ruitje van motorscoot lelijk iemand tips

nance26

Die hard MF'er
4 jan 2007
368
0
mijn ruitje van mijn x9 is nogal dof het lijkt wel of er een waas op zit
heb hem al geprobeerd gewoon schoon te maken met zeep en water maar dit werkt niet
iemand tips??

ik las op motozoom iets van xerapol iemand al ervaring mee??
 
Xerapol proberen. Je kunt het ook gewoon bij Motoport krijgen(althans daar zag ik ze liggen).

Op deze site kun je een pdf(informatieblad)downloaden, onderaan:
QUIXX Xerapol krassen verwijderaar

Ik heb de tip van Stradje en heb er zeer goede ervaringen mee. Het spul is duur(kleine tube) maar zuinig in gebruik en is speciaal voor kunstof ruiten, al moet je eerst een klein stukje uitproberen, omdat het kan zijn dat het materiaal er niet geschikt voor is. Je moet het goed inwrijven en dan met en zachte doek(zelf gebruik ik keukenrol, om uit te wrijven)lang uitwrijven. Het haalt krasjes uit je scherm(tot een bepaalde hoogte natuurlijk). Eens in de zoveel tijd doe ik het eens.
 
Laatst bewerkt:
Keukenrol krast, wist je waarschijnlijk niet maar papier zit hout in en dat laat krassen na...
 
Ikgebruikt altijd een zachte keukenhanddoek om m'n kunststof brilglazen te poetsen.
Kun je dan ook weldoen met je ruitje.
Keukenpapier zou ik idd vermijden.
 
Dat je keukenrol zou moeten vermijden vind ik overdreven. Het resultaat is perfect, dus waarom zou dat niet goed zijn...anders zou ik het wel laten. En ja er zit hout in, heb jij ooit splinters uit keukenrol zien steken?.
 
het hangt af van het merk denk ik maar soms zitten er harde stukjes in, maar papier kan krassen veroorzaken

Maar een nieuw Windscherm kost 176,08 bij easyparts dus een paar middeltjes proberen kan geen kwaad
 
Dat komt, omdat er een laklaag op zit en slaat uiteindelijk wit uit. Mijn man had dit ook en heeft toen een ander scherm gekocht van Givi en die is niet zo duur en blijkft goed. Je kunt we hetzelfde scherm weer kopen, maar dan heb je na een tijdje weer de waas.
 
Ik heb wel gelezen dat koperpoets goed zou werken, ook om krasjes weg te poetsen.
Ik ga dit binnenkort zelf proberen.

Is wel voor eigen risico deze tip!!!
 
Dit (koperpoets) wordt inderdaad met goed resultaat gebruikt voor caravanramen en dus zou je verwachten dat dit ook voor onze schermen moet werken.
Vorig jaarvoor mijn helmvizier gebruikt zonder resultaat.
Nu had LIDL laatst vizierreinigingsdoekjes in de aanbieding: die werken zeer goed!
Wellicht ook voor de schermen te gebruiken.
LIDL heeft vaker motorspullen, gewoon even wachten dus.

Peer
 
Turtlewax misschien een optie.

Ik gebruik het altijd en het werkt goed. Goed inwrijven even laten drogen tot het goed wit uitslaat en dan uitwrijven tot het ruitje goed schoon is. Beschermt ook meteen veel beter tegen vuil en krassen.

Ik gebruik geen papier omdat dat inderdaad krassen kan geven maar gewoon een oude theedoek of T-shirt.

Nou ja succes.

Groet Info
 
een ander ruitje dat kan altijd nog ga het eerst eens proberen schoon te maken

volgens mij heeft givi niet eens ruitjes voor de piaggio x9 500

heb vandaag bij motozoom een tube xerapol gekocht inderdaad vrij duur spul 13,95 maar ja als het werk scheelt het een hoop geld.
bedankt voor het meedenken ik zal het posten hoe het is gelukt.
 
bij motlife 76 voor 500 en 97 euro voor een 250

gd229st.jpg


gd227st.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb het dus geprobeerd met koperpoets....
Werkt prima tegen lichte krassen, je krijgt er alleen wel wat anders voor terug. Je raadt het al, een licht doffe waas namelijk. Dat was balen! Van alles geprobeerd maar was er niet meer af te krijgen. Behalve met gewoon vloeibaar poetsmiddel. Zacht inpoetsen, goed op laten drogen en uitwijven. Ik moest het wel zeeeeeeeeeeer vaak herhalen, maar de glans is terug en de waas eraf. Koperpoets is dus wat mij betreft absoluut niet aan te raden. Ik heb pijn in mijn schouders van het poetsen!
 
Laatst bewerkt:
Waar begon dit topic ook weer mee?

Oh ja, met een lichte waas...

There's a hole in my bucket.....
 
@maksor mijn x9 is van 2002 die op de afbeelding is de x9 500 evo met knippers in de spiegels
zou dit wel passen
 
Het ruitje van het nieuwe model past op het oude model, want de bevestiging is het zelfde. het enige verschil is de middenkap en de geintegreerde spiegel. Mijn man had op het oude model X9 nieuwe kappen met geintegreerde spiegels, maar de bevestiging voor het ruitje is het zelfde gebleven. De Givi ruit is wel wat hoger en daar moet evt iets af als je er nog overheen wil kijken.
 
Dus nance gewoon setje nieuwe kappen en een ruitje en je hebt een 2003 model met ingebouwde knipperlichten in de speigels :P
 
Laatst bewerkt:
ja dat vind ik een beetje zonde ik moet de spiegels al steeds helemaal inklappen anders past hij niet in de schuur naast de motor van mijn man dus een beschadiging zit er dan zo op.

heb al een andere koplamp er ingezet van de 250 cc omdat daarbij de koplampen beide branden ipv 1 en 1 niet laat ik eerst maar gaan rijden en de angst van de vorige 2 ongevallen compleet achter me laten. dan kijken we verder:)

wie weet krijgt hij dan ook wel gelijk een andere kleur hahahahhaa
 
Xerapol proberen. Je kunt het ook gewoon bij Motoport krijgen(althans daar zag ik ze liggen).

Op deze site kun je een pdf(informatieblad)downloaden, onderaan:
QUIXX Xerapol krassen verwijderaar

Ik heb de tip van Stradje en heb er zeer goede ervaringen mee. Het spul is duur(kleine tube) maar zuinig in gebruik en is speciaal voor kunstof ruiten, al moet je eerst een klein stukje uitproberen, omdat het kan zijn dat het materiaal er niet geschikt voor is. Je moet het goed inwrijven en dan met en zachte doek(zelf gebruik ik keukenrol, om uit te wrijven)lang uitwrijven. Het haalt krasjes uit je scherm(tot een bepaalde hoogte natuurlijk). Eens in de zoveel tijd doe ik het eens.
Hoi VOX! Ik heb het nu al meerdere keren gebruikt en het tubetje is nog LANG niet leeg.

Laatst heb ik er zelfs gekraste kunststof brillenglazen weer bruikbaar mee gemaakt. Alleen moest dan zo lang polijsten dat ik er op een gegeven moment de Dremel bij heb gepakt. Dan moet je wel maatregelen nemen dat het naaste omgeving niet onder de Xerapol spetters komt te zitten, maar het werkt als een tierelier!

Als mijn tube ooit op raakt koop ik direct een nieuwe. Ik vind het ideaal spul!
 
Hoi VOX! Ik heb het nu al meerdere keren gebruikt en het tubetje is nog LANG niet leeg.

Laatst heb ik er zelfs gekraste kunststof brillenglazen weer bruikbaar mee gemaakt. Alleen moest dan zo lang polijsten dat ik er op een gegeven moment de Dremel bij heb gepakt. Dan moet je wel maatregelen nemen dat het naaste omgeving niet onder de Xerapol spetters komt te zitten, maar het werkt als een tierelier!

Als mijn tube ooit op raakt koop ik direct een nieuwe. Ik vind het ideaal spul!

Is de sterkte van je brillenglazen nog wel hetzelfde na al dat polijsten _O-
 
Hoi VOX! Ik heb het nu al meerdere keren gebruikt en het tubetje is nog LANG niet leeg.
Als mijn tube ooit op raakt koop ik direct een nieuwe. Ik vind het ideaal spul!
Beste Stradje. Ik ben ook erg tevreden met dat spul, erg vaak hoef ik het niet te doen, pas twee keer gedaan sinds ik hem heb. Op termijn kun je toch niet voorkomen dat er krasjes op het scherm komen(het is kunstof immers) en dan is dit de ideale manier om het weer voor een hele tijd schoon te krijgen.

Ik heb ook kunstof brillen gehad en idd, da's behoorlijke troep. Na een tijd komen er steeds meer krassen in en zijn ze steeds moeilijker schoon te krijgen, welk middel of doekjes je ook gebruikt. Goed om te weten/horen dat dat dus middels dhz verholpen kan worden, al zou ik mijn lenzen niet meer willen missen, maar dat weet je nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan