Ruitjes en koplampvisor legaliteit geneuzel

CycoDreamer

Die hard MF'er
21 okt 2003
719
0
Hilversum
Ik weet dat deze hier eigenlijk niet thuis hoort, maar omdat 'sporters' toch het meest gebruik maken van gekleurd plastic op hun fiets, zet ik hem toch maar even hiero neer.

Vraagje:

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het ruitje en je koplamp-visor transparant en ongekleurd moeten zijn volgens de Nederlandse wetgeving. Klopt dit? En is er ooit dan iemand wel eens voor aangehouden of zelfs bekeurd?

... ben benieuwd


grtz,

Cyc
 
Of het officieel mag weet ik niet.
Wel van de week een koplampvisor besteld.
Wacht wel af op een eventuele bekeuring. :P
 
Leuk, welke kleur?

Trouwens....NIEMAND problemen gehad met oom agent?
In dat geval ga ik er ook maar eens over nadenken.... :)
 
Ik wilde rood hebben,die stond ook in de bestellijst maar wilden ze niet leveren.
Nu is het geel geworden.
 
Het lijkt me dat je ruitje best een kleurtje mag hebben. Er bstaan toch ook pedaalemmers met getint glas?
 
Het lijkt me dat je ruitje best een kleurtje mag hebben. Er bstaan toch ook pedaalemmers met getint glas?

HAHA...ja...maar daar ga je als het goed is geen 200 mee over de snelweg ;)

grapje....nee...ik dacht dat ik het ooit ergens gelezen had, maar ik heb me zeker vergist... :)
 
:r Ha die oma :r toch altijd even schrikken!

Ik wil dus ook "donkere koplampen" - Heb me echt helemaal het lazerus gezocht waar ik die dingen kan bestellen - wat ze kosten - en of ze legaal zijn!? (boeiend) })

Is er iemand met ideetjes tips en&of trucs!?

greetz

97479
 
zie http://www.powerbronze.co.uk/home.html (www.powerbronze.co.uk/home.html)
 
Laatst bewerkt:
ja hij doet het!! :}

Nu ff zoeken naar een voorbeeld plaatje alvorens tot het bestellen over te gaan!

:+

Qua legaliteit; Zolang je ze alleen overdag gebruikt kunnen ze je niks maken! Je mag overdag ook zonder licht rijden!

En s'avonds,..als ze het al zien dat je ze "verdonderemaand" heb,..rij je toch niet zoveel,..althans ik niet iedergeval!

--Powerbronze.co.uk is een aardige site,..iemand misschien nog een nederlandse site tegengekomen!??? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan