ruimte remcilinders t.b.v. verwisselen remblokken?

dubbeles

Rookie
19 jun 2006
19
0
ik moet de remblokken in m'n voorklauw vervangen. Eerder heb ik dit bij m'n Yamaha gedaan, waarbij de cilinders eenvoudig naar achteren te duwen waren. Zo ontstaat ruimte om de blokken te verwijderen en de nieuwe (dikkere) er weer in te zetten.

Dit keer gaat het om m'n andere fiets waarop een 'Billet' remklauw zit (4-cilinder). De cilinders lopen vrij stroef / kunnen vrijwel niet met normale kracht naar achteren worden geduwd ... ook niet met geopend remvloeistof nippel. Heb al heel voorzichtig met een tang wat geprobeerd, maar daarmee brak een klein stukje van de cilinder af.

Iemand suggesties?

Hans
 
De oude remblokken er in laten zitten en daar iets tussen steken om ze terug te duwen, zo beschadig je ook niks.
Als het op deze manier niet lukt dan is het tijd voor revisie.
 
Zal wel niet zo zijn in een 4 zuiger remklauw, maar er waren vroeger ook zuigers die je moest draaien om terug te krijgen.. (zal hier wel een domme opmerking zijn)

Volgens mij is dat helemaal niet op motoren toegepast (pin me er niet op vast). Dat systeem zit bij alle auto's op de remklauwen waar de handrem op aangesloten zit. (Meestal achter, maar je hebt ook auto's met de handrem op de voorwielen)
 
Nog niet genoemd is de remklauw terug steller. Ik heb er eentje van louis. Beetje hetzelfde idee als met lijmklem werken alleen die krijg je er niet altijd tussen. (ahv remklauw en lijmtang ontwerp)
 
Terug
Bovenaan Onderaan