Ruitje van Fazer

peter2000

MF'er
16 jul 2006
35
0
Er is al eerder een topic over geweest, maar ik wil graag een verhoogd ruitje voor mijn fazer. Ik ben vrij lang (2.02), en ik hoop dan wat meer uit de wind te zitten op de snelweg, ik zit nu vol in de turbulentie. Meer mensen ervaring hier mee, tips of iets dergelijks. Dacht zelf aan die MRA touring variant die je via motorwebshop kunt kopen. Is dat wat?


Weet verder iemand ook of ergens in het noorden van het land nog een gebruikt verhoogd ruitje voor een fazer 600 uit '98 ligt?

Alvast bedankt!

gr. peter
 
Peter,

ik heb voorheen een fz6 gehad. Met de lage ruit had ik geen bescherming en met de hoge had ik enorm gebulder. De oplossing:

in de hoge ruit heb ik een horizontale sleuf gemaakt ongeveer ter hoogte waar normaal de lage ruit stopt. cm of 15 breed en 3 hoog. Netje de hoekjes gerond zodat het er goed uitziet.

Resultaat: gebulder totaal weg, geen last van onderdruk en de bescherming werd nauwlijks minder.

De FZ6 is verkocht met lage ruit dus de hoge heb ik nog liggen. Dus even je fiets inruilen en ik heb een ruitje voor je *D *D *D *D *D :W
 
Ga alsjeblieft eerst proefrijden. Op mijn ex-fazer wilde ik ook een hogere ruit. Tijdens het proefrijden bleek de verhoogde ruit meer turbulentie te veroorzaken dan de lage. Niet gekocht dus ;) .

Proefrijden kan hier en misschien ook wel ergens anders. Ik zou er iig niet 1 in een webshop kopen, zonder eerst te hebben proefgereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan