb. Geen klachten over, ben geen regenrijder maar wat ik er tot nu toe mee in de regen heb gereden heeft ie het altijd goed doorstaan en de inhoud droog gehouden. Ik heb mijne gekocht bij Kalsbeek maar kom ze nu al een stuk goedkoper op internet tegen ;(
 
ik heb een goeie wandel/survival rugzak. er zitten plastic beugels in op de rug om het gewicht beter te verdelen, een niergordel, en ik kan aan de voorkant de schouderbanden aan elkaar gespen. ideaal :P
rugzak.JPG


zoiets dus, maar dan een maatje kleiner (lees, niet zo vol gepakt als op de foto ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende rugzakken geprobeerd.
Wat mij opviel:
- HEt is handig als je de schouderbanden aan elkaar kunt gespen (zie hierboven)
- Het is ook fijn als er een buikgordel aan zit.
- Het is prettig als hij vormvast is, dus met een frame er in / aan. Geeh geflodder op je rug.
 
Is een frame niet heel erg gevaarlijk juist? Hard plastic plaat oid lijkt iets minder bedreigend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan