Rugzak voor op de motor

uuhhhhhhh... voor heel weinig meenemen jatte ik wel eens de giraffenrugzak :$ van mijn dochter (samsonite) of de grotere eastpak van het andere kind... maar ondertussen heb ik een sidi.. kan veel in, je zet hem goed vast en idd die regenhoes die er gewoon in een apart vakje bij zit..

ik heb nu ook een klein tanktasje voor tijdens het toeren.. je neemt dan net teveel mee voor in je zakken en te weinig voor een rugzak..

over vallen en kwetsuren.. ik heb zelf een paar schuivers gemaakt en had meer kneuzingen op mijn heupen/benen door de kunststof gespen op mijn motorbroek dan dat ik iets had met de rest van mijn lichaam.. dus ach.. die rugzak??
 
Heb een Boblbee Megapolis. Bevalt me erg goed, heb er veel schik van. Heb de brede klittenband heupband erbij gekocht, en die trekt de rugzak in samenweking met de schouderbanden en de borstbeenstrap goed strak op je rug. De heupband fungeert zelfs als een soort niergordel. Bij langere stukken erg prettig. Is ook waterdicht (uur in stevige Hollandse regen) en flappert niet. Is nog eens Tsjernobyl geel voor extra opvallen!

Is inderdaad een beetje aan de kleine kant maar meestal komt het bij mij net uit. Er zit trouwens een harmonica wand in zodat ie aan de bovenkant verder open kan staan en je dus meer kan meenemen. Lees; gympen, spijkerbroek en shirt. Verder zijn er een hoop accessoires te koop, waaronder extra zijvakken voor meer inhoud. Prijs is misschien wat hoog maar vind de kwaliteit en de service van de importeur erg goed dus dat heeft ie dan wel weer mee.

Ben er een keer mee gevallen op de snelweg, zitten nu een paar krassen op maar dat kan gewoon gerepareerd worden. (Alle losse onderdelen kunnen trouwens vervangen worden)
De agent die mij vlak daarvoor aanhield voor de afstelling van mijn koplampen maakte nog een opmerking over de veiligheid van mn rugzak. Was volgens hem niet slim van me om zon harde rugzak te dragen. Een kwartier later lag ik op de A12 onderuit (had niks met de agent te maken, meer met Murphy’s law) en was eigenlijk wel blij dat deze rugzak op mijn rug zat. Boblbee beweert dat ie getest is om je rug te beschermen tegen kwetsuren van scherpe en stompe objecten zoals stoepranden en stenen en dergelijke, mocht je daar tijdens je val op belandden met je rug. Volgens mij is een normale rugprotector gemaakt voor een zelfde functie.

Kortom, Ik ben blij met mijn waterdichte veelzijdige opvallende goedzittende Boblbee.

P.s. Heb Heb al eerder eens wat over deze rugzak geschreven hier maar kon het niet laten om mn tevredenheid wederom te uiten ;)
 
Laatst bewerkt:
hoi ik heb zelf de computer bag van bmw.
deze bevalt prima ,hangt laag derhalve minder transpiratie op je rug,en handig in gebruik.
groet Herman
 
Ik heb een Sidi, zoals je op de foto kan zien loopt het materiaal over de ritsen, dus regen krijgt weinig kans.

full


En als het zwaarder gaat plenzen: onder de rugzak zit er idd een vak met een regenhoes.
Die heb je dus altijd bij je. :Y

En bijna gratis bij een jaarabbo op de Motorplus. :+
 
Laatst bewerkt:
Heb een Boblbee Megapolis. Bevalt me erg goed, heb er veel schik van. Heb de brede klittenband heupband erbij gekocht, en die trekt de rugzak in samenweking met de schouderbanden en de borstbeenstrap goed strak op je rug. De heupband fungeert zelfs als een soort niergordel. Bij langere stukken erg prettig. Is ook waterdicht (uur in stevige Hollandse regen) en flappert niet. Is nog eens Tsjernobyl geel voor extra opvallen!

Is inderdaad een beetje aan de kleine kant maar meestal komt het bij mij net uit. Er zit trouwens een harmonica wand in zodat ie aan de bovenkant verder open kan staan en je dus meer kan meenemen. Lees; gympen, spijkerbroek en shirt. Verder zijn er een hoop accessoires te koop, waaronder extra zijvakken voor meer inhoud. Prijs is misschien wat hoog maar vind de kwaliteit en de service van de importeur erg goed dus dat heeft ie dan wel weer mee.

Ben er een keer mee gevallen op de snelweg, zitten nu een paar krassen op maar dat kan gewoon gerepareerd worden. (Alle losse onderdelen kunnen trouwens vervangen worden)
De agent die mij vlak daarvoor aanhield voor de afstelling van mijn koplampen maakte nog een opmerking over de veiligheid van mn rugzak. Was volgens hem niet slim van me om zon harde rugzak te dragen. Een kwartier later lag ik op de A12 onderuit (had niks met de agent te maken, meer met Murphy’s law) en was eigenlijk wel blij dat deze rugzak op mijn rug zat. Boblbee beweert dat ie getest is om je rug te beschermen tegen kwetsuren van scherpe en stompe objecten zoals stoepranden en stenen en dergelijke, mocht je daar tijdens je val op belandden met je rug. Volgens mij is een normale rugprotector gemaakt voor een zelfde functie.

Kortom, Ik ben blij met mijn waterdichte veelzijdige opvallende goedzittende Boblbee.

P.s. Heb Heb al eerder eens wat over deze rugzak geschreven hier maar kon het niet laten om mn tevredenheid wederom te uiten ;)

Ding is CE gekeurd volgens dezelfde standaard als een rugbeschermer, mag dus verkocht worden als Motor rugbeschermer.

Blijf hem behoorlijk zwaar vinden (maar wel erg cool)
 
rij toch liever zonder, het is alleen maar extra gewicht dat je moet tegenhouden.

liever rij ik met m'n tanktas. past ook genoeg in.
 
Ikzelf zit aan deze te denken :

[http://shop.blackforestquad.de/img/produkte/vanucci_blackback.jpg (afbeelding)]

Is zon bubbel die je achter op je rug hebt en met hardtop case. Eventueel voor de nachtrijders onder ons nog uit te rusten met een mooie verlichting :P

Case is van vanucci btw..

heb die in carbon. Lijkt niet echt op carbon, meer donker grijs, maar de zwarte is zeer besmettelijk. Zag de mini krasjes al op de nieuwe rugzakken.

Zit wel goed, staat sportief en klappert niet. Je kan em zeer goed vastmaken. Heb ook de verlichtingsdraad erbij, enkel neem hier wel niet-oplaadbare batterijen voor ;) oplaadbare zijn zo leeg.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een Suzuki rugtas
web

Zo eentje, zit heel comfortabel!

Prijs rond de 95,-

EDIT: er zit in ingebouwde regenhoes in, d.m.v. een ritsje aan de onderkant kan je die er zo overheen trekken.

En dan nog zo eentje:
t_1000751.jpg

Voor mijn foto spullen, zeer veel opbergvakjes.

Prijs als je hem importeert rond de 120,- op Ebay, in een fotowinkel rond de 200,-

EDIT: Hier zit een sjieke regenhoes bij met het NG logo erop.

Maargoed je zoekt denk ik niet een fotozooirugzak :P

beide kan je met een touwtje langs je borst vastmaken, maar zonder wappert het ook niet..

O en ik heb ook nog een Eastpak laptop-rugtas die ook ook wel eens wil gebruiken voor boodschappen, was iets van.. 50-100 euro, durf het niet zeker te zeggen.

Momenteel zit op op mijn stage, maar ik kan je zo een linkje sturen waar je heel voordelig rugtassen kan bestellen via Ebay.

MvG,

Mike
 
Laatst bewerkt:
mijn bagpack snoer ik altijd aan mijn buddyseat vast. ik heb daar bevestigingen zitten voor van die koffers. hou er niet van om iets voor me op de tank te hebben liggen.
 
Ikzelf zit aan deze te denken :

[http://shop.blackforestquad.de/img/produkte/vanucci_blackback.jpg (afbeelding)]

Is zon bubbel die je achter op je rug hebt en met hardtop case. Eventueel voor de nachtrijders onder ons nog uit te rusten met een mooie verlichting :P

Case is van vanucci btw..

Die tas heb ik ook en bevalt me prima... Toen gekocht voor 120 euro in het zwart met hardcase maar het zit goed, veel ruimte en ziet er cool uit (leuk op school al die opmerkingen) 8-) :Y
 
Heb een Boblbee Megapolis. Bevalt me erg goed, heb er veel schik van. Heb de brede klittenband heupband erbij gekocht, en die trekt de rugzak in samenweking met de schouderbanden en de borstbeenstrap goed strak op je rug. De heupband fungeert zelfs als een soort niergordel. Bij langere stukken erg prettig. Is ook waterdicht (uur in stevige Hollandse regen) en flappert niet. Is nog eens Tsjernobyl geel voor extra opvallen!

Is inderdaad een beetje aan de kleine kant maar meestal komt het bij mij net uit. Er zit trouwens een harmonica wand in zodat ie aan de bovenkant verder open kan staan en je dus meer kan meenemen. Lees; gympen, spijkerbroek en shirt. Verder zijn er een hoop accessoires te koop, waaronder extra zijvakken voor meer inhoud. Prijs is misschien wat hoog maar vind de kwaliteit en de service van de importeur erg goed dus dat heeft ie dan wel weer mee.

Ben er een keer mee gevallen op de snelweg, zitten nu een paar krassen op maar dat kan gewoon gerepareerd worden. (Alle losse onderdelen kunnen trouwens vervangen worden)
De agent die mij vlak daarvoor aanhield voor de afstelling van mijn koplampen maakte nog een opmerking over de veiligheid van mn rugzak. Was volgens hem niet slim van me om zon harde rugzak te dragen. Een kwartier later lag ik op de A12 onderuit (had niks met de agent te maken, meer met Murphy’s law) en was eigenlijk wel blij dat deze rugzak op mijn rug zat. Boblbee beweert dat ie getest is om je rug te beschermen tegen kwetsuren van scherpe en stompe objecten zoals stoepranden en stenen en dergelijke, mocht je daar tijdens je val op belandden met je rug. Volgens mij is een normale rugprotector gemaakt voor een zelfde functie.

Kortom, Ik ben blij met mijn waterdichte veelzijdige opvallende goedzittende Boblbee.

P.s. Heb Heb al eerder eens wat over deze rugzak geschreven hier maar kon het niet laten om mn tevredenheid wederom te uiten ;)

Aan de andere kant voorkomt de rugzak dan wel dat je'm veel te vol (lees:zwaar) stouwt :)
 
wat vinden jullie van de boblebee rugzak qua rijden en wind opvangen?

steekt ie niet te nauw uit, en flapperen ofzo bij hogere snelheden...?

mvg
 
Vandaag bij LIDL voor 16 euro een back-packers rugtas gekocht.

Je kunt er op twee plaatsen aan de voorzijde de banden mee aan elkaar zetten, dat vind ik prettig.

Tis niet zo'n kleintje waar niks meer in past als je agenda en schoenen er in zitten, maar ook geen mega-ik-ga-6-maanden-door-australië-en-thailand-reizen ding....




edit:typo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag bij LIDL voor 16 euro een back-packers rugtas gekocht.





edit:typo

Gelijk even een paar potjes pesto en wat bakjes pijnboompitten meegenomen? Lekker en betaalbaar bijde Lidl! Of is dat nou weer de Aldi?
Nou ja. Whatever
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan