Ruilmotor GPX750R

Kawasloper

Rookie
26 dec 2003
26
0
Krimpen a/d Lek
Middag heren,

Ik mag wel zeggen dat ik me heerlijk kan vermaken op die kawa's. Ik heb er twee in mijn bezit waarvan er op dit moment (waarschijnlijk tot groot vermaak van andere merkrijders) 0 rijden.

Maar het gaat me eigenlijk alleen over de GPX aangezien mijn andere fiets (gpz 1100 unitrack, uit mijn hoofd uit 83 geloof ik) "gewoon" een HELE grote beurt krijgt.

Mijn GPX heeft ongeveer een jaar geleden bij een garage een open hart operatie gehad omdat de borg "maantjes" van een klep waren losgeraakt, en daardoor een kromme klep is ontstaan.

Kosten: 600 Euro :r

Na een jaar heel veel plezier is waarschijnlijk het zelfde probleem er weer.

Lekker op weg naar Duitsland met een paar maten, begon het blok weer te tikken. Gelijk een maat "geseind", met zoiets van "het gaat niet helemaal goed".

Om een paar voorbeelden te noemen wat er voorop rijd.... R1, FZR1000, YZF750... De snelheden liggen dus al snel boven de 160.

Een paar kilometer later wilde mijn fietsje dit niet meer, en kon ik geen vermogen meer uit hem krijgen.
Ik heb toen mijn maat geseind dat het over was, en ben strompelend naar huis gekomen.

He he, eindelijk komt 'ie met zijn vraag. Ik heb geen zin om nog eens 600 euro in zo'n oud motorblok te gooien, dus wilde ik eens weten of het soms mogelijk was om een ander/jonger/sterker blok in mijn frame te lepelen.

En natuurlijk wel zonder dit gehele frame te verbouwen.

Alle ideetjes zijn welkom.

Ik hoop snel weer te kunnen rijden, want met een Honda 400 N is het leuk om hier rond te rijden, en naar mijn werk e.d. maar niet met zulke fietsen naar duitsland.

Kawasloper
 
Terug
Bovenaan Onderaan