Rukka

present_1957

Die hard MF'er
28 apr 2007
458
0
moerbeke - waas
Dit befaamde Finse merk is niet enkel bekend vanwege de kwaliteit maar vooral vanwege de astronomisch hoge prijzen.Zijn hier mensen met ervaring betreffende dit merk en is het sop de kool waard?
De prijzen kunnen ook verband houden met het feit dat Rukka niet in Azie laat produceren waar mensen werken onder omstandigheden die men als slavernij kan kwalificeren.
Voeg daar nog de 5 jaar garantie bij en je hebt al enkele positieve argumenten.Doch is voor ons de kwaliteit het belangrijkste alvorens we onze zuur verdiende centen uitgeven.Alvast bedankt voor de reacties.
 
misschien is een duidelijke inleiding en een concrete vraag handiger.. ;)

Ik ken het merk ook niet trouwens.. maar dat zal wel aan mijn kennis op kledinggebied liggen
 
Laatst bewerkt:
Rukka, nja, de drie eerste letters van het merk zeggen me meer dat het een ruk merk is, bagger dus :')
 
Ik heb een setje thermos onderkleding van Rukkera

Zit heerlijk :) houdt me lekker warm. Lekkere pasvorm.

Het kraagje wordt alleen snel lam en uitgerekt..

Maar wat mij betreft prima spul :)
 
0.84!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
 
Ik wil gewoon weten of er hier mensen met Rukka kleding rond rijden en wat ze er van denken,of de hoge aankoopsom gerechtvaardigd is bv?Zo moeilijk is dat toch niet Rooie Rinus?:-))
 
Superspul.

Maar wel heel erg extreem duur....

Ik vind de verhouding prijs/kwaliteit bij Rukka niet ok. De kwaliteit op zich is heel erg hoog.
 
Net zoals sommige andere merken, bv. de toplijn helmen van Arai, wordt Rukka "hoog in de markt" gezet.
De vraag is dan wat Rukka aan meerwaarde biedt voor dat geld. In tests komen ze er goed uit, maar niet beter als sommige andere bekende merken die de helft minder kosten. Dat ze 5 jaar garantie geven, tja...... Andere merken geven mogelijk minder, maar het meeste betere spul gaat so wie so wel een jaar of 5 minimaal mee.
Dan vraag ik me af waarom een jack van Rukka 1000 Eurie en meer moet opbrengeen......

Het argument van kinderarbeid kan misschien waar zijn, maar ik heb geen enkele vergelijking. Ik weet niet waar de andere bekende merken hun spullen laten maken. Van Rukka weet ik dat trouwens ook niet.....
 
de enige 3 merken waar je ECHT de winter mee door kan..

rukka
bmw (gemaakt door stadler)
en stadler
een klein treetje lager, maar in opkomst : revitt (krijgen dit jaar gore-tex label)

verder een pak op maat.

rukka zit goed..en het allergrootste voordeel van een goed pak is dat het niet uitlubbert..het blijft goed in vorm zitten..

ritsen zijn goed..en ook over de kleinste details is nagedacht.Het is ook het enige wat ECHT droog blijft.. mijn pak kan ik dus 8 uur lang door de regen rijden zonder ook maar een druppel door te lekken.

heb nu een streetguard 2 pak van bmw. nu met fikse korting op marktplaats of ebay betaal je een euro of 600 voor een jas en broek.

Koop bmw kleding in de aanbieding..maakt het net betaalbaar..

maar voor mij niks anders meer dan rukka of bmw..ik rijd altijd..zomer en winter.. ook dit jaar vrijwel de hele winter doorgereden.. 60 km heen..60 terug..snelweg en binnenweg..

gemiddeld tussen de 30 en 40.000 km per jaar..

bij dat soort km standen is het verstandig echt goede en helaas dus dure kleding te kopen. Ga ja alleen in de zomer rijden, koop dan rustig iets goedkopers...dan merk je veel minder het verschil.
 
Het merendeel wordt in China vervaardigd, de duurdere items bv van Richa en Alpinestars worden in Italie gemaakt.Mijn Richa vest gaat al 7 jaar mee, en doet het nog steeds uitstekend,behalve als het echt hard regent.Daar ik stilaan uitkijk naar wat anders vraag ik na op het forum,want kritieken in de boekskes zeggen niet veel,zo een eenmalige test weegt niet op tegen jarenlang gebruik. Daar ik het hele jaar rijd in om het even welke omstandigheden( behalve ijsgladheid) investeer ik graag in de betere kleding maar baseer ik me op ervaringen van de mensen hier.
 
Ik rjj nu al 2 jaar met Rukka rond en ik moet zeggen :} :} :} :} :} :} :} :}

Beste koop qua textiel so far.

Hiervoor heb ik 2 x een ander merk gehad, 1 x revit en 1x een ander merk. Weet nu even niet welke. Allebei binnen 1 jaar lek, rits stuk, klittenband welke niet meer werkt enz.

Het is wel zo dat de jas bijna net zo duur was als die 2 andere pakken samen, maar dan heb je ook wel wat. Ik rij het hele jaar door en ik ben zo overtuigd van Rukka dat je er volgens mij mee onder de douche kan gaan staan en nog niet nat wordt.

Het enige wat ik wel eens heb is het gevoel alsof mijn broek bij mijn kont lek is, op het moment dat ik afstap. Maar op het moment dat ik dan mijn broek uittrek is er niets nat, heel apart. Het gevoel is dan ook meteen weg.

Mijn conclusie is goedkoop is duurkoop, dus mocht je het geld ervoor hebben raad ik het je wel aan.
 
Ik wil gewoon weten of er hier mensen met Rukka kleding rond rijden en wat ze er van denken,of de hoge aankoopsom gerechtvaardigd is bv?Zo moeilijk is dat toch niet Rooie Rinus?:-))

Kijk, het kon dus wel beknopt en duidelijk.. ;) en over de moeilijkheid? ontvanger bepaalt he.. :O
 
Tja, er zijn heus nog wel wat meer merken die goede motorkleding maken. Ik vind bv. het Dane spul van de Motoport uitstekend.

Wel belangrijk vind ik inderdaad dat er Gore-tex in verwerkt is. Qua prijs duurder dan de gemiddelde kleding, maar dan weet je wat je koopt.
 
Het enige wat ik wel eens heb is het gevoel alsof mijn broek bij mijn kont lek is, op het moment dat ik afstap. Maar op het moment dat ik dan mijn broek uittrek is er niets nat, heel apart. Het gevoel is dan ook meteen weg.

Dat heb ik dus ook wel eens. Dan weet je bijna zeker dat het doorgelekt heeft, maar vind je verder geen enkele natte plek. Vreemd....
 
Vriend van me heeft Rukka, ik eigenlijk al jaren achtereen Dane. Zo te zien zelfde prijsklasse en zelfde kwaliteit. Het zijn de enige twee merken motorkleding waarbij ik het zonder problemen aandurf om uren lang in hoosbuien te rijden en toch droog te blijven.

Met inderdaad af en toen het gevoel dat er toch iets doorlekt wat volgens mij komt doordat het gewoon even koud aanvoelt. In het begin twijfelde ik dan nog wel eens over de kwaliteit van het pak maar die twijfel is al jaren weg.
 
Het is wel zo dat de jas bijna net zo duur was als die 2 andere pakken samen, maar dan heb je ook wel wat. Ik rij het hele jaar door en ik ben zo overtuigd van Rukka dat je er volgens mij mee onder de douche kan gaan staan en nog niet nat wordt.

Zolang het maar een koude douche is. Als het een warme douche is zal je wel nat worden omdat Goretex vocht wel doorlaat van de warme kant naar de koude kant van het membraam maar niet andersom.
 
Grappig dat ik dus niet de enige ben die dat gevoel heeft.

Ik herinner mij nog wel een regenbui waar ik in reedt, de auto's reden volgens mij nog maar 40 of 50 kmh. De regen kwam met bakken uit de hemel, zicht bijna 0 en de regen deed gewoon zeer op mijn handen.

Het was echt niet normaal meer, maar wel een big smile op mijn gezicht.

Toen ik thuis kwam en mijn kleding uittrok was ik gewoon helemaal droog. Ik was met stomheid geslagen.

Sinds dien weet ik gewoon zeker dat het zijn geld dubbel en dwars waard was.

Ook met een bevroren jas gereden en geen lekkage. De wintervoering vond ik in het begin erg dun maar doet zijn werk meer dan goed. Doordat het niet zo dik is zit je ook niet helemaal ingepakt en kan je nog vrij bewegen.

Verder vind ik het lekker dat het rond de nek ook niet zo strak zit, dus als je een beetje dik aangekleed bent dan wordt je keel niet afgeknepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan