Ruimte van de binnenkant integraalhelm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don1961

MF'er
28 jul 2021
244
221
Amsterdam
Twitter
Welk merk integraalhelm heeft de grootste 'kin ruimte'?
Mijn Shark gaat nog net, maar het houdt niet over.
 
Mijn persoonlijke ervaring:
Helm 1: Shark ???? goed te doen
Helm 2: Shoei XR 1100: Om claustrofobisch van te worden. Echt heel krap aan de kin/mond.
HJC RPHA 10: Prima
 
Mijn persoonlijke ervaring:
Helm 1: Shark ???? goed te doen
Helm 2: Shoei XR 1100: Om claustrofobisch van te worden. Echt heel krap aan de kin/mond.
HJC RPHA 10: Prima
Dank voor je reactie.
Ben benieuwd naar ervaringen.
 
gewoon een openhelm.
gaat ver boven de honderd pas echt apenballen zuigen en harder mag toch niet.

schijnt echt te leven op dit forum, alsof de Daltons hier zeer actief zijn.
 
gewoon een openhelm.
gaat ver boven de honderd pas echt apenballen zuigen en harder mag toch niet.

schijnt echt te leven op dit forum, alsof de Daltons hier zeer actief zijn.
Ik rijd al 43 jaar motor.
Zelfs 2 jaar als koerier door heel Europa.
Het grootste gedeelte met een 'open helm', maar soms, zeker bij lange ritten met slecht weer, is een integraal fijner en veiliger.
 
Helm 2: Shoei XR 1100: Om claustrofobisch van te worden. Echt heel krap aan de kin/mond.
HJC RPHA 10: Prima
Ja dit herken ik allebei. De shoei GT Air 2 is wel ruimer. (Maar ook duur).

HJC heeft ook een voordeligere varianten: de i70 (polycarbonaat ipv glassfiber) en de F70 (glassfiber en een extra laag vizier.
 
Zou die verkoper ook leuk vinden alles passen en niks kopen
Ik kom en koop al jaren bij dezelfde winkel en die heeft daar geen enkel probleem mee.
Wat een ongelofelijk vervelende, nare en negatieve opmerking trouwens.
Maak je geen vrienden mee.
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft hij er toch ook geen problemen mee om je te adviseren?
Nee, dus kan ik rustig passen en weet ik waar ik aan toe ben.

Weet je, vroeger had je als motorrijders een bepaalde band met elkaar.
Er heerste saamhorigheid.
Je stopte voor elkaar bij pech.
Ik merk dat dit nu op MF ver te zoeken is.
In het begin van MF, 100 jaar geleden, kwam ik hier dagelijks. Reed ik ook met die MF stickers op mijn nummerplaten.
Ik heb een jarenlange pauze genomen doordat het steeds meer bevolkt werd door toetsenbordridders die zich schijnbaar de pleuris vervelen, door hun vrouw onder de duim worden gehouden of eruit getrapt zijn.
Man man wat een mentaliteit hier.
Wanneer je niets zinnigs te melden hebt, doe dat dan ook niet.
 
Mee eens dat het hier een beetje ouwe zure venten club is. Hoop azijn en je moet dit, moet dat reacties vaak. Dit topic is er een schoolvoorbeeld van. Je vraagt om ervaringen/ advies en krijgt een hoop azijn terug. Ik zie dat hier vaak.
 
Even on topic: als je kin weinig ruimte heeft hoeft dan niet aan je kin of aan de kinruimte in de helm te liggen. Een lang achterhoofd of te weinig ruimte in de helm bij het achterhoofd trekt de helm naar achteren met als resultaat te weinig ruimte bij de kin. De pasvorm is echt iets persoonlijks.
 
Even on topic: als je kin weinig ruimte heeft hoeft dan niet aan je kin of aan de kinruimte in de helm te liggen. Een lang achterhoofd of te weinig ruimte in de helm bij het achterhoofd trekt de helm naar achteren met als resultaat te weinig ruimte bij de kin. De pasvorm is echt iets persoonlijks.
Dat weet ik allemaal.
Ik heb inmiddels in die 43 jaar dat ik rij vele helmen versleten en ben gewoon op zoek naar ervaringen van gebruikers.
Dat maakt de keuze gewoon wat eenvoudiger.
 
Mee eens dat het hier een beetje ouwe zure venten club is. Hoop azijn en je moet dit, moet dat reacties vaak. Dit topic is er een schoolvoorbeeld van. Je vraagt om ervaringen/ advies en krijgt een hoop azijn terug. Ik zie dat hier vaak.
Het topic mag wat mij betreft ook gesloten of verwijderd worden.
Geen idee hoe dat tegenwoordig hier gaat.
 
Dat weet ik allemaal.
Ik heb inmiddels in die 43 jaar dat ik rij vele helmen versleten en ben gewoon op zoek naar ervaringen van gebruikers.
Dat maakt de keuze gewoon wat eenvoudiger.
Of juist niet...... :X wat voor de 1 een helm is die prefect om het hoofd valt en daardoor voldoende ruimte bij de kin biedt, kan voor jou een draak van een helm zijn. De enige juiste manier is bij een zaak met veel keuze, zonder voorkeur voor een bepaald merk/type helmen gaan passen.

Online is daar geen goed advies over te geven.
 
Of juist niet...... :X wat voor de 1 een helm is die prefect om het hoofd valt en daardoor voldoende ruimte bij de kin biedt, kan voor jou een draak van een helm zijn. De enige juiste manier is bij een zaak met veel keuze, zonder voorkeur voor een bepaald merk/type helmen gaan passen.

Online is daar geen goed advies over te geven.

Online is zeker informatie in te winnen.
En dat doe ik dus.
Sommige merken, als Shubert en Shark staan er om bekend.
Graag antwoord op mijn vraag, of geen antwoord.
Ver oeiend dit.
 
Nee, dus kan ik rustig passen en weet ik waar ik aan toe ben.

Weet je, vroeger had je als motorrijders een bepaalde band met elkaar.
Er heerste saamhorigheid.
Je stopte voor elkaar bij pech.
Ik merk dat dit nu op MF ver te zoeken is.
In het begin van MF, 100 jaar geleden, kwam ik hier dagelijks. Reed ik ook met die MF stickers op mijn nummerplaten.
Ik heb een jarenlange pauze genomen doordat het steeds meer bevolkt werd door toetsenbordridders die zich schijnbaar de pleuris vervelen, door hun vrouw onder de duim worden gehouden of eruit getrapt zijn.
Man man wat een mentaliteit hier.
Wanneer je niets zinnigs te melden hebt, doe dat dan ook niet.
Eigenlijk zit hier best een kern van waarheid in.

Helaas hebben diegene op wie dit van toepassing is niet in de gaten dat het over hen gaat.

Slot op verzoek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan