Ruilen: xjr 1200 '97

Status
Niet open voor verdere reacties.

ru_dy

MF'er
26 jan 2004
94
0
motorvrinden,

Door de jaren heen heb ik veel motoren gereden. Zo ben ik begonnen met een vfr750 '93, daarna een gxr-r600 '96, cbr900rr '98 en nu dus een xjr 1200. Mijn 1200 heeft ook genoeg te verzetten, maar de zithouding van een supersport en de manier waarop een rijder er dan op zit vindt ik uber sexy... Om heel eerlijk te zijn wil ik het liefst toch weer overstappen naar supersport. Hier haal ik toch echt het meeste plezier uit. Sorry voor alle naked bike rijders.... :/

Zo ben ik op zoek naar een motor uit een verlgelijkbaar jaar, dat het minimale aantal CC's heeft van 750. 600cc vind ik in de meeste gevallen niet relaxed rijden. Ik ben ook nieuwsgierig naar alle 2 cilinders! Daarnaast heb ik veel aan mijn motor aangepast om hem (voor mij) te optimaliseren. Mijn motor is in orde en verwacht van de mensen die interesse hebben hetzelfde van hun motor.

km stand 33000
- superbike stuur met stuureind gewichtjes
- andere voorvorkveren (stugger)
- rizoma handvaten
- motogadget mini (digitaal dashboard)
- stalen rem en koppelingsslangen
- zadel opnieuw bekleed (anti-slip)
- K&N luchtfilter + Dynojet kit stage 1 (op dynobank afgesteld)
- high mounted IXIL einddemper 4-2-1 (met decibel killer EC goedgekeurd)
- nieuw koppelingshuis
- nieuwe gevoerde koppelingsplaten (waren aan vervanging toe)
- kettingset recent vervangen
- nieuw achterband (180/55/17)
- voorband 80%
- rimstriping
- bugspoiler
- windscherm (bubble ruit, zwart gespoten)

Ik zit (zoals ze dat in brabant zeggen) niet op een 'schupstoel' en ben nieuwsgierig of er mensen zijn die hier interesse in hebben.

groeten Ruud
full
 
Laatst bewerkt:
ruilen voor een 93-er fireblade?

ziet er netjes uit,donker ruitje,sportdemper
nieuwe voorband,kettingset,net komplete grote beurt gehad
 
Op zich vind ik jaartallen bij enigszins gedateerde motoren niet heel belangrijk meer, maar er zit er nog een groot verschil tussen jou motor en die van mij.

Vertel me meer over je motor, het onderhoud dat recent heeft plaatsgevonden bijvoorbeeld nokkenas ketting/spanner vervangen? hoe zit het met stalling van je motor en de staat van slijtage gevoelige onderdelen.

eventueel ook een foto?

groeten ruud
 
De motor heeft dus echt een complete grote beurt gehad
nieuwe filters,olie,bougies,vorkkeerringen,vorkolie,voorremblokken (gesinterd),remvloeistof, nokaskettingspanner,kleppen gecontroleerd,carbs synchroon gezet,voorband,kettingset,achterwiellagers,achterrem revisieset.

Dit alles is net gebeurd, nog geen 200km geleden
staat nu 42.000 km op.
Dam sportdemper met een mooie diepe sound
originele demper en ruitje heb ik liggen.
De motor staat lekker droog gestald

Ik wil wel wat bijleggen als t daarom gaat
full
 
paulus,

bedankt voor je reactie, maar ik hoop dat er meer reacties zullen komen...... We houden contact........

groeten Ruud
 
Hmmm.... ziet er wel netjes uit.... Wat had je in gedachten qua verkoop waarde?
Dan kan ik eens bedenken of het interessant is over mijn 99er R1 te gaan denken....

(enerzijds zoek ik een motor waar ik wat meer mee kan "toeren", anderzijds hou ik ook erg van het sportieve van mijn R1.....)

Je mag me ook mailen op c. de. bruyn@ hotmail. com
 
Laatst bewerkt:
Hoe zat je te denken aan de ruil tegen mijn gsxr 750 srad?

Mail me anders even op maxvdbroek@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
de zithouding van een supersport en de manier waarop een rijder er dan op zit vindt ik uber sexy... Om heel eerlijk te zijn wil ik het liefst toch weer overstappen naar supersport.
Ga je nou op jezelf zitten geilen? :?


:+
 
cdebruyn,

In een ruiling zoek ik met name een vergelijkbare motor die goed is onderhouden om zo een gelijke ruil te maken. Ik heb aan mijn xjr veel geld besteed en wil dan graag een andere supersport waar ik in ieder geval geen geld hoef bij te leggen of zelf nog aan moet sleutelen om hem in orde te maken....

gr
 
De R1 is is een goed onderhouden motorfiets - net een grote beurt gehad bij een erkend motorbedrijf incl. bon.

Motor verkeerd verder in nette staat, met ook de nodige "goodies"
 
na het weekend heb ik nog contact met verschillende geinteresseerde.... nog meer mensen die wat in een ruiling zien, reageer.......

greetz
 
Laatst bewerkt:
Degene waar ik enige malen mee heb heen en weer gemaild heeft niets meer van zichzelf laten horen........... :?

effe een kickje omhoog............

Zijn er mensen die interesse hebben????? :}
 
ZXR750, bouwjaar 1992 begin dit jaar via hier gekocht en komt van een liefhebber en dat zie je ook terug in de motor, een rechtere zit lijkt mij wel iets.

full
 
Motorfreak bedankt voor je reactie.

Ik ben naar een motor op zoek die vergelijkbaar is. Een '92-er is toch echt wat aan de oude kant....... daar zitten nog 5 jaren tussen......
 
spartaans is het zeker en ziet er overigens goed uit, alleen ik ben bang dat de overbrenging van dit oudere type net niet haalt naar waar ik op zoek ben. Mijn bike heeft 102 PK bij 98 Nm. Jou motor heeft standaard 110 PK bij 67 Nm...... ;)

Jou motor rijd wel in een hoger toerental, maar denk dat de lol er voor mij snel af is, wetende mijn eigen motor geschiedenis, moet het echt een motor worden die meer uit het blok kan persen dan die van jou (bijvoorbeeld gsx-r 750 SRAD 96-98 met/zonder injectie).

greetz Ruud
 
Laatst bewerkt:
Suzuki TL1000S uit 1997

Spartaans: check
Vermogen: dubbel check
Geluid: })

Hierbij en plaatje,

dscf1695b.jpg


Ik ben vrij lang 1.95 en krijg last bij het rijden van mijn polsen en rug. Mocht er wat interesse opborrelen. Wil ik graag de kilometer stand en alle andere gegevens naar je mailen.

Grtz, Jw
 
JW,

zo op het eerste gezicht super mooie bike :P (undertail erop en hij zou voor mij helemaal af zijn). Ik wil hier graag meer over weten en zie graag over de email wat meer informatie terug, check mijn profiel maar voor de zekerheid
rudymoonen@gmail.com

Effe over je lengte, zo te lezen ben je nog al lang. Ik ben benieuwd hoe jij met je lange benen zit.

hoor graag wat van je terug.

Ruud
 
Laatst bewerkt:
he ru_dy, waarom fiets mooit gezien in het xjr topic of op het xjr cafe?

iig veel sccs met je zoek tocht!

voor de volgende eigenaar; check het tpoic eens of het xjrcafe.nl

mzzl! nelis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan