ruim 2 meter lang.... welke motor???

Xtra

KTM 1290 SA R
5 mei 2005
74.712
1.902
Ik mag binnenkort examen doen en ben vast gaan kijken welke motor ik wil.
Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar sport/supersport, maar ik vraag me af welke je als ruim 2 meter lang persoon goed op kunt zitten.
De ER-5 lijkt net een brommertje onder mij en zo voelt het dus ook.
Zijn er meer lange mensen met ervaring en dus tips voor me?
 
een ktm950 is nochthans prima voor de lange medemens. Geen supersport, maar met over de 100pk toch geen doetje ...
Wacht nog tijdje met kopen tot er een GROOOOOT motorsalon, is, en ga dan op allemaal gaan zitten, merk je vanzelf welke groot genoeg aanvoelt.
 
gewoon ff een motorzaak inlopen en uitproberen of je goed zit op de verschillende motoren die je interessant vindt. Dat de ene persoon van 2 meter mischien niet goed zit wil niet zeggen dit voor jou ook geldt omdat de verhouding benen/romp niet bij iedereen gelijk is. Heb je erg lange benen, dan heb wordt je keuze erg beperkt helaas.
 
Ik ben zelf 196 lang, en rij met een Suzuki DL1000 Vstrom. Dit is een machine waar je geweldig goed mee weg kan. Is snel (100pk) en een goed koppel, goede weg ligging en zit houding. Hier voor een Kawa ZZR600 gehad maar moest na een uurtje sturen echt ff een peukie roken, met de DL kan ik makelijk een rit van 250 km rijden en dan pas roken. Ik hoop dat ik je hiermee een beeld gegeven heb. Ga zeker eens een proefrit maken met zo'n apparaat. :]
 
Gewoon een VFR proberen, dat blijft een van de beste voor lange mensen.

Ik rij op een ZXR en ben ook 2 meter lang :P
 
Ik ben 1,98 en zit echt goed op mijn Triumph 900 sprint.
Ik heb hem nu 3 jaar en heb geen dag spijt.
900 CC 3 cilinder 98 pk en een behoorlijke ruit om uit de wind te zitten.

Een aanrader :]

Als je adressen zoekt waar ze te koop staan...... bikenet.nl

Succes ermee

Peter
 
Je kunt ook kijken bij een motor die je mooi vind of je rem en schakelset iets kan verplaatsen. Als je die bijvoorbeeld naar achter zet, heb je misschien een betere zithouding en krijg je wel je knieen in de openingen van de tank.
 
de super tenere 750!

Zie topic XTZ 750 super tenere bij All roads!

klik HIER ZO:www.motor-forum.nl/forum/topic.php/94867/1

Wij zijn allemaal lang. Op deze fiets zit je hoog en recht. De fiets heeft een geweldige power die bij racers vaak onderschat wordt. Het is een DAKAR fiets!
 
Ik rijd ook op een Honda CB Sevenfifty. Ik ben zelf ruim 2 meter en heb behoorlijk lange benen. Ik heb vele motoren gepast en bereden. Uiteraard zijn de grotere choppers goed te doen, maar als je een SSport ambieert zal dat wel geen match zijn. Uiteraard ook afhankelijk van je budget.

Ik ben uiteindelijk op deze fiets gestapt en ik voelde me er direct prettig op. Ik zou je sowieso adviseren om niet meteen een SSport te rijden, omdat zo'n fiets hele andere rij eigenschappen heeft als de motor waar je op lest...maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ikzelf heb me voorgenomen om 2 jaar op deze motor te rijden om daarna iets pittigers te gaan rijden, zoals bijvoorbeel een Fazer 1000, of een Bandit 1200. Echter zou ik dus eerst ff op een beginnersfiets stappen om echt te leren rijden.

Ik rijd met meerdere beginners die bv ook op Supersports beginnen, en het is leuk om te merken dat je met je Cb'tje die gasten een flink poepie kan laten ruiken. Die CB heeft maar 73 Pk maar het gaat erom hoe je ze gebruikt. Als je een racer wilt kom je, met je lengte, automatisch op een grote racer,1000cc +. Ik zit daar opzich prima op, maar voordat je die ECHT onder controle hebt.....

Succes met je keuze!
 
XTZ 750, ben zelf 2 meter, tankvorm perfect
voor alle lengtes: geen scherpe randjes
a la Africa Twin.
Bovendien een lekkere toer- en scheurfiets })
Relatief goedkoop voor een fiets van dit kaliber. :Y
Hedendaagse techniek (huidige TDM slechts op enkele
punten anders)
 
Je kunt ook kijken bij een motor die je mooi vind of je rem en schakelset iets kan verplaatsen. Als je die bijvoorbeeld naar achter zet, heb je misschien een betere zithouding en krijg je wel je knieen in de openingen van de tank.

Is daar meer info over, die schakelsetjes verplaatsen,..zijn die bijvoorbeeld ook beschikbaar voor de Tuono??
 
Terug
Bovenaan Onderaan